Het weerstation is weer online!!!
Helaas is de hele actie bijna voor niets geweest. Het weer was te slecht om de geplande renovatie uit te voeren. Maar doordat ik rekening moest houden met de komst van de mensen die de renovatie uit moeten voeren was ik wel genoodzaakt om mijn hele huis op zijn kop te zetten en alles op te bergen. De mast van het weerstation mocht wel blijven staan, maar omdat de internet verbinding op een plek zat waar hij in de weg zit voor het plaatsen van de nieuwe ramen, moest ik deze daar weg halen. Uiteraard moest de woonkamer vrijwel leeg zijn, dus daarom alles opgeborgen op zolder.
Gisteren kwam dan eindelijk het verlossende woord. Voorlopig gaat men niet verder met de renovatie. Het weer zat tegen en nu zijn de bedrijven ook nog eens met vakantie. Na de vakantie word bekeken wanneer ze verder gaan. Ook gaan wij zelf met vakantie dus voorlopig geen renovatie!!
Gisteren als eerste het weerstation weer aangesloten en de internet verbinding weer geinstalleerd. Ik had uit voorzorg de accu uit de ISS gehaald om foutieve metingen te voorkomen. Stom van mij, de solar paneeltjes geven natuurlijk ook stroom af en daardoor werd er hier een forse neerslag gemeten die niet klopt. Mijn bedoeling was dat het weerstation pas komende maandag weer online zou komen. Helaas blijkt HWA gewoon doorgegaan te zijn met het ophalen van mijn meetgegevens, waardoor ik nu dus uitgesloten ben voor 48 uur..
Maar goed, het weerstation draait weer. Nu de rest van de spullen uitpakken
Groet,
Theo