- 31 jul 2011, 23:16
Zoals al eerder aangekondigd: vandaag is het ISS-station van weerstation Milsbeek ca. 250 m verplaatst naar een vrijwel onbelemmerde situatie. In een straal van 150 tot 200 m zijn nu alleen wat moestuinen en verder paardenvelden aanwezig met enkele verdwaalde bomen (op grote afstand) en wat struiken. Eindelijk heb ik nu de normale waarneemhoogte van 1,5 m kunnen realiseren. Hiervoor meette ik op 6 m hoogte om enerzijds het tuineffect te mijden en anderzijds minder last te hebben van belemmeringen voor de zonnestralings- en uv-metingen. Overigens is de windmeter niet verplaatst. Deze bevindt zich nog steeds aan de zijkant van het huis op 12 m hoogte (4 m boven het dakvlak).
De verplaatsing vrij vlekkeloos verlopen al zeg ik het zelf:P . Tijdens de verplaatsing heeft het ISS-station gewoon doorgemeten, waardoor er gedurende enkele minuten geen bereik was en wat metingen verstoord zullen zijn. Tevens klapte de regenmeterbucket twee maal om tijdens montage: vandaar de 0,4 mm van vandaag:silly: .
Ondanks de afstand (de ontvanger is niet verplaatst!) lijkt tot op heden de ontvangst van het station goed te zijn. Hopelijk blijft dat zo.:unsure:
Nu alleen nog een grasminimum sensor plaatsen naast het ISS-station en dan heb ik alle metingen zoals ik ze hebben wil. Zodra deze gerealiseerd is zal ik een foto tonen van de situatie.
Groet, Jeroen
PS Hierbij nog even een overzicht van de verplaatsing middels Googlemaps...

De verplaatsing vrij vlekkeloos verlopen al zeg ik het zelf:P . Tijdens de verplaatsing heeft het ISS-station gewoon doorgemeten, waardoor er gedurende enkele minuten geen bereik was en wat metingen verstoord zullen zijn. Tevens klapte de regenmeterbucket twee maal om tijdens montage: vandaar de 0,4 mm van vandaag:silly: .
Ondanks de afstand (de ontvanger is niet verplaatst!) lijkt tot op heden de ontvangst van het station goed te zijn. Hopelijk blijft dat zo.:unsure:
Nu alleen nog een grasminimum sensor plaatsen naast het ISS-station en dan heb ik alle metingen zoals ik ze hebben wil. Zodra deze gerealiseerd is zal ik een foto tonen van de situatie.

Groet, Jeroen
PS Hierbij nog even een overzicht van de verplaatsing middels Googlemaps...