Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Mike
Weet iemand hoe je dat blauwe licht van deze webcam kunt uitschakelen?
Het spiegelt hier namelijk als het donker wordt in het raam waar de cam achter staat.

Groeten, Mike.
Door SpeedyGJ
Zover ik weet kan dit niet, als je toch die lichtniet wilt hebben dan kun je deze eruit slopen, maar je kan deze ook afplakken met iets dichts b.v stuk papier/karton.
Door WeerstationGraveNL
Vroeger zat dat als een functie bij de instellingen (aan of uit vinken).
Ik kan het zo ook niet vinden, dus het beste kun je er een klein stukje ducttape voor plakken. Niet zo'n sjieke oplossing, maar het werkt wel :)

Overigens heb ik de 910 gewoon buiten hangen, in weer en wind.
Nu flinke regenbui er overheen en hij doet 't nog steeds :)
(buiten heb je niet zo'n last van dat lichtje :))
Door verhaar.riepe
Hallo Mike,

Je kan de verlichting van de cam uitzetten.
Zit in de instellingen ven het Logitech programma zelf.
Zal vanavond even kijken voor je, maar ik denk dat als je bij de instellingen gaat kijken je het wel tegen komt.
Via WebcamXp kan je het niet doen, moet echt via het Logitech programma.

Gr
René
Door Mike
Oke, duidelijk.
Ik had deze software nog niet geinstalleerd, win7 en WebcamXP pakten de webcam vanzelf al op en ook kon ik al wat schuiven met de kleur, contrast en noem maar op, alleen deze optie stond daar nog niet bij.

Ga er straks even mee aan de slag.

Alvast bedankt.
Door Mike
Ook weer gefixt, de led verlichting is nu uit en geen schittering meer savonds van die leds in het raam, heb de minimale software installatie gedaan daar ik geen toeters en bellen nodig heb voor gezichtsherkenning enzo en daar staat deze optie bij.

Bedankt weer voor de hulp.

Groeten, Mike.
Door WeerstationGraveNL
Ha typisch.
Bij de broninstellingen vanuit Webcam7 (zelfde als WebcamXP) wordt die tab Quick capture niet getoond. Wel als je via de taakbalk naar de instellingen gaat.
Stond bij mij trouwens al goed ingesteld.

Vervolgvraagje aan Mike:
Heb jij de autofocus van de 910 aan of uit staan?
Ik zet hem steeds uit (dus op manueel instellen), maar om de zoveel tijd schakelt de software de autofocus in en dat resulteert bij mij in onscherpe beelden.
Had ik bij de 9000 pro ook al.
Door Mike
WeerstationGraveNL schrijft:
Vervolgvraagje aan Mike:
Ik zet hem steeds uit (dus op manueel instellen), maar om de zoveel tijd schakelt de software de autofocus in en dat resulteert bij mij in onscherpe beelden.

Autofocus staat uit.
Heb tot nu toe geen last van dat het programma hem toch weer aanschakelt, ik hou het even in de gaten.

Groeten, Mike.
Door Mike
Mike schrijft:
WeerstationGraveNL schrijft:
Vervolgvraagje aan Mike:

Autofocus staat uit.
Heb tot nu toe geen last van dat het programma hem toch weer aanschakelt, ik hou het even in de gaten.

Groeten, Mike.

Ook hier pakt hij weer de automatische scherpstelling op, maar het lijkt wel dat dit alleen gebeurt bij het opnieuw opstarten van de computer.