Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door AenG
Het probleem is opgelost zie ik.

Om een betere betrouwbaarheid te garanderen is het misschien beter om de xml-verwachting over de nieuwe layout van Peter te plaatsen zodat je niet meer afhankelijk bent van de gegenereerde MOS-plaatjes.
Ik wacht met spanning af of dit gaat lukken.

gr Geert
Door wslangerak
AenG schrijft:
Om een betere betrouwbaarheid te garanderen is het misschien beter om de xml-verwachting over de nieuwe layout van Peter te plaatsen zodat je niet meer afhankelijk bent van de gegenereerde MOS-plaatjes.

Geert, wat zijn je gedachten hierover precies? Dat Meteo-Consult een script ontwikkelt om de data over dat plaatje te zetten? Lijkt me niet dat we dit van MC kunnen verwachten. Uiteindelijk hebben ze de XML beschikbaar gemaakt om iedereen dit zelf te laten bepalen.

Op dit forum is al diverse keren geschreven hoe je dat moet doen, zelfs inclusief de benodigde scripts.
In mijn optiek is dit dus een mooi project voor de PHP-enthousiastelingen die het "lege" MOS-plaatje als achtergrond willen gaan gebruiken.
Door AenG
wslangerak schrijft:
AenG schrijft:

Geert, wat zijn je gedachten hierover precies? Dat Meteo-Consult een script ontwikkelt om de data over dat plaatje te zetten? Lijkt me niet dat we dit van MC kunnen verwachten. Uiteindelijk hebben ze de XML beschikbaar gemaakt om iedereen dit zelf te laten bepalen.

Op dit forum is al diverse keren geschreven hoe je dat moet doen, zelfs inclusief de benodigde scripts.
In mijn optiek is dit dus een mooi project voor de PHP-enthousiastelingen die het "lege" MOS-plaatje als achtergrond willen gaan gebruiken.

MC zal vast geen script voor ons ontwikkelen. Ik bedoelde eigenlijk de experts onder de weeramateurs.

Het is inderdaad al diverse keren beschreven hoe je de XML data moet gebruiken, maar niet met dezelfde layout (achtergrond) die MC gebruikt. Deze vind ik persoonlijk nog steeds de beste.

Het is dus inderdaad een mooi project voor de phpfreaks, maar ook voor de photoshopfreaks. Als dit goed uitpakt dan gebruikt volgens mij niemand meer de gegenereerde MOS-plaatjes.
Door jacg
Geert,

Hierbij de lege template, nu nog het php script.
Enige probleem is dat de weericonen en windrichtings pijlen niet beschikbaar zijn.

Groeten,

Jacco

[img]http://www.hetweerinruinen.nl/flash/mosimage.jpg[/img]
Door AenG
Dat ziet er perfect uit Jacco.
Als nu onze php deskundigen de data erin plakken dan kan iedereen de XML-data gebruiken.

De iconen en pijlen zullen inderdaad wel een probleem worden, die je krijg je nooit identiek aan die van MC. Maar misschien zijn er wel betere.
Ik heb al verschillende voorbeelden hiervan gezien.

gr Geert
Door petergroeneveld
Nou dan zal ik maar weer on topic gaan :laugh: gisteravond weer geen update gehad.
Wel van de xml, ze hebben kennelijk nog problemen, we wachten geduldig af. :)
Door AenG
petergroeneveld schrijft:
Nou dan zal ik maar weer on topic gaan :laugh: gisteravond weer geen update gehad.
Wel van de xml, ze hebben kennelijk nog problemen, we wachten geduldig af. :)

En die beheerders hebben nu een pinksterweekend, dus waarschijnlijk tot dinsdag geen updates:(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9