Algemeen forum voor discussie over de website
Door WeerstationGraveNL
Even een reactie - na aankoop van de C910:

Mooi beeld, totdat zon in de buurt komt.
Op 680pixels breedte altijd overbelicht beeld bij bewolking.
Over het algemeen altijd slecht beeld bij bewolking.
Mooie wolkenstructuren zijn niet goed zichtbaar en delen overbelicht.
Als het bewolkt is, dan is het beeld behoorlijk slecht.
Ook bij deze webcam heb ik last van ongewild overschakelen op autofocus, zij het dat het minder voorkomt, dan voorheen bij de 9000 pro.

Vandaag met het mooie weer is het beeld geweldig, maar ook hier zie je dat witte wolkenslierten een blauwe zweem vertonen:

Bij de 9000 pro waren de standaardinstellingen bij iedere resolutie altijd prima voor de weercam. Deze 910 lijkt echt voor binnengebruik te zijn gemaakt.
Jammer, denk dat ik de cam maar op de straat ga richten, daar is het beeld altijd prima.
Bijlagen
c910.JPG
c910.JPG (31.22 KiB) 1580 keer bekeken
Door wslangerak
Hoi Peter,

Je kunt als het goed is met de software spelen met de witbalans, zodat je wolken wit worden als ze dat moeten zijn. Verder is v.w.b. de doortekening van wolkenpartijen het contrast heel belangrijk. De C910 moet naar mijn idee minstens een zo goed beeld geven als de 9000. Hier onder mijn 9000-plaatje na toch wel wat fine-tuning met de instellingen:

[center] [/center]
Bijlagen
webcam9000.jpg
webcam9000.jpg (20.76 KiB) 1580 keer bekeken
Door WeerstationGraveNL
En zo ziet het er dan 's middags uit als de zon bovenaan in beeld komt.
Als ik de instellingen aan pas zodat dit er nog enigszins redelijk uit ziet, dan zijn de beelden de rest van de dag niet meer aan te zien.
Zoals gezegd: geen goede "weer"cam. Jammer:
Bijlagen
c910middag.JPG
c910middag.JPG (28.17 KiB) 1580 keer bekeken
Door verhaar.riepe
Peter,

Je moet maar eens proberen om 1x in te zoomen en dan iets meer naar beneden richten, dan zul je zien dat het beeld er heel anders uit ziet.
Als je hem terug zet in de oude volledige beeld zul je zien dat hij ook donkerder wordt.

Je kan hem ook beter 2x inzoomen dan heb je ook geen last met scherpstellen als het regent.
Dan gaat hij namelijk scherp stellen op de regen druppels, op het raam en krijg je wazig beeld.

hoor het wel of het is gelukt.

René