Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door wslangerak
oldchatterhand schrijft:
Als de installatie klaar is krijg ik een raster te zien op mijn scherm wat na een minuut weer goed springt. Vervolgens type ik de vereiste items in en save dit.
Ik zie dat mijn pc kontakt probeerd te maken met de server en dit lukt op geen enkele manier. Als ik dan terug ga naar de items die ik moest invullen is vervolgens alles verdwenen.

Rinus, probeer je probleem duidelijker te omschrijven, want hier kom je niet veel verder mee vrees ik. Desnoods schermafdrukken plaatsen van wat je ziet en wat je eventueel voor meldingen krijgt.
Welke "vereiste items" heb je moeten invullen?
Kan een firewall misschien de internetverbinding tegenhouden?
Door oldchatterhand
Geacht forum

Ik ben in het bezit van een Balance Meteo internet weerstation met weersvoorspelling voor vier dagen. Na lang te hebben "klooien"heb ik hem uiteindelijk aan de praat gekregen. Maar nu het volgend probleem: Ik heb een virusscanner van AVG en het probleem is als volgt: als de virusscanner aanstaat geeft hij niet de dagelijkse updates door dussssss ik moet iedere keer mijn avg tijdelijk uitzetten en dan handmatig de updates binnen halen Wie weet een oplossing? Alvast bedankt!!!
groeten Rinus uit een regenachtig Heerlen.
Door kees ws middelburg
Hoi ,je moet de virus scanner open zetten voor je weerstation,dat doe je dacht ik bij toepassingen .Daar moet je even naar kijken dat ie overal toestemming voor geeft voor zowel in als uitgaand verkeer

Grt Kees ws Mdl
Door wslangerak
Rinus, ik ga je vraag even bij het topic van een paar weken geleden zetten, want dit is volgens mij het vervolg daarop....
Door kerby
Rinus,

ik had hetzelfde probleem en heb me een hoedje gezocht naar de oplossing. zo kwam ik ook hier terecht.
ik had de router aan mijn switch verbonden en op alle computers waar ik het op probeerde zag ik dat de software het device niet kon vinden.... je kon dan het menu een paar seconden zien en dan verdween hij weer.
uiteindelijk heb ik het routertje direct aangesloten op de ethernetpoort van de pc... en nu kon ik eindelijk de boel configureren. ik zag niet 123 wat veranderen op de het station maar toen ik het routertje weer in de switch prikte was dat ook opgelost, klopte temperaturen, verwachting en tijd.

ik hoop dat je er wat mee kan.