Algemeen forum voor discussie over de website
Door wslangerak
a. Ja
b. Ja
c. Ja

Bij c.:

Een uur of langer geen actuele data, dan onzichtbaar in alle lijsten.
Iemand die 's nachts op de site kijkt mag geen temperatuur van 23:00 de vorige avond zien.
Het heeft geen enkele zin niet-actuele weerdata op een site te zetten.
En dan kunnen we allemaal als 't eens nodig is de stekker er een paar uur uittrekken (voor onderhoud ofzo) zonder dat iedereen over iedereen heen valt.
Door tjabine
Ik ben toch blij dat ik het topic weer een schop heb gegeven!
Wel jammer dat het nu dan pas gebeurd, maar belangerijker het gebeurd!

a:ja
b:ja
c:ja (als het station weer begint met aanlevering word hij weer zichtbaar)

Gr Ron.
Door Luc
Ik ben blij dat er zoveel reacties zijn. De meeste stemmen gaan voor

a) Ja
b) Ja
c) Nee

Voor de laatste optie zijn er enkele Ja's met opmerkingen waar ik nog even langer over wil nadenken.

Ik ben de hele middag bezig geweest met de implementatie hiervan. Ik heb dit zojuist online gezet. Ik heb er ook een legenda boven gezet.

Voor de neerslag gegevens zie je soms '---' staan en soms '***'. De streepjes betekenen 'minder betrouwbare data', oftewel een (tijdelijke) uitsluiting. De sterretjes betekenen dat er geen uitsluiting is, maar dat de neerslag niet vanaf 0:00u 's nachts wordt aangeleverd.

Bij streepjes of sterretjes wordt het weerstation niet meegenomen bij de extremen en kaartjes. Overigens geldt daar nog een extra filter voor de temperatuur. Dat is niet mogelijk om toe te passen in deze lijst.

Ik kan me voorstellen dat er vragen zijn/komen. Zie je dat jouw weerstation (tijdelijk) is uitgesloten, controleer dan eerst jouw metingen en vergelijk deze (vooral bij zonnig weer voor temperatuur) met buurstations. Neem eventueel maatregelen en benader daarna een moderator met het verzoek de uitsluiting op te heffen. Geef daarbij wel duidelijk aan wat je hebt gedaan om foutieve meetwaardes in de toekomst te vermijden. Anders wordt de uitsluiting niet opgeheven.

Gr,
Luc
Door jango
tjabine schrijft:
Ik ben toch blij dat ik het topic weer een schop heb gegeven!
Wel jammer dat het nu dan pas gebeurd, maar belangerijker het gebeurd!

Gr Ron.

Dat komt omdat de belangrijkste man in dit topic tot vandaag afwezig bleef.
Te druk met de bouw, maar dat is ook zeer belangrijk.
Hierbij dus nog maar 1 tip.
Verlies het belang van HWA ook niet uit het oog want voor je het weet gaat het fout.

Vind eigenlijk ook dat de vraagstelling van Luc niet in dit topic hoort, maar in een poll zoals er voorheen ooit op de startpagina heeft gestaan.
Dan hoeft hij niet te turven van wat wij allemaal vinden.

grt. Jan
Door Snarf2000
Ik vindt de lijst nu geweldig :woohoo: !!

Je zal maar --- bij je station hebben staan.:blush:
Ik zou er persoonlijk meteen alles op alles zetten om dit in orde te maken.
Wat me opvalt, is dat er nogal wat "onbetrouwbare metingen" zijn.

Misschien een duwtje in de rug van de weeramateur,
(wij zijn toch semi-professionals :P ) om zijn/haar metingen aan te passen.

De *** voor metingen "registreert neerslag niet vanaf 0:00u" is eenvoudig te verhelpen. Tenzij je er zelf voor kiest natuurlijk.

Frans
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Helemaal te gek zoals het nu draait, juiste data daar gaat het om en heet hobby. als de data verbinding wegvalt kan je alleen maar duimen en afwachten wanneer het weer actief wordt maar dan is er ook geen foute data, en zoek je je te pletter want je denkt eerst dat het bij jou zit. Dus streepjes en sterretjes is een stimulans om de zaak zo snel mogelijk weer actueel te krijgen. Ik heb nu ook een link om laten zetten naar direct, en is de data ook voor een paar uur uit de lucht geweest .

Groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door Overijse
Yippie, ferme toevoeging die ik enkel toejuich. Dit is een stimulans voor iedereen die mee data aanlevert aan HWA om die streepjes en sterretjes in data om te zetten.

Grtz
Kris
Door oli
Ook ik vind dit een goede uitbreiding van HWA!

Alleen heb ik het probleem dat mijn regengegevens nu met *** worden aangegeven, terwijl ik net mijn reset-tijd voor de regen ingesteld heb op 0:00 en de overige waarden nog op 20:00 ingesteld heb staan (vind ik persoonlijk fijner). Wat moet ik nu invoeren bij "Beheer weerstation - reset tijd"? Zal ik bij mijn "Beheer" de resettijd dan voor middernacht instellen om de *** te voorkomen?

Alvast bedankt,

Olivier
Door Luc
oli schrijft:
Ook ik vind dit een goede uitbreiding van HWA!

Alleen heb ik het probleem dat mijn regengegevens nu met *** worden aangegeven, terwijl ik net mijn reset-tijd voor de regen ingesteld heb op 0:00 en de overige waarden nog op 20:00 ingesteld heb staan (vind ik persoonlijk fijner). Wat moet ik nu invoeren bij "Beheer weerstation - reset tijd"? Zal ik bij mijn "Beheer" de resettijd dan voor middernacht instellen om de *** te voorkomen?

Alvast bedankt,

Olivier
Goeie vraag.

De beheermodule (en dus HWA) gaat er vanuit dat zowel temperatuur, wind, als neerslag op dezelfde tijd wordt gereset. Worden niet alle waardes om 0:00u gereset, dan kun je deze waarde beter niet invullen. De kans bestaat dan dat jouw weerstation een keer wordt uitgesloten door foutieve waardes, waardoor de er geen ***, maar --- staan.

Gr,
Luc
Door Luc
Bij de extremen wordt de temperatuur alleen getoond indien er gebruik wordt gemaakt van een weerhut (standaard, danwel eigen creatie). Indien een weeramateur heeft aangegeven dat er geen gebruik wordt gemaakt van een weerhut, dan wordt de temperatuur niet meegenomen bij de extremen en kaartjes.

In de lijst staan deze meldingen echter nog wel vermeld. Voor deze stations zal ik net als bij de neerslag ook *** gaan plaatsen. Dat wordt echter iets voor later/na het weekend. Vandaag weer eerst klussen.

Gr,
Luc
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 24