Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door jorisdijkstra
indd door pc

en problemen: windmeter is hij soms kwijt
regenmeter reageert soms niet.
en temperatuur meter valt weg zelfs als ik hem er naast leg
nu heb ik ondanks contact opgenomen met dick en die wist het ook niet:S
ik woon niet in buurt van zoetemeer maar wil graag stoppen met TFA.
dit is niet handig voor mensen die op me site komen 116 unieke bezoekers per dag.
dus dit wil ik graag oplossen met een van ander merk

maar wat is precies verschil
Door dibasta
Wil hier wel eens op reageren, dr schijnen maar weinig mensen die de Cresta PMT 980 hebben,
dit dingetje doet het m.i. voor geen 1 station onder, behalve dat ie geen "zon sensor" heeft, voor de rest een perfect station die het op het ogenblik super doet, heb een keer een probleem gehad met de windmeter, maar voor de rest super apparaat(station) windmeter ging toen de bocht om omdat die van het dak moest voor een andere locatie(waardoor beschadiging) antenne had een knoei gehad!! maar voor de rest TOP !

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Ik ben bang dat je met de alecto weerstations niet ver komt..je zal er zelfs op achteruit gaan. En qua storingen, ik zal maar niks zeggen daarover.

Mocht je serieus iets wilt hebben dan zou ik even door sparen tot een redelijk station die een beetje goed uit de test komt.

Dit station zou je nog kunnen verkopen, maar als de Alecto je tegen gaat vallen dan ben ik bang dat je er nog maar heel weinig voor krijgt wil je die ook kwijt..
Alecto is nou eenmaal een A merk, meer huis/tuin/keuken station voor beginners of voor de mensen die het leuk vinden om zo'n ding te hebben ;)
Door jorisdijkstra
ik wil van de pc en storingen af en me budget is geen 250 eur;)
ik heb denk ik bij verkopen van TFA Nexus PRO dat zoon 100 eur terug krijg.
wat zeggen we ??
is een Alecto Weerstation met Router WS-4500 zo vreemd?
Door westkapellegek
jorisdijkstra schrijft:
ik wil van de pc en storingen af en me budget is geen 250 eur;)
ik heb denk ik bij verkopen van TFA Nexus PRO dat zoon 100 eur terug krijg.
wat zeggen we ??

Wat is je budget dan wel?
Door wsEpe
jorisdijkstra schrijft:

Ben bang van wel. Ik heb nog nergens kunnen vinden dat je hiermee ook je data op je website kan zetten. Volgens mij is de router alleen bedoeld om de weersvoorspelling van internet af te halen om op je display te zetten en niet om als datalogger de data naar internet te zenden.