Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door weatherservice
Verwondering alom dat hier nog geen onweerprognose-topic bestaat over maandag en dinsdag 27 / 28 juni 2011? De kaarten zijn al een week heel goed te noemen en dat kan op aangegeven data voor het nodige spektakel zorgen?

Wat denken jullie dat er zal gebeuren. CAPE is torenhoog, maar CIN houdt de ontwikkeling maandag tegen. Wat zal er dinsdag gebeuren?

Cheers,

Nicolas

Bijlagen
57_21.gif
57_21.gif (78.53 KiB) 3396 keer bekeken
Door Snarf2000
Op het kaarje van maandag was geen onweer te bekennen.
Voor dinsdag 18:00 uur staat wel onweer ingetekent.

Groeten Frans
Bijlagen
onweer.JPG
onweer.JPG (86.57 KiB) 3396 keer bekeken
Door tjabine
Hier in het Noord-Westen? ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken.
Alleen midden van het land en het Oosten kunnen wel eens lekker water gaan aftappen, met natuurlijk een flinke klap onweer.

Gr Ron.
Door weerstation
Maandag zeker geen onweer. Dinsdag later op de dag vanuit het zuidwesten. Gfs berekent zwaartepunt voor de Westelijke helft van Belgie en Nederland.

Uiteraard zoals altijd kunnen er plaatselijk grote verschillen optreden met name in de neerslag.
Ook de berekeningen lopen aardig uiteen. Meteoconsult berekent 28mm voor mijn woonplaats, Gfs gaat in de run van 12 uur uit van 10mm
Door baroman
Beste Weeramateurs

Laat het onweer en de neerslag maar losbarsten, als het mij te heet onder de voeten wordt trek ik even de stekkers eruit:(
Zo`n klap als deze heb ik op Zondag 05/06/2011 al meegemaakt, en ik zit er niet op te wachten om dit nog een keer mee te maken:laugh:
De neerslag die mag voor mij wel los barsten de regenmeters zijn er klaar voor;)
Het is alweer een tijdje geleden dan hier in Enschede West de straten blank stonden nammelijk op Donderdag 26/08/2010 dit was de beruchte dag met 97.8 mm neerslag, een dag met zoveel neerslag komt volgens mij maar eens in de 20 jaar voor, dus ik ben benieuwt wat er op ons af komt:cheer:

Ronnie..
Door forsurh
Natuurlijk zijn er enkele freaks met onweerdetectieapperatuur die niet kunnen wachten...:P

Het lijkt mij dat het zwaartepunt voor ons in het noorden op dindagavond/nacht komt te liggen. Ervoor aan kan het dus nog flink opwarmen. Cape is nog steeds torenhoog. Ik ben benieuwd...

P.s. Op de satelliet van vandaag nog niets te bekennen boven Europa!

[img]http://www.weerstation-grootegast.nl/Satellietbeelden/noaa-20110626-msa.png[/img]

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl