Algemeen forum voor discussie over de website
Door Jan47
Ik heb de volgende vraag,

Ik wil mijn website en weer data via een synology NAS DS211+ publiceren.
Heeft iemand er ervaring mee om dit via een NAS te doen?

Ik wil de NAS aan laten staan en de computer uit. . Aangezien een NAS ook veel minder energie verbruikt dan een draaiende pc zou ik dus graag via de NAS de weerdata van mijn Davis weerstation willen uploaden naar internet.

Is dit mogelijk?

grtz Jan
Door Dropje
Hallo Jan,
een website hosten van de Synology NAS is inderdaad mogelijk en eenvoudig te realiseren. (doe ik zelf ook) Maar volgens mij heb je nog steeds een pc nodig om de gegevens uit je weerstation te halen. Ik ben nog geen software tegen gekomen die op de NAS draait en dat kan.
Door fotogw
Hallo Jan,

Zoals anderen ook al lieten weten; Zelf je wbsite hosten is eenvoudig via de synology's. Laat je domein linken aan je eigen IP adres. Wel op je router de juiste poorten openzetten voor de services die je wilt gebruiken. Een snelle internetverbinding is wel aan te raden. Je kunt ook MyPHPAdmin, mail, FTP enz gewoon draaien op de synology.
Volgens mij heeft nog niemand de bijv. WD draaiend op een NAS schijf. Dat is dan wel weer jammer...

Gerhard
Door Jan47
Bedankt voor de reacties / info

Het is wel jammer dat WD niet draaiend te krijgen is via een NAS

grtz Jan
Door FlakkeeWEER
Ik heb geen ervaring met de Synology NAS, maar draai mijn Vantage Pro2 weerstation al ruim 6 maanden zonder problemen op de Bubba3 van de zweedse firma Excito. Mijn ervaringen is dat het systeem extreem stabiel is en het restarten van programmatuur zelfs bij het uitvoeren van updates onnodig is. Deze miniserver is uitgerust met een ARM processor en Debian besturingssoftware. Voor het verwerken van de weerdata gebruik ik wview icm weaterlink USB datalogger en envoy.

Met het stroomverbruik van ca. 5W heb je hiermee een heel energiezuinige en volwaardige NAS die standaard fungeert als router, firewall, wifi access point, mailserver, bestandsserver, muziekserver, mediaserver, backupserver en met het programma wview ook als volwaardige weerstationserver.

Op dit systeem is in principe geen beeldscherm aan te sluiten, maar via de webinterface en/of commandline met het programma putty zijn alle functies op afstand toegankelijk dmv autorisaties.