Algemeen forum voor discussie over de website
Door teesee64
Het blijkt dat de fout wel degelijk bij mij zat en niet bij HWA. Cumulus blijft de foute neerslag gegevens doorzenden aan HWA. De enige oplossing lijkt te zijn om cumulus leeg te halen en opnieuw te beginnen.

Dit is voor mij eigenlijk geen optie. Omdat ik naast Cumulus ook Weather Display heb draaien, heb ik Luc gevraagd of hij de url aan wil passen zodat HWA voortaan de gegevens gebruikt die WD registreert.

Als het goed is moeten daarmee ook de neerslag totalen van deze maand en dit jaar weer kloppen.

Mijn excuses dat ik mijn probleem afwentelde op HWA en moderator Kris in het bijzonder. De fout zat gewoon bij mij!

M.v.g
Theo
Door Wietse
Jammer weer van het neerslagkaartje van gisteren :(:
Afbeelding

Ik meende dat zulke uitschieters automatisch uitgefilterd werden...
Door Luc
Wietse schrijft:
Jammer weer van het neerslagkaartje van gisteren :(:

Ik meende dat zulke uitschieters automatisch uitgefilterd werden...
Nee, alleen bij de temperatuur. Voor de neerslag is dat niet mogelijk vanwege het zeer lokale karakter dat neerslag kan hebben.

Het betreffende station is inmiddels tijdelijk geblokkeerd en het kaartje wordt momenteel opnieuw gegenereerd.

Gr,
Luc
Door tjabine
Luc schrijft:
Ik begrijp de frustratie van sommigen. We zijn de afgelopen dagen druk aan het overleggen over hoe we het modereren gaan aanpakken en wat we gaan doen met de inmiddels 'gehate' streepjes en sterretjes.

Ik denk dat we een uniforme en objectieve methode hebben gevonden. Het streven is om uitschieters/storingen e.d. te weren. Op een paar graden temperatuurverschil zullen we echt geen stations gaan uitsluiten. Dat hebben we overigens al diverse keren aangegeven. Ook moet het modereren minder tijd gaan kosten.

Ik wil nog niet in gaan op de details. We willen eerst zeker weten of de nieuwe aanpak haalbaar, maar het ziet er veelbelovend uit.

Ik hoop na het weekend de nieuwe aanpak te kunnen communiceren. Nog even geduld dus a.u.b.

Mvgr,
Luc

Inmiddels 18 dagen verder!

Ik kan bijna niet meer wachten, wat gaat het worden?

Groet Ron.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24