Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door nitrx
Geen probleem met de Alecto WS4000 (WG1080) fine offset, de windmeter is een beetje kwetsbaar en de windvaan is niet optimaal maar voor onder de 100 eu kan je niet meer verwachten, ik was 88 eu kwijt incl verzendkosten, de opvolger is de wh3-90 met uv sensor en zonnevoeding kost rond de 150 EU
Door ws vreewijk
OK Joris,

Probeer eens een andere usb kabel.

Je hebt geen idee wat voor rommel er uit je pc kan komen aan frequenties.

En de ontvanger die in je weerstation zit is verre van selectief das een breeduit wat dr binnekomt neem ik mee ontvanger,en er kan in de ontvangsttrap ook een menging van frequenties plaatsvinden.

Probeer het eens,heb je trouwens een losse usb hub liefst een met power zet die er dan eens tussen gewoon even wat proberen.

is je pc geaard zo niet direct voor zorgen.

gr Chris
Door jorisdijkstra
ws vreewijk schrijft:
Joris dan nog de ham vraag

Hoe werkt je station ZONDER pc eraan koppel eens los pc uit en hoe functioneerd dan de boel.

Dus puur op de console alleen.

Gr Chris

Bij allebij het zelfde
Maar ik koop gwn de davis vue ff 7/8 maanden sparen!
Door ws vreewijk
OK dus alleen met de console zonder pc eraan heb je dus ook uitval,

Zit er nog garantie op????? onmiddelijk aanspraak maken op je garantie.
Je niet af laten schepen misschien omruilen met iets geld dr bij voor iets anders.

Dus heb je nog garantie?????

gr Chris
Door MarTan
Hoi,

Zelf ook een TFA Pro (zonder solar windvaan) en eigenlijk de laatste 2,5 jaar geen probleem meer gehad. In het begin wel maar dat is opgelost.
USB kabel is gewoon 1 meter en de console staat vlak bij de PC. Wel heb ik een antenne buiten gemonteerd voor beter ontvangst.
Ook de sensors hebben een andere antenne gekregen voor beter zend vermogen. Linkjes:
Buiten antenne
Antenne voor de sensors.
De sensor antenne is geheel verwijderd en de andere is geplaatst. De buiten antenne is er parallel op de huidige gemonteerd.

De PC die ik gebruik is een Win XP Pro maar die draait op een eon 330 en dat is maar 25 watt aan verbruik. Anders kan je altijd nog naar een datalogger kijken.

Mocht er vragen zijn??? rondom de TFA voor oplossingen, vragen staat vrij.

GR,
Martijn