Algemeen forum voor discussie over de website
Door dibasta
Hallo,

Ik gebruik dus Yawcam, en gebruikte die eerder onder windows 7, nu alles (ook weather display) op een andere PC gezet,en gebruik de logitech software van mijn webcam ( quick pro 9000) maar nu is mijn beeld heel donker, weet iemand hoe ik dit weer op normale kleueren krijg?? ben al bezig geweest met contrast, helderheid, ect. ect. maar het beeld krijg ik niet zoals het zijn moet!!

misschien iemand een idee?

Vr,groet,
Peter.
Door wslangerak
Je webcam doet nu helemaal niets.

Maar dit is de software van de 9000, klik op de rode buttons en zet de automatische belichting aan, eventueel ook de RightLight.

Dan moet de belichting in orde zijn. Daarna moet je misschien wel helderheid en contrast weer aanpassen.

Gr,
Bijlagen
logitech_9000_software.jpg
logitech_9000_software.jpg (60.98 KiB) 2779 keer bekeken
Door dibasta
wslangerak schrijft:
Je webcam doet nu helemaal niets.

Maar dit is de software van de 9000, klik op de rode buttons en zet de automatische belichting aan, eventueel ook de RightLight.

verwijderd

Dan moet de belichting in orde zijn. Daarna moet je misschien wel helderheid en contrast weer aanpassen.

Gr,

Hoi Kees,
Webcam doet het al weer, firewall blokkeerde de stream, maar ik heb ook de software van logitech, alleen heb ik het idee dat de stream wordt gedaan door JAVA, althans dat geeft hij aan in het Logitech webcam-controller venster. Ik gebruik Logitech webcamsoftwate versie 2.25. met de automatische belichting ben ik ook bezig geweest,maar dat wil dus ook niet, eigenlijk moet ik de hele dag erbij zitten om te corrigeren. beetje meer belichting, dan weer wat helderheid, en met automatisch heb een vrij donker beeld.

Wat van versie is dat wat jij gebruikt dan?

gr,
Peter.
Door wslangerak
Deze:

Versie 12.10.1113.0000

Download hier.
Door dibasta
wslangerak schrijft:
Deze:

Versie 12.10.1113.0000

Download hier.

Oke, bedankt kees,

zal er mee aan de slag!
bedankt!

Peter.
Door dibasta
@Kees,

gedownload en geinstalleerd, maar krijg dan toch weer de nieuwste versie voorgeschoteld, door dat hij bij installeren de nieuwste versie ophaalt, maar ik knoei morgen wel even weer verder!!

Gr,
Peter.
Door kees ws middelburg
Peter heb je de andere installatie helemaal van je pc gehaald dus ook uit je programmafiles ?Anders intalleert ie idd weer de eerst versie die eral opstond .

Het is maar een idee wat mijn weleens is overkomen met het instaleren van een progje.

Grt Kees ws mdl
Door dibasta
kees ws middelburg schrijft:
Peter heb je de andere installatie helemaal van je pc gehaald dus ook uit je programmafiles ?Anders intalleert ie idd weer de eerst versie die eral opstond .

Het is maar een idee wat mijn weleens is overkomen met het instaleren van een progje.

Grt Kees ws mdl

Goeiemorgen Kees,

Jazeker heb gekeken, maar uit Programma files was alles al eruit gehaaald, door het verwijderen zelf.
Misschien dat ik in het register > software nog een sleutel had moeten verwijderen, daar heb ik eigenlijk niet na gekeken. maar voor alsnog, knoei ik nog wel even met de cam aan, wat hoger zetten, of iets lager, dus daar ga ik straks even mee aan t klooien.

gr,
Peter.
Door dibasta
dibasta schrijft:

Grt Kees ws mdl

Goeiemorgen Kees,

Jazeker heb gekeken, maar uit Programma files was alles al eruit gehaaald, door het verwijderen zelf.
Misschien dat ik in het register > software nog een sleutel had moeten verwijderen, daar heb ik eigenlijk niet na gekeken. maar voor alsnog, knoei ik nog wel even met de cam aan, wat hoger zetten, of iets lager, dus daar ga ik straks even mee aan t klooien.

Ben even bezig geweest en heb nu zo het idee, met wat schuiven van de instellingen dat de kleuren e.d. wat beter is geworden.
nog tips??? of moet het wat lichter???

gr,
Peter.
Door dibasta
dibasta schrijft:
dibasta schrijft:

Grt Kees ws mdl

Goeiemorgen Kees,

Ben even bezig geweest en heb nu zo het idee, met wat schuiven van de instellingen dat de kleuren e.d. wat beter is geworden.
nog tips??? of moet het wat lichter???

Kom erachter na tip weercollega, dat mijn cam helemaal niet te zien is, nu blijkt dat mijn poort dicht is, en moet worden geforward!
uit ervaring weet ik dat dat bij mij wel een lange tijd kan duren voordat dat weer klaar is!! heb het proggie portforwarding maar snap dr niet veel van, dus trek ik daar een week voor uit, omdat goed te kunnen!! dus voorlopig geen (live)webcam.

gr,
Peter.