Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door reitsma1960
Ik heb ook zoiets van "op hoop van zegen...".
Voor dat ik weg ga start ik de pc`s opnieuw op en laat zo en zo al nooit automatisch upldates doen. Daarna fingers crossed. Ik controleer wel via mijn gsm of de site nog draait, maar zo niet...tsja, da`s even lastig maar neem ik een pilsje en ach......kijk mijn vrouw eens aan enzo...
Ik probeer altijd serieus de site online te houden en van interessante actuele info te voorzien. Ik krijg hier veel waardering voor via gastenboek of mail. Wanneer ik op vakantie ben kan ik er even niets aan doen en houdt het op wanneer de boel crashed.
Ik had afgelopen jaar een verstopte tank van de regenmeter. Ik zag aan reacties op twitter al dat men er al vanuit ging dat ik met vakantie was....
Dat is dan overmacht.

Ik moet zeggen dat de boel de laatste maanden perfect draait, maar dit moet ik natuurlijk snel afkloppen.......;)

Groet,
Oebel
Door JPC
Ik laat mijn Weer-PC ook doordraaien tijdens de vakantie.
Waar ik nog niemand over gehoord heb is een stroomstoring, en wat dan.
In de BIOS kan een instelling zitten dat hij, bij terugkeer van de spanning, weer automatisch aan gaat.
Dat heeft tijdens mijn vakantie in mei dit jaar goed gewerkt.
Maar misschien is dit algemeen bekend?
Door Mike
jacg schrijft:
osjohn schrijft:
Willy Peters schrijft:
John, kun je zien hoeveel bezoekers je elke maand hebt?

Willy

Ja Willy, dat zijn er zoveel dat ik div. malen een waarschuwing kreeg van
mijn provider.
Daarom heb ik ook de plaatjes en de koppelingen aangepast, en de livecam uitgezet.

John

Dat lijkt me ook logisch, alleen je kerkje is al bijna 500 kb.
Dus stel 250 bezoekers per dag x 500kb = 125 MB/per dag x 30 dagen is 3,75 Gb op maandbasis, en die hebben dan nog niet eens geklikt!

Ik zou zeggen wijzig dat plaatje in een jpg, en je webcam kan weer aan!

Groeten,

Jacco

En met standaard webruimte bij je provider kom je ook niet ver, was dat niet 50mn webruimte en 1 gyg dataverkeer per maand :laugh:
Door forsurh
JPC schrijft:
Ik laat mijn Weer-PC ook doordraaien tijdens de vakantie.
Waar ik nog niemand over gehoord heb is een stroomstoring, en wat dan.
In de BIOS kan een instelling zitten dat hij, bij terugkeer van de spanning, weer automatisch aan gaat.
Dat heeft tijdens mijn vakantie in mei dit jaar goed gewerkt.
Maar misschien is dit algemeen bekend?

Klopt, echter als je zonder UPS werkt wil dit wel eens problemen geven. WD had een paar rare hikken waardoor ik grafieken en WD upnieuw moest laden.

Gelukkig heb ik tijdens onze vakanties een goede remote oplossing, oppas in huis, en kan dus altijd even bellen om de restknop in te drukken (waar zit dat ding?)

Ook ben ik tevreden over de stabiliteit van het systeem.

Even iets anders: Wie laat het systeem automatisch tijdens afwezigheid restarten en hoe en hoe vaak?
Door Mike
Hebben jullie geen planten in huis? :blink:

Die hebben toch ook water nodig, kan diegene gelijk even je pc resetten, kwestie van een knopje indrukken.:lol: ;)
Door forsurh
Ik vroeg mij af;

Bestaat er ook iets dat als ik wel toegang heb tot internet, via een pc ergens , maar geen toegang op die pc zelf ik via een site oid in kan loggen op mijn eigen systeem. Een soort remote teamviewer?
Door gerrit32
Ik heb gezorgd dat wanneer de PC aangezet wordt alles opstart alsof hij niet uit geweest is.
Toen ik vorig jaar plotseling het ziekenhuis in ging, bleek dat dit een goed idee was. Ik kon me hier niet op voorbereiden.
Mijn zuster, die even verderop woont, keek minimaal een keer per dag op de website of alles op tijd geupdated werd.
Zij kon de PC even uit en weer aanzetten waardoor alles weer in de benen kwam.

Als je in de vakantie iemand hebt die dat regelmatig even checkt kan dit een mogelijke oplossing zijn.

Groet,
Gerard
Door westkapellegek
Misschien vinden jullie dit geen probleem, maar als we op vakantie gaan, gaan alle stekkers uit het stopcontact wegens inslaggevaar/kortsluiting. Hoe denken jullie hierover?

groet Niek
Door jacg
forsurh schrijft:
Ik vroeg mij af;

Bestaat er ook iets dat als ik wel toegang heb tot internet, via een pc ergens , maar geen toegang op die pc zelf ik via een site oid in kan loggen op mijn eigen systeem. Een soort remote teamviewer?

remote teamviewer = teamviewer.

Je hebt internettoegang op een pc, kun je teamviewer downloaden, je hoeft deze zelfs niet te installeren op die pc, of neem zelf een usb stick mee met de usb versie van teamviewer erop.

Groeten,

Jacco
Door Snarf2000
Als je een account hebt gemaakt bij teamviewer kun je via
https://login.teamviewer.com/ inloggen en vanuit daar je pc beheren.
Als je je zelf dan wel hebt toegevoegd in je lijstje.

Dan heb je alleen maar een internet browser nodig.

Frans