Algemeen forum voor discussie over de website
Door Josje
Hallo allemaal,
Ook ik volg deze discussie.Nu ben ik sinds kort hier,en hoor verschillende reacties,welles en nietes,goed slecht,enz enz.Ieder heeft zijn recht om dit uit te spreken.(we leven per slot van rekening in een vrij land).Nu heb ik de mogelijkheid(zoals ieder hier) om weergegevens hier op internet te zetten,dit wou ik zeker ook doen!Sterker nog,had de site al voor 3/4 klaar.Maar bij nader inzicht ben ik dat toch NIET van plan!Reden: de hele discussie schrikt me af!!,zeker als nieuweling hier.Het is mijn hobby,het zijn mijn gegevens,en mijn Davis werkt naar behoren(gelukkig!)Dat ik er een graad of wat langs zit oké,neerslag er iets langs zit oké..Maar dat mijn hobby door anderen wordt afgekraakt van: er klopt geen kl**en van,dan hoeft het voor mij niet.Vandaar ook ,dat ik geen weergegegens wil plaatsen,en deze geheel voor mijn eigen wil houden.
Wie zong ook alweer,we zijn om elkaar,te helpen nietwaar..?
Groet Josje
Door SpeedyGJ
Jammer dat sommige mensen niet kunnen wachten tot de moderators eruit zijn en de plannen hier op het forum te plaatsen, nu worden de nodige dingen gezegd wat tijdens mailen al aan bod is gekomen en hier alternatieven voor zijn.

Nogmaals laat het even voor wat het is voor straks de helft van HWA opstapt om dit gedoe wat nu eigenlijk niet meer nodig is.
Door Luc
Ik begrijp de frustratie van sommigen. We zijn de afgelopen dagen druk aan het overleggen over hoe we het modereren gaan aanpakken en wat we gaan doen met de inmiddels 'gehate' streepjes en sterretjes.

Ik denk dat we een uniforme en objectieve methode hebben gevonden. Het streven is om uitschieters/storingen e.d. te weren. Op een paar graden temperatuurverschil zullen we echt geen stations gaan uitsluiten. Dat hebben we overigens al diverse keren aangegeven. Ook moet het modereren minder tijd gaan kosten.

Ik wil nog niet in gaan op de details. We willen eerst zeker weten of de nieuwe aanpak haalbaar, maar het ziet er veelbelovend uit.

Ik hoop na het weekend de nieuwe aanpak te kunnen communiceren. Nog even geduld dus a.u.b.

Mvgr,
Luc
Door Overijse
Wietse schrijft:
En lukt 't een beetje Luc :P?
Volgende storing doet zich alweer voor (Verder geen kritiek naar de moderators!):
Afbeelding

Die kaart ververst maar 1 maal per dag, en gedurende de nacht rond 1:30. Daarna pas valt het op dat er een fout is. Fout zal dus altijd 24 hr zichtbaar zijn. Ook al wordt er onmiddellijk een uitsluiting opgezet.

Grtz
Kris
Door teesee64
Overijse schrijft:

Die kaart ververst maar 1 maal per dag, en gedurende de nacht rond 1:30. Daarna pas valt het op dat er een fout is. Fout zal dus altijd 24 hr zichtbaar zijn. Ook al wordt er onmiddellijk een uitsluiting opgezet.

Grtz
Kris

Blijkbaar klopt dat niet want je hebt mij ervoor geblokkeerd.

Aangezien het probleem met de foute neerslag data een paar dagen geleden opgelost was begrijp ik niet waarom ik nu weer geblokkeerd ben.

Ik vindt het prima verder, HWA mag gebruik maken van mijn meetgegevens, doen ze dit niet, ook goed.

Groet,
Theo
Door Overijse
teesee64 schrijft:
Overijse schrijft:

Grtz
Kris

Blijkbaar klopt dat niet want je hebt mij ervoor geblokkeerd.

Aangezien het probleem met de foute neerslag data een paar dagen geleden opgelost was begrijp ik niet waarom ik nu weer geblokkeerd ben.

Ik vindt het prima verder, HWA mag gebruik maken van mijn meetgegevens, doen ze dit niet, ook goed.

Groet,
Theo

Theo,

Aangezien het verboden is om over data te hebben van weerstations maar je nu toch aangevallen voelt over je eigen data en erover begint hierbij het antwoord en de bewijzen.

Je geeft een maandsom van de neerslag terug van 305 mm, ook op je eigen website maak je melding van 285 mm neerslag op 05/08/11 is dit nu extreme data of niet, actueel is de hoogste meting voor augustus in Nederland of zie ik fata morgana's. Als ik het delirium nabij zou zijn, laat je het maar weten, ga ik onmiddellijk op zoek naar een huisarts om me te laten onderzoeken of opnemen.

En nu de bewijzen :

Upload 305 mm naar HWA
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Eigen neerslaggrafiek weerstation Lemstervaart laatste 30 dagen :

Grtz
Kris

Als er iemand twijfelt aan m'n beslissing, laat maar weten via PM.
Bijlagen
neerslaggrafiek_laatste_maand_weerstation_lemstervaart.png
neerslaggrafiek_laatste_maand_weerstation_lemstervaart.png (13.4 KiB) 2929 keer bekeken
Door teesee64
Zoals ik al zei was dit een fout van mij. Is ook vermeld in het topic wat ik over mijn weerstation heb gestart en ook uitgelegd aan de moderator.

Maar voor jou nog één keer....

Ik moest mijn weerstation tijdelijk demonteren vanwege een renovatie aan mijn woning. Op 5 augustus heb ik het weerstation weer kunnen installeren. Ik had de accu uit de ISS gehaald en daarbij niet gedacht dat de solarcel ook stroom levert. Door het grommel met de ISS is de wip een aantal keer omgeslagen en dit is, naar later bleek geregistreerd door de datalogger. Bij het opstarten van cumulus is deze foute neerslag data meegenomen in de totalen.

Omdat ik dit zelf veel te laat in de gaten kreeg, ontving ik heirover een bericht van Thiery. Ik kreeg een ban voor 48 uur. Meteen heb ik het probleem opgelost door de totalen in cumulus aan te passen.

Wat jij van mijn website laat zien zijn gegevens die in mijn database staan en die nog niet zijn aangepast. Slordig van me, niet bij stil gestaan, maar staat los van de weerdata die ik doorgeef aan HWA. Aangezien cumulus zelf deze foute gegevens niet meer bevat, lijkt mij dat ik het probleem op 5 augustus zelf al had opgelost.

Ik zou niet weten wat ik meer moet doen.

En nee, ik voel me niet aangevallen. Ik zet alleen even iets recht.
Jammer dat je het persoonlijk opvat, was niet zo bedoeld.

Om alle twijfel weg te werken heb ik namelijk cumulus leeg gehaald.

Groet,
Theo
Door Overijse
Voel me niet aangevallen, doe gewoon wat ik moet doen als Mod van extremen.

Door toedoen van je laatste actie staat je maandsom nu op 00mm

Zie screenshot

De uitsluiting is er af, vul nu wel indien mogelijk ergens in cumulus de juiste hoeveelheid in.

Grtz
Kris

Edit: Kan een cumulus gebruiker Theo helpen hoe hij terug de juiste waardes in cumulus krijgt aub.
Bijlagen
Neerslagsom_00_mm_Lemstervaart_half_uur_later.png
Neerslagsom_00_mm_Lemstervaart_half_uur_later.png (2.15 KiB) 2929 keer bekeken
Door teesee64
Overijse schrijft:
Voel me niet aangevallen, doe gewoon wat ik moet doen als Mod van extremen.

Door toedoen van je laatste actie staat je maandsom nu op 00mm

Zie screenshot

De uitsluiting is er af, vul nu wel indien mogelijk ergens in cumulus de juiste hoeveelheid in.

Grtz
Kris

Bedankt voor het weghalen van de ban. Je moet begrijp dat ik niet snap waarom die foute data toch werden weergegeven door HWA omdat deze namelijk niet meer in cumulus stonden. Op mijn cumulus scherm op mijn pc hier, waren die foute neerslag gegevens namelijk nergens meer te vinden. Niet in de grafieken en niet in de maand/jaar totalen. Waarom deze dan toch door HWA werden ontvangen, is mij een raadsel.

Ik heb cumulus leeggehaald omdat ik toch bezig ben om over te schakelen naar WeatherDisplay. Zodra ik dit rond heb zal ik dit ook voor HWA aanpassen.

Groet,
Theo
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24