Algemeen forum voor discussie over de website
Door rjdrent
Ik heb vandaag eens de neerslag-animatie in de gaten gehouden. Het valt mij op dat bijvoorbeeld mijn eigen gegevens van Lemmer niet te zien zijn. Wel zie ik de neerslag van Oosterzee. Wat is de voorwaarde om wel of niet op het kaartje meegeteld te worden? Soms zie ik ook op sommige plaatsen ineens cijfers verschijnen of verdwijnen, o.a. in de omgeving van Lemmer.

Daarom mijn vraag, hoe wordt het kaartje samengesteld en waarom worden niet alle (online) HWA-stations getoond?
Door wsEpe
Ik heb hetzelfde met mijn station. Ooit aan Luc gevraagd waarom dit was. Zijn antwoord was alsvolgt: Als er 2 station vlak bij elkaar zitten, komen de meetwaarden op de kaart van deze 2 door elkaar te lopen. Hierdoor zijn beide niet meer te lezen. Daardoor wordt het station die op dat moment de minste neerslag heeft eruit gefilterd en dus ook niet weergegeven.
Dit heeft dus niets met jouw station te maken, maar met de leesbaarheid van de kaart.
Door rjdrent
Hmmm, ja, dat klinkt wel logisch. Al moet ik wel zeggen dat gisteren met name langs de kust veel cijfertjes door elkaar stonden. De cijfers van Lemmer en Oosterzee staan nog redelijk ver uit elkaar, dat het zelfs met dubbele cijfers wel leesbaar is.
Er wordt dus blijkbaar toch een bepaalde onderscheid gemaakt.
Door Luc
Voor de neersalg animatie en de extremen gelden dezelfde regeltjes om foutieve waardes eruit te filteren. Bij de neerslag worden alleen weerstations meegenomen die de reset hebben om 0:00u. Als je dan bij de data van een afzonderlijk weerstation gaat kijken, dan kan het zijn dat daar een hogere neerslag staat, maar dat deze toch niet bij de extremen of neerslagkaartjes komt.

Verder zijn kan zijn dat individuele stations een (tijdelijke) uitsluiting hebben, omdat er storingen zijn (geweest). Binnenkort wordt voor de eigenaar van een weerstation zichtbaar of er een (tijdelijke) utisluiting is. Daar heb ik iets voor ontwikkeld, maar nog niet online gezet.

Gr,
Luc
Door rjdrent
Oke, duidelijk. Ik ga het wel even in de gaten houden of de cijfers van mijn weerstation getoond worden. De gegevens worden bij mij altijd om 0.00 uur gereset, dus dat moet geen probleem zijn. Tevens zijn de gegevens sinds 4 weken weer helemaal up-to-date, dus geen storingen meer gehad.

Ik ga het gewoon eens in de gaten houden. Bedankt voor je reactie.
Door rjdrent
En weer is de waarneming van Lemmer er af gevallen, zodra deze boven de 10 mm kwam. Eerder vanochtend waren de gegevens van mijn weerstation nog wel te zien op de neerslag-animatie. Nu zit ik boven de 10 mm en nu is alleen Oosterzee te zien. Terwijl in het midden van het land de waarnemingen toch best wel vlak bij elkaar staan.

Luc, enig idee waarom de waarnemingen van Lemmer er nu weer af vallen?
Door rjdrent
jango schrijft:
Je bent echt de enige niet die er niet op staat.

Veghel is volgens mij nog nooit afgebeeld.
Terwijl er toch genoeg ruimte is omdat de bezetting in oost Brabant niet zo groot is

Ik snap dat er meer stations zijn die er niet op staan. Luc heeft hierboven uitgelegd hoe dat o.a. kan komen. De voorwaarden die Luc stelt (reset om 0.00 uur en geen storing) zijn in ieder geval van toepassing op mijn station (Lemmer). Blijkbaar zijn er dus nog meer voorwaarden nodig om op de animatie zichtbaar te zijn.

Vandaar de vraag aan Luc, waarom mijn weerstation er af valt zodra de 10 mm bereikt is, zoals vanochtend het geval was.
Door jango
jango schrijft:
Je bent echt de enige niet die er niet op staat.

Veghel is volgens mij nog nooit afgebeeld.
Terwijl er toch genoeg ruimte is omdat de bezetting in oost Brabant niet zo groot is

Heb je na een zeer droog voorjaar en relatief droge juli maand(95.6mm normaal 60mm,terwijl andere tot wel 250mm maten), eindelijk 1 keer met groot verschil de hoogste neerslag meting.
Komt je station nog steeds niet voor op de neerslag animatie.

Niets veranderd na een reactie van 6 weken geleden.

Metingen worden verstuurd door Weatherlink(reset 0.00 uur).
Andere stations kunnen Veghel niet verbergen, omdat oostelijk Noord Brabant zeer dun bezet is met HWA stations.

Er zou op het moment van schrijven een donker blauwe vlek (meer dan 24 mm) moeten zitten in het groen gekleurde deel van Brabant.

Wat kan of moet dan de reden zijn dat mijn station en misschien wel meerdere in deze situatie, niet getoond worden.

Groet Jan
Door jeroenzwart
Er gaat zo af en toe meer mis met de neerslagregistratiekaartjes. Vorige week heb ik dit gemeld aan Luc, zie hieronder. Nog geen reactie gehad:dry: ...

-----
Hoi Luc, zie onderstaand bericht aan Kees. Groet, Jeroen
-----
Hoi Jeroen,

Geen idee, dat zou je even aan Luc moeten vragen, want ik heb geen inzicht in die gegevens.

Gr,
Kees.

Er is iets raars met het neerslagoverzicht van augustus (afgezien van de extreme onjuiste waarde van xxxx, erg storend!):
Diverse stations in Brabant en Limburg hebben voor augustus minder neerslag staan, dan in het overzicht van gisteren staat . Het lijkt erop dat de waarden van gisteren niet meegeteld zijn. Bij mij (milsbeek) is de neerslag wel bijgeteld en ik zie bij meer stations dat het wel gebeurd is: lijkt willekeur te zijn. Wat is hier aan de hand?

Groet, Jeroen