Algemeen forum voor discussie over de website
Door Overijse
etab schrijft:
Elke bezoeker ziet nu dat het station in Beverwijk geen temp heeft en dus zal dat iemand niet via HWA naar mijn site brengen. Daarnaast betekent het: Onbetrouwbare gegevens.

Vooraleer dit te schrijven eerst checken hoeveel bezoekers je gekregen hebt via die betreffende link : http://www.hetweeractueel.nl/weer/bever ... erstation/

en vergelijk dat met het aantal bezoekers dat via de rest van HWApagina's gekomen is.

Heb het voor mezelf even bekeken, minder dan 1/10 van de bezoekers afkomstig van HWA kwamen via de pagina waar nu de *** en --- staan. En dat zijn gegevens voor de laatste 2 jaar.

Grtz
Kris
Door jango
SpeedyGJ schrijft:
Mah dat zijn wel oude data vind ik, ik ben momenteel aan het kijken welke data een beetje redelijk zijn de afgelopen dagen *mits op website staat vermeld*, als deze goed zijn unblock ik ze. Ook kijk ik naar de data wanneer er een blockade op is gekomen, is deze meer dan 1 jaar oud dan smijt ik ze gewoon van blockade want dan ga ik er van uit dat het opgelost is.
Op deze manier probeer ik het overzicht een beetje terug te geven en de mensen tevreden te houden, ik meld wel wanneer ik hiermee klaar ben.

Mocht het ondanks zijn dat jou station toch nog op blockade staat en het probleem in die tijd hebt opgelost dan gaarne hier melden of mij PM/Mail sturen, uiteraard kan dit ook bij andere moderators.

Moet wel zeggen dat ik dit maar 1 keer doe om de lijst af te gaan en de boel te vergelijken, ben er inmiddels al een kleine uur mee bezig.

Een parmantige maar in mij ogen een iets te overhaaste zaak.

Ik vraag me af hoe lang we nu weer bestookt worden door data die in geen mogelijkheid klopt met de werkelijk te meten temperaturen, ook al hebben de meeste een stads station, een overgroot deel van deze stations toont aan dat in de stad ook goede meet resultaten te halen zijn.
En gewoon omdat deze stations de sensor niet goed hebben afgeschermd.

Vandaag al weer gezien temp. van 29.6°C en geen uitsluiting en nog meer die ruim over de 25 gaan.

En nu snap ik ook wel dat het onmogelijk is voor de moderatoren om 24/7 te controleren , maar stel dat dit een dag zou gebeuren dan zeker de helft van de stations die weer zijn vrij gegeven zo weer achter de streepjes kan.

We hebben eens ( ik denk ongeveer 1,5 jaar geleden ) foto`s over de opstelling van het station moeten versturen aan Luc , dit ter controle van de meet situatie.
Wat is hier mee gedaan?
Ik denk niks.
Dit was al een handige maatstaaf om te controleren of een station al dan niet kan meedoen aan de extreme pagina.
Er zijn legio type weerstations die als er geen extra bescherming word aangebracht om de temp. sensor deze al bij voorbaat uitgesloten kunnen worden van deze pagina.

Ik vind daarom deze actie een gang naar het begin van de temperatuur discussie.

En na een uitsluiting is het dus de taak van de station beheerder om aan HWA duidelijk aan te geven dat het probleem is opgelost en er dus goede data word verzonden.

Groet Jan
Door WSWijk
jango schrijft:
...
We hebben eens ( ik denk ongeveer 1,5 jaar geleden ) foto`s over de opstelling van het station moeten versturen aan Luc , dit ter controle van de meet situatie.
Wat is hier mee gedaan?
Ik denk niks.
...

Groet Jan

Dat van die foto's kan ik me ook nog wel herinneren. Dat was ter beoordeling van de situatie voor het aanleveren van gegevens aan het KNMI. Niet voor HWA zelf.

Maar ik zit net even te denken. Is het niet mogelijk in het forum rechts bij de gegevens van de persoon een veld weer te laten geven als er gegevens zijn uitgesloten?
We hebben nu een PM, ONLINE/OFFLINE, PROFIEL en icoontjes voor geslacht, locatie, site, geboortedatum.

Misschien dat daar een icoontje bij kan (bijvoorbeeld een stopbord of inrijverbod- bord als icoontje) ...

Groeten

Theo
Door Weerstation Kaatsheuvel
@ Theo, Zegt dit iets over de betrouwbaarheid van de meetgegevens?
Groet,
Hans
WSWijk schrijft:
jango schrijft:
...
Wat is hier mee gedaan?
Ik denk niks.
...

Groet Jan

Dat van die foto's kan ik me ook nog wel herinneren. Dat was ter beoordeling van de situatie voor het aanleveren van gegevens aan het KNMI. Niet voor HWA zelf.

Maar ik zit net even te denken. Is het niet mogelijk in het forum rechts bij de gegevens van de persoon een veld weer te laten geven als er gegevens zijn uitgesloten?
We hebben nu een PM, ONLINE/OFFLINE, PROFIEL en icoontjes voor geslacht, locatie, site, geboortedatum.

Misschien dat daar een icoontje bij kan (bijvoorbeeld een stopbord of inrijverbod- bord als icoontje) ...

Groeten

Theo
Door WSWijk
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Groet,
Hans

Hoi Hans,

Nee dit zegt meer iets over de mogelijkheden om mensen er op te wijzen als er uitsluitingen zijn. Ik heb het laatst nl ook gehad dat voor een periode van 14 dagen mijn gegevens niet werden doorgegeven. Dit kwam door een veranderd ip-adres na een ziggo storing.

Pas toen ik weer een keer keek op de stationsdata, zag ik dat dat niet up-to-date was.

Dat heeft dus allemaal te maken met het ondersteunen van de mensen die data aanleveren.

Theo
Door Weerstation Kaatsheuvel
WSWijk schrijft:
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Groet,
Hans

Hoi Hans,

Nee dit zegt meer iets over de mogelijkheden om mensen er op te wijzen als er uitsluitingen zijn. Ik heb het laatst nl ook gehad dat voor een periode van 14 dagen mijn gegevens niet werden doorgegeven. Dit kwam door een veranderd ip-adres na een ziggo storing.

Pas toen ik weer een keer keek op de stationsdata, zag ik dat dat niet up-to-date was.

Dat heeft dus allemaal te maken met het ondersteunen van de mensen die data aanleveren.

Theo
Oké Bedankt voor je toelichting.
Groet,
Hans
Door SpeedyGJ
jango schrijft:
SpeedyGJ schrijft:
Mah dat zijn wel oude data vind ik, ik ben momenteel aan het kijken welke data een beetje redelijk zijn de afgelopen dagen *mits op website staat vermeld*, als deze goed zijn unblock ik ze. Ook kijk ik naar de data wanneer er een blockade op is gekomen, is deze meer dan 1 jaar oud dan smijt ik ze gewoon van blockade want dan ga ik er van uit dat het opgelost is.
Op deze manier probeer ik het overzicht een beetje terug te geven en de mensen tevreden te houden, ik meld wel wanneer ik hiermee klaar ben.

Mocht het ondanks zijn dat jou station toch nog op blockade staat en het probleem in die tijd hebt opgelost dan gaarne hier melden of mij PM/Mail sturen, uiteraard kan dit ook bij andere moderators.

Moet wel zeggen dat ik dit maar 1 keer doe om de lijst af te gaan en de boel te vergelijken, ben er inmiddels al een kleine uur mee bezig.

Een parmantige maar in mij ogen een iets te overhaaste zaak.

Ik vraag me af hoe lang we nu weer bestookt worden door data die in geen mogelijkheid klopt met de werkelijk te meten temperaturen, ook al hebben de meeste een stads station, een overgroot deel van deze stations toont aan dat in de stad ook goede meet resultaten te halen zijn.
En gewoon omdat deze stations de sensor niet goed hebben afgeschermd.

Vandaag al weer gezien temp. van 29.6°C en geen uitsluiting en nog meer die ruim over de 25 gaan.

En nu snap ik ook wel dat het onmogelijk is voor de moderatoren om 24/7 te controleren , maar stel dat dit een dag zou gebeuren dan zeker de helft van de stations die weer zijn vrij gegeven zo weer achter de streepjes kan.

Wat is hier mee gedaan?
Ik denk niks.
Dit was al een handige maatstaaf om te controleren of een station al dan niet kan meedoen aan de extreme pagina.
Er zijn legio type weerstations die als er geen extra bescherming word aangebracht om de temp. sensor deze al bij voorbaat uitgesloten kunnen worden van deze pagina.

Ik vind daarom deze actie een gang naar het begin van de temperatuur discussie.

En na een uitsluiting is het dus de taak van de station beheerder om aan HWA duidelijk aan te geven dat het probleem is opgelost en er dus goede data word verzonden.

Groet Jan

We kunnen indd niet 24h/7 actief zijn, echter heb ik vandaag alweer 4 stations moeten uitsluiten wegens wind/temp.
Daarnaast was het geen overhaaste zaak gezien ik ook op de uitsluit data heb gekeken, uitsluiting 1 jaar geleden of langer nam ik mee + ter controle de temp in omliggende omgeving erbij gepakt en op de website indien aanwezig grafieken/text data van afgelopen maand/jaar.
Bij sommige was dit probleem al lang verholpen, dan is het ook niet nodig om die data nog langer uit te sluiten, dit was ook de reden dat ik er nog eens langs ben gegaan.
Uiteraard doen we ons best om de data zo snel mogelijk uit te sluiten, echter blijft het vrijwilligers werk en kan hier geen 100% garantie op geven.
Ik zal even bij de data kijken en nog een aantal stations uitsluiten.

Een automatische mail naar de beheerder van het station bij uitsluiting zou een handige keuze zijn, dat scheelt weer typ werk ;)
Door Zaferr
Heb zojuist een mailtje gestuurd naar HWA, of mijn site verwijderd kan worden, het is niks meer aan zo... Blijf op me eigen site wel lekker actief. Zonder commentaar van wie dan ook :)

Ajuu!
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 24