Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door AenG
wslangerak schrijft:
Er is inmiddels een mail uitgegaan naar Meteo-Consult.
Ik zal het laten weten als er antwoord komt.

Gr,

Bedankt Kees!
Door wslangerak
Onze contactpersoon bij MC is tot 14-06 met vakantie.

Luc heeft gisteravond naar twee andere medewerkers van MC een mail gestuurd.
Tot op heden heb ik daarvan nog geen resultaat gehoord...
Door Luc
wslangerak schrijft:
Onze contactpersoon bij MC is tot 14-06 met vakantie.

Luc heeft gisteravond naar twee andere medewerkers van MC een mail gestuurd.
Tot op heden heb ik daarvan nog geen resultaat gehoord...
Ik heb inmiddels contact gehad. De plaatjes worden gegeneerd door een server op de Duitse vestiging van Meteo Consult. Daar is een grote computerstoring geweest. Men vermoed dat daardoor een probleem is ontstaan bij het genereren van de MOS plaatjes. Ze zijn aan het zoeken naar een oplossing.

Gr,
Luc
Door petergroeneveld
SpeedyGJ schrijft:
AenG schrijft:
Er zijn regelmatig problemen met de MOS-verwachting, terwijl de XML-verwachting gewoon blijft werken. Die is dus veel betrouwbaarder.

Ik heb al een poging ondernomen om alles over te zetten naar XML, maar ik vind de versie van Meoconsult toch duidelijker en lay-out technisch perfect.

Misschien een tip voor MC om het huidige format in XML te gieten.

Gr Geert

Dat zou inderdaad een mooie optie zijn.
Ze moeten dan wel een kant en klare script voor maken en deze opsturen via mail naar alle ammateurs die mee doen, niet iedereen is zo handig als de mensen op dit forum ;)

Vandaag ook geen update gehad maar geen punt! Even met Photoshop een backgroundje in elkaar zetten, dan de mos-xml-php van Joris of van wie dan ook er boven op proppen, nog even wat possitioneren, en je hebt een mooie copy die het tenminste altijd doet. :laugh:

Hier enkele voorbeelden.
Voordeel het design kun je helemaal aan je site aanpassen of zo laten als het is. Dus weer wat te knutselen. :laugh:
Door AenG
Een XML verwachting met deze achtergrond zou ideaal zijn.

Moeten we alleen wel een lege Mos-verwachting hebben. Maar daar kan Luc vast wel aankomen.
Bijlagen
Knipsel-d76cd6843a7f3be762c58b148b59bf9f.JPG
Knipsel-d76cd6843a7f3be762c58b148b59bf9f.JPG (29.99 KiB) 2766 keer bekeken
Door Luc
Luc schrijft:
Ik heb inmiddels contact gehad. De plaatjes worden gegeneerd door een server op de Duitse vestiging van Meteo Consult. Daar is een grote computerstoring geweest. Men vermoed dat daardoor een probleem is ontstaan bij het genereren van de MOS plaatjes. Ze zijn aan het zoeken naar een oplossing.

Gr,
Luc
Zojuist weer even telefonisch contact gehad. Het probleem is nog niet gevonden. Er draait momenteel weer een 'generatie ronde'. Deze wordt gemonitord, zodat ze kunnen zien waar in het proces het fout gaat. Ik hou jullie op de hoogte.

Gr,
Luc
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9