Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door poldeleeuw
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is en meer nog als er iemand weet hoe je zelf kan een weerkaart aanpassen voor eigen gebruik met de gegevens van bvb het KMI. Ik zou een kaartje willen maken zoals hier onder maar dan met een aangepaste kaart van België en met eigen iconen.

De code mag in HTML zijn of in PHP (of misschien wel javascript).

Alvast bedankt. Joeri.
Bijlagen
65239_Home.png
65239_Home.png (42 KiB) 4694 keer bekeken
Door meteozwolle
poldeleeuw schrijft:
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is en meer nog als er iemand weet hoe je zelf kan een weerkaart aanpassen voor eigen gebruik met de gegevens van bvb het KMI. Ik zou een kaartje willen maken zoals hier onder maar dan met een aangepaste kaart van België en met eigen iconen.

De code mag in HTML zijn of in PHP (of misschien wel javascript).

Alvast bedankt. Joeri.

je kan zelf weerkaartjes maken met digital atmosphere (zie: http://www.hetweeractueel.nl/forum/digital-atmosphere/) maar weet niet of je dat soort kaartjes bedoelt.
Door meteozwolle
nee zo te zien niet, maar wie weet is het concept wel toe te passen op andere landen
misschien even een mailtje sturen ?

zal nog eens verder zoeken, maar zoek zelf ook maar eens op google.
ben ook wel benieuwd naar een dergeljke oplossing
Door Pringelz
Ik pas deze weerkaarten handmatig aan, met het programma Adobe Photoshop CS4 of CS5. Door dat ik al een tijd goed overweg kan met dat programma heb ik zelf de weerkaarten gecreerd.

Groeten,

weerstationheusden.be
Door meteozwolle
Pringelz schrijft:
Ik pas deze weerkaarten handmatig aan, met het programma Adobe Photoshop CS4 of CS5. Door dat ik al een tijd goed overweg kan met dat programma heb ik zelf de weerkaarten gecreerd.

Groeten,

weerstationheusden.be

ziet er mooi uit
ben wel benieuwd hoe je dat doet.
heb je de kaart en symbolen ook zelf gemaakt ?

en hoe lang doe je erover om zo'n kaart te maken ?
Door Freeze
Pringelz schrijft:

Groeten,

weerstationheusden.be

Moet je dan niet elke dag een nieuwe kaart maken? Er is geen dag hetzelfde lijkt mij....