Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door AenG
WSWijk schrijft:
AenG schrijft:
Ik krijg ook al verschillende opmerkingen van bezoekers. En de 4 daagse verwachting staat ook nog op mijn startpagina, baaaaaalen.

Eigenlijk wil ik helemaal niet afhankelijk zijn van een ander zijn systeem. Dus wanneer komt iemand met een identieke Mos-verwachting in XML-formaat. HELP!

Bedoel je een mos verwachting die niet de gegevens van MC gebruikt, of een mos verwachting die met eigen graphics is opgezet, die de xml van MC wel gewoon gebruikt?

Want die laatste zijn er diversen, o.a. bij mij op de site.

Kijk maar eens en zeg wat je wilt. Wil je hem, dan even een pm. Ik heb nog geen echte problemen ondervonden, omdat de xml meestal wel goed gaat.

Groeten

Theo

Het klopt dat er verschillende xml-verwachtingen in omloop zijn, maar ik zoek een xml-verwachting met de standaard layout/achtergrond.
Door jolo
Denk dat Luc even niet thuis is, want geen reactie meer gezien.

en nu is het dus al weer zaterdag en nog steeds gee update gehad, toch heel spijtig.
Door verhaar.riepe
Luc is druk met zijn nieuwe huis en is nu naar de opendag van Meteo Consult, dus die is even met wat anders bezig.
En dat hij bij de opendag is, komt goed uit want daar zullen meer collega's zijn die vragen zullen gaan stellen daar over de mos verwachting.
Dus even gedult, komt vanzelf goed.

mvg
René
Door dvandellen
Wie kan mij vertellen hoe je precies de xml verwachting kan gebruiken?

Heb het hele forum al door gelezen maar kom er niet uit.

[size=1]Denk dat ik straks mijn upload naar hwa maar stil leg todat de verwachting het weer doet...[/size]
Door forsurh
Vandaag is er door MC hierop gereageerd. Er wordt in ieder geval hard aan gewerkt zoals verteld op de open dag. Maar voor de rest laat ik dat aan Luc over
Door Luc
Zoals afgelopen zaterdag aangekondigd, is Meteo Consult bezig om het probleem op te lossen.

Het probleem lijkt zitten in de grote aantallen plaatjes die aangemaakt moeten worden. Dit proces probeert men voor de korte termijn te splitsen, zodat er minder plaatjes ineens gegenereerd dienen te worden.

Naast deze korte termijn oplossing, wordt ook gekeken naar een constructieve oplossing. Ook voor Coen van Meteo Consult zijn de storingen een doorn in het oog.

Ik heb aan de HWA kant een aanpassing gemaakt, zodat er automatisch een melding komt in het plaatje als de MOS 24 uur lang niet wordt ververst. Er staat dan 'Verwachting tijdelijk niet beschikbaar' in het plaatje.

Op deze manier weten jullie (en jullie bezoekers) tenminste dat er een tijdelijke storing is. Ik heb net 14! mails hierover beantwoord. (blijkbaar leest niet iedereen het forum)

Gr,
Luc
Door jacg
Ik heb een eigen versie geschreven van het xml MC script om het plaatje te genereren.

Geert was zo aardig om het voor mij te testen, het draait al op zijn website.
http://www.hetweerinboskamp.nl

Het enige wat ik nog mis is de omschrijving van de iconen, het kan dus zijn dat een icoontje niet exact correct is.

Als MC de weericonen en windpijlen uit hun script zou kunnen leveren kunnen we het plaatje exact namaken.

In dat geval hoeft MC de servercapaciteit niet meer te gebruiken en creeert iedereen zijn eigen plaatje!

Groeten,

Jacco
Door Luc
jacg schrijft:
Ik heb een eigen versie geschreven van het xml MC script om het plaatje te genereren.

Geert was zo aardig om het voor mij te testen, het draait al op zijn website.
http://www.hetweerinboskamp.nl

Het enige wat ik nog mis is de omschrijving van de iconen, het kan dus zijn dat een icoontje niet exact correct is.

Als MC de weericonen en windpijlen uit hun script zou kunnen leveren kunnen we het plaatje exact namaken.

In dat geval hoeft MC de servercapaciteit niet meer te gebruiken en creeert iedereen zijn eigen plaatje!

Groeten,

Jacco
Ziet er goed uit Jacco. Voor sommige weeramateurs is deze oplossing nog te lastig, of ze hebben geen ondersteuning voor php. Dus ik denk dat dit niet voor iedereen dé oplossing is.

Daarom loop ik al langer met het idee om dit plaatje op deze manier op de HWA server te ontwikkelen. Alle gebruikers kunnen dan op dezelfde manier (en met dezelfde HTML code) als nu de MOS op basis van de feed weergeven. Nadeel is dat ik momenteel weinig tijd heb om dit te ontwikkelen. Ik had al gehoopt dat een van de deelnemers dit zou (kunnen) ontwikkelen.

Als jij het helemaal werkend hebt, zou ik dan eventueel jouw code mogen (her)gebruiken om het plaatje te ontwikkelen? Ik moet er wel nog een caching mechanisme aan toevoegen, om de HWA server niet te overbelasten.

Gr,
Luc
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9