Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedenmorgen:

Noodweer ??? Het stelde niets voor hier,Paar flitsen en wat gerommel,Neerslag 1,8 mm vanaf 0.00 uur vannacht nu alweer 18.8 °C,Dus opnieuw warme dag,Fijne dag

Mvg,

Martijn
Door westkapellegek
Hier in Almkerk Is er in totaal nog geen 15 mm gevallen, in Rijswijk (ietsjes ten oosten van Almkerk) 24 mm maar in Herwijnen, 15 km verder van Almkerk, is er meer dan 100 mm gevallen! Verder heb ik al foto's gezien van windhozen in Kaatsheuvel en grote hagelstenen uit die regio, maar op dit voormalig eilandje is het allemaal meegevallen. Jammer.

Qua onweer hebben we hier nikste klagen gehad: de onweer boven Waalwijk en Herwijnen enz. Hebben we goed kunnen aanschouwen, dus hier nog een paar plaatjes:
[img]Http://www.alweeronline.nl/weerfoto/1.jpg[/img]
[img]http://www.alweeronline.nl/weerfoto/7.jpg[/img]

Gr. Niek
Door SpeedyGJ
Het was genieten, dit keer heb ik maar een geprobeerd foto' te maken, allemaal uit losse hand:

Maar voor dat ik de foto's plaats, eerst een filmpje.
Ik stond op voor met de buurman, tot opeens wat flitsen en geknetter hoorde, gevolg door een behoorlijke knal, uiteindelijk sloeg deze in de mast :)

http://www.youtube.com/embed/sgMaL5bT4gw

En nu nog de beste foto's die ik heb kunnen schieten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En 1 door mijn vriendin, beetje wazig helaas maar moest em even plaatsen :P
Afbeelding

Daarnaast heeft ze pracht bliksem gemist door te vroeg de knop los te laten :( voortaan doe ik het wel weer ;)
Door ajm
In oirschot ging het behoorlijk tekeer.
Vanaf een 20:00 uur begon het feest, temp drops van 32 naar 16 graden in 40 minuten.
Neerslag 65 mm in 30 minuten, de ene ontlading naar de andere, windstoten die de windmeter deden zwaaien:cheer:
Inslag gehad op 500 mtr in de bebouwde kom, alle aardleks in de buurt eruit geknalt:laugh: , water kwam omhoog in WC.
2 kasten van upc doorgebrand, en een paar parkeerkleders onder wat luxe huizen vol water(water werd niet meer weg gepompt ivm aardleks die eruit lagen)
Het onweer duurde tot ongeveer 3 uur in de nacht.
Buienradar gaf steeds verkeerde info, wij hadden nog hoosbuien terwijl BR aangaf dat alles al 1/2 uur rustig was.
Vandaag weer hetzelfde, BR geen regen in Oirschot, toch nog 4 mm .