Algemeen forum voor discussie over de website
Door wthus
Ik heb het probleem op HWA dat de kaartjes met regelmaat blijven hangen. Dit probleem kom ik niet op andere websites tegen, dus het heeft weinig van doen met de browser vermoed ik.

ook nu is het temperatuurskaartje weer oud bij mij, blijft hangen op 18 uur gisteravond ondanks verversen. Neerslagkaartje hetzelfde.

Gr. Wilber
Door wsEpe
Hier geen problemen, beide kaartjes zijn actueel. Als je IE9 gebruikt, is dit een vaker voorkomend probleem. Probeer eens echt de cache te verwijderen. Ook heb ik bij internetopties standaard "browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten" aangevinkt. Misschien dat dit het oplost?
Door wthus
Ik heb Firefox en alleen hier op HWA het probleem dat de laatste beelden niet worden ververst, elders worden alle afbeeldingen gewoon vernieuwd. Zelfs Vernieuwen of F5 hebben veelal geen effect. En om nou elke keer de hele cache leeg te gaan maken voordat ik HWA bezoek (meerdere keren per dag)...
Door Luc
Hoi Wilber,

De kaartjes draaien zonder storingen. Ook hier geen last van caching. Het lijkt toch een browserprobleem cq -instelling te zijn. Wat ik wel eventueel kan doen is een tijd vastplakken aan de url van de kaartes. Dan verandert deze bij iedere aanroep en wordt deze nooit meer gecached door de browser.

Gr,
Luc
Door meteozwolle
volgens mij kan je ook zoiets doen als:

Code: Selecteer alles
<?
//geen cache
header("Expires: Mon, 26 Jul 1990 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");
?>

maar weet het niet zeker
Door BeArt
Ik heb er ook steeds last van.
Dacht dat het aan HWA lag.
Zal mijn browser instellingen eens nakijken en controleren.

Bij Internet Explorer is onderstaande instelling ook misschien een goede om te controleren:
IE > Internet Options > General Tab > Browser history Settings > Select: Every time I vist the webpage.

Omdat we nu toch met de kaartjes bezig zijn komt mij het kleurgebruik soms een beetje vreemd en verwarrend over.
Vooral de stap van lichtgroen naar groen/blauw en dan weer terug naar groen en daarna weer blauw.
Zoals in onderstaand kaartje.

De RGB kleurwaarden geven ook een duidelijke aanwijzing in het blauw dat hier iets scheef zit.

R-G-B waarde
003-053-155 102mm Donkerblauw
006-137-142 85mm Lichtblauw
008-186-008 68mm Groen
006-206-106 51mm Groen-blauw
203-254-008 34mm Geel-groen
252-205-008 17mm Donkergeel
255-237-173 0mm Lichtgeel

Snap dat het lastig is om kleuren te vinden in een aflopende inensiteitservaring voor het menselijke oog i.c.m. duidelijke verschillen, maar zou in bovenstaand geval zeker de Groen-Blauw en Groen omdraaien.

Mvrg Bart
Bijlagen
regenkaartje.png
regenkaartje.png (78.51 KiB) 2923 keer bekeken
Door wthus
Ik probeer de Cache instellingen van FF op te speuren, maar ik kan dit nog niet vinden in de browser (versie 5 inmiddels alweer).

Moet nu nog steeds meerdere keren vernieuwen, etc... voordat ik de actuele kaartjes te zien krijg. Maar voor die tijd loop ik al het risico geblokkeerd te worden (flooding). De grafieken op de website (bij de stations) lijken geen probleem op te leveren.