Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door ws vreewijk
Hallo weervrienden,

Omdat ik nog steeds bezig ben WD stabiel,te krijgen en zo goed mogelijk in te stellen
hier de vraag wat hebben jullie ingevuld onder:

Control panel > Connections > ftp&connections metar.noaa

en dan met name bij:

number of redial attemps if is line is busy
(staat nu op twee als ik dat op 10 zet probeerd hij dan 10 keer te connecten ??)

time out in minutes for when slow connection
(staat op 5 is dat tussen elke poging 5 minuten wachttijd????)

ftp start delay |(seconds)
( is dat de wachtijd na succesvol connecten dus connect en begint pas te
uploaden na 5 seconden?? want staat op 5 seconden )

Ik heb de indruk als er niet direct met mn host verbing is WD uit zichzelf stopt en daarna de ftp verbinding is verbroken.
Dus waar hebben jullie de waardes op staan??

Hier nog het scherm wat ik bedoel.
gr Chris
Bijlagen
wd__2_.jpg
wd__2_.jpg (47.9 KiB) 3452 keer bekeken
Door wslangerak
ws vreewijk schrijft:
number of redial attemps if is line is busy
(staat nu op twee als ik dat op 10 zet probeerd hij dan 10 keer te connecten ??)
Dit is alleen van toepassing bij een ouderwetse (dial-up) telefoonverbinding
time out in minutes for when slow connection
(staat op 5 is dat tussen elke poging 5 minuten wachttijd????)
Nee, dat is het aantal minuten dat wordt gewacht bij een langzame verbinding. Nauwelijks nog van toepassing bij een moderne ADSL-verbinding. 5 minuten is prima, heeft niet veel invloed
ftp start delay |(seconds)
( is dat de wachtijd na succesvol connecten dus connect en begint pas te
uploaden na 5 seconden?? want staat op 5 seconden )
Ja, dat klopt. Kan ook op 1 sec worden gezet bij een normale verbinding

Hier mijn instellingen:

De geelgemaakte instellingen kunnen veel invloed hebben! De Main Switch moet uiteraad aanstaan, anders vindt er geen upload plaats.
Bijlagen
wd_connections-554feadd18d339035c68f89b56987126.jpg
wd_connections-554feadd18d339035c68f89b56987126.jpg (56.17 KiB) 3452 keer bekeken
Door ws vreewijk
OK Dank je Kees dat je je instellingen laat zien.

De geel gemaakte dingen zijn belangrijk zeg je.

Waarvoor dient het vinkje bij rename teh file on the server after uploading die staat bij mij namelijk UIT.

Ook het vinkje bij alway disconnect when finished staat bij mij uit.
ook het vinkje minimize connection staat uit waar dient dat eigenlijk voor ????

Ik vind wel dat bij jou ....number of redial attems..... met 2 erg laag is zelf heb ik dat op 10 staan dus als er een connectie niet lukt heb je 10 pogingen alvorens WD stopt met uploaden,en dus vast staat, er worden dan namelijk GEEN nieuwe pogingen ondernomen om nog iets te uploaden.

Ftp start delay staat bij jou op 10 seconden is daar een reden voor ????

o Ja ik draai 1037 p 44
Hopelijk heb ik niet teveel vragen ineens Kees.

mvr gr Chris
Door wslangerak
ws vreewijk schrijft:
Waarvoor dient het vinkje bij rename teh file on the server after uploading die staat bij mij namelijk UIT.
De files worden ge-upload onder een tijdelijke naam. Nadat de upload is gelukt worden de files hernoemd naar de naam die ze uiteindelijk moeten krijgen. Dit heeft - vooral bij plaatjes - het voordeel dat als er net iemand op je site kijkt tijdens de upload, hij toch een compleet plaatje te zien krijgt.

Ook het vinkje bij alway disconnect when finished staat bij mij uit.
Moest bij mij aan omdat ik anders een ontelbaar aantal instanties van de upload kreeg.
ook het vinkje minimize connection staat uit waar dient dat eigenlijk voor ????
Geen invloed (staat ook Win95 achter)

Ik vind wel dat bij jou ....number of redial attems..... met 2 erg laag is zelf heb ik dat op 10 staan dus als er een connectie niet lukt heb je 10 pogingen alvorens WD stopt met uploaden,en dus vast staat, er worden dan namelijk GEEN nieuwe pogingen ondernomen om nog iets te uploaden.
Redial gaat volgens mij alleen over het opnieuw proberen van een telefoonverbinding, geen ADSL-connectie

Ftp start delay staat bij jou op 10 seconden is daar een reden voor ????
Absoluut niet, het viel mij nu ook pas op.... Heb 'm nu op 2 sec staan haha
Door ws vreewijk
HI Kees Dank je

Feit blijft dat ik met een brandende vraag zit.

.HOE bepaal je dat er als de ftp upload door wat voor reden niet goed gaat dat hij meerdere malen probeerd om de ftp upload te doen.

Nu stopt hij volgens mij na een aantal pogingen heeft dit dus geen invloed wan t je zegt dat heeft betrekking op een telf verbinding:
***********************************************************************************
Redial gaat volgens mij alleen over het opnieuw proberen van een telefoonverbinding, geen ADSL-connectie
**************************************************************************************
VRAAG: waar bepaal je dan hoeveel pogingen er worden gedaan ???????????????

De rest is nu vrij duidelijk.

gr \\chris
Door wslangerak
Redial attempts is echt alleen voor een ouderwetse dial-up verbinding. Dat wordt ook duidelijk doordat er "Redial attempts when line is busy" staat. Denk maar vroeger aan de Redial-knop op een telefoon: als de lijn in gesprek was kon je een redial doen. Hier wordt dus bepaald hoe vaak dat mag gebeuren.
Maar wij gebruiken nu een permanente internetverbinding, ADSL of kabel. Dat wordt aangegeven door het vinkje bovenin dit scherm: "I have a permanent connection".

De time-out geeft aan hoelang WD maximaal mag wachten tot hij de files kan overzenden en dat houdt in dat hij dus zoveel seconden mag wachten voor een verbinding met de FTP-server (niet met internet, want die verbinding is immers permanent). En als er een verbinding is met de FTP-server (ingelogd met jouw gegevens) kan WD in principe direct de files verzenden/overschrijven/hernoemen e.d.

Dus is er geen sprake van een aantal pogingen, maar een aantal seconden wachten op de verbinding. Vandaar ook dat je de mogelijkheid hebt om bij heel langzame verbindingen zelfs een aantal minuten time-out in te stellen. Maar gelukkig is dat tegenwoordig niet meer nodig.

Nou, een heel verhaal, ik hoop dat het duidelijk is. Als er nog anderen zijn die dit willen aanvullen of verbeteren, graag!
Door ws vreewijk
Ok Kees blijft de vraag als er een internet storing is of een storing bij je host maakt dat dus volgens jou niet uit zelfs als dat er een uur uitligt daarna start het dus gewoon weer op????

Ik heb dus andere ervaringen met WD als zoals bij mij deze week er een probleem is met je provider en WD kan na een aantal pogingen zn upload niet kwijt dan stopt de hele boel.
Daty is ook te zien omdat het ftp icoontje dan rood blijft.

Wil je het vlot trekken moet je WD opnieuw opstarten.

In elk geval bedankt voor het meedenken we puzzelen gewoon rustig door eens zien of het toch gaat lukken.

6 dagen is het langst dat WD staiel blijft,mits er geen internet storinkjes zijn natuurlijk.

IK ben benieuwd is er eigenlijk iemand die nooit iets hoeft te doen aan WD waar het al maanden (of weken) loopt zonder pc reboot enz ????

gr Chris
Door wslangerak
ws vreewijk schrijft:
Ok Kees blijft de vraag als er een internet storing is of een storing bij je host maakt dat dus volgens jou niet uit zelfs als dat er een uur uitligt daarna start het dus gewoon weer op????

Ja, inderdaad zo zou het moeten gaan (en bij mij gaat dat zo. Een week of drie geleden nog een storing gehad en de boel draaide daarna weer vrolijk verder).

IK ben benieuwd is er eigenlijk iemand die nooit iets hoeft te doen aan WD waar het al maanden (of weken) loopt zonder pc reboot enz ????

Ehm... bij mij dus. Soms een week of drie en dan installeer ik weer eens de Windows-updates of een nieuwste build van WD. Ik draai inmiddels trouwens build 57, waarbij ook net een nieuwe ftpupd.exe zat.

Door ws vreewijk
Okidoki Kees,

Het kan dus wel:)

Ik zal zelf ook nog een test doen stekker internet dr uit half uur wachten weer aansluiten en zien wat dr gebeurd helaas zit het weekend dr op dus of in de avond anders volgend weekend ff proberen.

Juist Willy van ws Weijchen waar ik via mail veel kontakt mee heb die heeft net geupdate naar de nieuwe versie met de nieuwe compiler maar die heeft toch nog wat kleine probleempjes dus dat durf ik nog ff niet aan.

Ik heb nu mn instellingen nu zo gezet als bij jou eens zien of dat wat uitmaakt.

gr Chris
Door alex1972
ws vreewijk schrijft:

Ik heb dus andere ervaringen met WD als zoals bij mij deze week er een probleem is met je provider en WD kan na een aantal pogingen zn upload niet kwijt dan stopt de hele boel.
Daty is ook te zien omdat het ftp icoontje dan rood blijft.

Wil je het vlot trekken moet je WD opnieuw opstarten.

In elk geval bedankt voor het meedenken we puzzelen gewoon rustig door eens zien of het toch gaat lukken.

6 dagen is het langst dat WD staiel blijft,mits er geen internet storinkjes zijn natuurlijk.

gr Chris

Ik had afgelopen week een internetstoring van ongeveer 4 uur, daarna pakte WD gewoon de draad weer op :-))