Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door teesee64
Hallo collega's

Omdat mijn woning gerenoveerd moet worden en ik daarvoor zo'n beetje mijn hele huis leeg moet halen, ben ik helaas ook genoodzaakt om het weerstation tijdelijk offline te zetten.

Op donderdag 21-07-2011 gaat het weerstation eruit en op 08-08-2011 zal ik, als alles goed gaat, het weerstation weer online kunnen zetten.

Ik heb eerst nog gezocht naar een noodoplossing, echter blijkt dat ik ook de mast met de meetapparatuur eraf moet halen en omdat ook mijn internet verbinding en de elektra eraf gaat, zie ik helaas geen andere mogelijkheid dan alles op te bergen tot ik de mast en de computer weer kwijt kan.

De eigenlijke renovatie duurt langer, maar ik heb de garantie gekregen dat ik op 8 augustus de boel weer aan kan sluiten.

Mijn excuses voor dit ongemak!

Groet,
Theo
Door teesee64
pffffff zie er tegenop als een berg. De rommel en het lawaai en dan natuurlijk dat je alles daarna weer moet uitpakken en opruimen.

Maar het is echt wel nodig dat er opgeknapt wordt hier. Was al 3 jaar uitgesteld.

Ze gaan de hele wijk renoveren. Dus plaatsen bij buren is helaas ook geen optie.

Maar goed, zodra alles achter de rug is dan hebben we weer een mooi huisje en dat is ook wel lekker natuurlijk.

Groet,
Theo
Door SpeedyGJ
Aha oke, nee dat is indd geen optie dan, wel jammer!
Misschien een oproep plaatsen op je website voor tijdelijke plaatsing binnen Lemmer, wie weet zijn er gekken die het tijdelijk willen opvangen ;) :D

Nou ja, mooi huisje voor terug krijgen is natuurlijk niet zo verkeerd! :)
Wat gaat er zoal gedaan worden dan?
Door teesee64
Het weerstation bij een onbekende plaatsen doe ik liever niet. (duur spul)
Gelukkig is er nog een weerstation in Lemmer wat zijn data aanlevert hier op HWA ;-)

De bedoeling is dat we nu overal dubbel glas en nieuwe kozijnen krijgen. Daarnaast worden de voegen in de buitenmuren vervangen en gaan ze aan de slag met het riool en de elektrische bedrading. Ook komt er nu een mechanische afzuiging en een nieuwe cv ketel. De schoorsteen gaat van het dak en er komt een nieuw zolderraam in.

Omdat wij een badkamer hebben uit 1900 (ongeveer hahaha) wordt ook die meteen aangepakt. (nieuw sanitair en tegels)

Zodat dat allemaal klaar is, mogen we zelf aan de slag. Schilderen, behangen enz.

Dus voorlopig hoeven we ons hier niet te vervelen...

Groet,
Theo
Door teesee64
Thnks Nicolas!

Dit is een huurwoning, dus alle kosten zijn in principe voor de Woningbouwver. Maar er komen natuurlijk altijd extra kosten bij (schilderen enzo) En die worden niet vergoed.

Maar we krijgen er wel weer een mooi en goed huisje voor terug......

De schoorsteen was een optie om de mast tegenaan te plaatsen, maar ik wist al een tijdje dat die eraf ging dus heb ik een mast tegen de muur geplaatst. Die moet er tijdelijk af, maar komt daarna gewoon weer terug te staan.

Groet,
Theo