Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Mike
Ik ben op zoek naar een programma wat automatisch van .jpg bestanden (screenshots van mn webcam) een filmpje maakt, zodat ik een klein filmpje van bv het weer het afgelopen uur kan maken waarin dan 60 .jpg bestanden zitten.

Weet iemand iets?

Groeten, Mike.
Door Freeze
Ik heb dan wel geen programma hiervoor, maar doet dit rechtstreeks, geautomatiseerd op de website. Elke 5 minuten wordt er een jpg geüpload, deze directory lees ik met php uit. Met javascript maak ik van de beelden weer een filmpje door de beelden "achter elkaar" te zetten en af te spelen. Zie deze link voor een voorbeeld.
Door AenG
Freeze schrijft:
Ik heb dan wel geen programma hiervoor, maar doet dit rechtstreeks, geautomatiseerd op de website. Elke 5 minuten wordt er een jpg geüpload, deze directory lees ik met php uit. Met javascript maak ik van de beelden weer een filmpje door de beelden "achter elkaar" te zetten en af te spelen. Zie deze link voor een voorbeeld.

Dat ziet er fraai uit. Is de code ook beschikbaar?

gr Geert
Door MarTan
Hoi,

Zelf heb ik gekeken naar imagetoaviOok erg mooi.
Deze kan je als dos command-line uitvoeren. Voordeel dat je een taak ervan kan maken dat alles automatisch gaat.
Het nadeel van gif is dat je niet veel kleuren hebt.

Voorbeeld filmpje van 1,5MB

Ook erg veel interesse in de PHP code. Is deze beschikbaar?
Door Freeze
Mike schrijft:
Het is het programma "Easy GIF Animator" geworden.

http://www.bollenstreekfotos.nl/weerstation/16-08-2011.gif

Ik vind het plaatje wel erg zwaar en kwalitatief niet zo goed. De bron bestanden zijn vast beter van kwaliteit, door er een gif van te maken schroef je het aantal kleuren ook behoorlijk terug.
Persoonlijk vind ik het ook wat lang duren, mijn inziens te veel beelden (elke minuut).

AenG schrijft:
Dat ziet er fraai uit. Is de code ook beschikbaar?

gr Geert

Natuurlijk! Rechtermuisknop -> bron bekijken/weergeven

Ik heb op een aantal sites deze animatie gezien en op die manier ook gebruikt en aangepast naar mijn eigen wensen. Ik heb de data in een MySQL database staan en lees die uit. Dit is specifiek mijn situatie, heeft dus geen zin om die code hier neer te zetten.
Door Mike
Freeze schrijft:
Mike schrijft:
Het is het programma "Easy GIF Animator" geworden.

http://www.bollenstreekfotos.nl/weerstation/16-08-2011.gif

Ik vind het plaatje wel erg zwaar en kwalitatief niet zo goed. De bron bestanden zijn vast beter van kwaliteit, door er een gif van te maken schroef je het aantal kleuren ook behoorlijk terug.
Persoonlijk vind ik het ook wat lang duren, mijn inziens te veel beelden (elke minuut).

Mee eens, het valt me idd toch tegen, ik ga eens even verder speuren ;-)