Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Weerstation Aalten
Normaal draait Weatherdisplay op de laptop met windows vista 24/7 maar na het aansluiten van de Davis en de voorkomende problemen heb ik het zootje nu op de vaste pc draaien om de fout te achterhalen op die pc draait windows 7.
Door ws vreewijk
mn Davis draaid ook al enige jaren op vista,wel met VWS.
Eerst op een hp nu op een acer laptoppie.

win7 vraagt wel de juiste weatherlink versie.

Maar ik neem aan dat je de laatse versie hebt.

Ik kan alleen adviseren gebruik voorlopig even alleen weatherlink zorg dat dat eerst stabiel draaid.
Als dat al niet lukt hoef je niet te beginnen aan WD VWS CUMULUS of wat dan ook.

Maar je lost het op komt goed.

Hoe zit het met je pc gaatie die in slaapstand

gr Chris
Door Weerstation Aalten
Hoi Chris,

Mijn pc gaat niet in de slaap stand.
Ik heb de usb instellingen zoals je eerder aangaf aangepast zodat die niet in de slaap modus sprinkt.

Nu maar afwachten:S
Door ws vreewijk
Oke,

dan maar een poosje laten draaien zou ik zeggen.
Je kunt trouwens wel appart je beeldscherm in screen saver laten gaan.
Dat heeft geen invloed op de rest.

Maar zou het eerst ff zo laten.

stap voor stap is de beste remedie.

Succes.

gr Chris
Door Weerstation Aalten
Oke ik weet nu het volgende hij leest de data niet meer in om 01:00 en 13:00

wel geeft hij aan dat de data goed is lampje blijft groen in weatherdisplay en het bovenste lampje knippert groen maar de teller er naast blijft steken en verder veranderd er niks meer.
Door Weerstation Aalten
Hij loopt du een beetje rond de zelfde tijden vast althans hij haalt dan geen data meer op uit de Davis.
Nu heb ik weatherdisplay zo ingesteld dat hij om 1:00 en om 13:00 automatisch opnieuw opstart.
Nu maar afwachten of dit lukt.
Door ws vreewijk
OK das een manier om te kijken of je het kan oplossen.Maar je zit nu met twee dingen,die je moet controleren,en dat maakt het lastiger.:huh:

Ik zou eerst weatherlink alleen laten draaien om te kijken of dat een paar dagen foutloos draaid,of heb je dat al gedaan ??
Dan weet je zeker dat het geen computer probleem of usb data logger probleem is.

Pas als dat goed loopt zou ik Met weather display gaan stoeien.

Maar wie weet heb je het nu opgelost.:)

gr Chris
Door Weerstation Aalten
Bij weatherlink blijft hij nu doorlopen het is dus iets in weatherdisplay.
Hoop dat ik het eerst zo heb opgelost maar we wachten maar weer af de komende dag:laugh: