Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door mennohordijk
Gisteravond druk bezig geweest met een Android Applicatie te maken voor publicatie van de gegevens van mijn weerstation.

Nu heb ik zojuist een Android applicatie van mijn weerstation in de market gezet. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wil de applicatie nog verder uitbreiden met historische gegevens en verwachtingen. Ook ga ik kijken of ik de tool makkelijk over kan zetten naar iPhone, Windows en BlackBerry (volgens mij eenvoudig mogelijk).

Verder wil ik als ik daar tijd voor vind kijken naar de mogelijkheden om een dergelijke tool te maken die gemakkelijk aangepast kan worden naar je eigen weerstation.

Of is het een leuker idee om een tool voor hetweeractueel.nl te maken met een groepje actieve mensen?

Hier een link naar de applicatie.

Bijlagen
qrcode_weernieuwegein.png
qrcode_weernieuwegein.png (2.37 KiB) 3274 keer bekeken
Door jorissynaeve
Mooi hoor. Vermits ik sinds dit weekend Android draaiende heb had ik ook al gedacht zo'n tool te maken. Maar nu dat jij ermee bezig bent kijk ik wel even hoe dit evolueert.
Hoe haalt jouw programma de data op? Uit een clientraw-file of via een eigen format?
Misschien handig is ook om een widget te programmeren zodat je steeds op jouw hoofdscherm de actuele gegevens kan zien.
Door jorissynaeve
mennohordijk schrijft:
Ook ga ik kijken of ik de tool makkelijk over kan zetten naar iPhone, Windows en BlackBerry (volgens mij eenvoudig mogelijk).

Nog even dit: Zo makkelijk is dit niet denk ik:
* IPhone heeft zijn eigen SDK, weet niet in welke taal dit geschreven wordt maar dit is geen java veronderstel ik.
* Windows Mobile is redelijk makkelijk, indien je een java-emulator op jouw gsm zet. Echter, indien je WM wilt programmeren zal je alles moeten herschrijven in C# of C++.
* BlackBerry: Ook via java-emulator. De eigenlijke programmeertaal van Blackberry weet ik niet direct.

Al vermoed ik dat zo'n visualisatieprogamma niet zo heel veel tijd vraagt om te herschrijven.
Door westkapellegek
Om je iphone app in de appstore te krijgen moet je volgens mij geld betalen (100 dollar/jaar?). Ik zag trouwens wel deze pagina voorbij komen:
http://developer.apple.com/library/ios/ ... ple%20Code

Ik heb zelf een tijdje terug een template gedownload. Dit ziet eruit als een app, maar staat op het internet. Er is een optie van safari genaamd "zet in het beginscherm". Dan komt er gewoon een icoontje in het beginscherm met de link naar de internet-app. Ik zal een screenshotje proberen te posten van mijn scherm met daarop de "app" te zien. Voor de "app": zie http://www.alweeronline.nl/iphone

gr Niek
Door mennohordijk
De applicatie maakt gebruik van een eigen geprogrammeerde PHP file en de clientraw.txt (WeatherDisplay) file op de server.

Ik ga a.s.a.p. een menu maken, waarbij jezelf een link kunt maken naar de php file. Dit houdt in dat je alleen de php file op je server moet zetten in dezelfde map als de clientraw.txt. En dan de link kunt aanpassen in de tool en het werkt.

Op deze manier is de tool universeel en voor je eigen weerstation bruikbaar. Porteren van de tool moet geen probleem zijn en zal in de toekomst (bij voldoende animo) ook gebeuren.
Door SpeedyGJ
Gert schrijft:
Hallo,

Ik had eerst de App van iPhone, "Sol Tiempo" die vind ik niet goed.

Nu heb ik die van "Weater display live" van
Sietse Visser,en die is veel uigebreider, zie

Via Android en iPhone: www.meteohardenberg.nl/iwdl

Groet Gert

Zo die ziet er indd goed uit zeg, zal em ook even testen op mijn nokia :)
Moet alleen eerst de weerPC aan het werken krijgen, als dit gedaan is kan ik hopelijk WD(l) naast WL doen :)

*Edit: Werkt erg lekker en goed :)
Door mennohordijk
Zojuist heb ik versie 1.4.2 van de applicatie in de Android Market gezet. Hierin is het mogelijk de gegevens van je eigen weerstation weer te geven.

Je moet op dit moment wel aan de volgende eisen voldoen: - php ondersteuning op de server - het bestand clientraw.txt vanuit WeatherDisplay moet op de server geplaatst worden

Mocht het werken bij jullie zou ik het leuk vinden een berichtje te ontvangen.

Misschien kan ik in samenwerking met een aantal van jullie de App ook geschikt maken voor andere software en websites. En uiteraard ga ik de applicatie uitbreiden met meer gegevens en met historische overzichten en vooruitzichten.

Overigens ben ik er zojuist achtergekomen dat de applicatie het nog niet op alle schermen juist doet. Er zal snel een update komen voor alle schermresoluties.
Door Luc
mennohordijk schrijft:
Of is het een leuker idee om een tool voor hetweeractueel.nl te maken met een groepje actieve mensen?

Hier een link naar de applicatie.

Ik heb de screenshots even bekeken. Ziet er erg leuk uit. Ik heb ook nog steeds op het wensenlijstje staan om een Android app te maken voor HWA. Ik heb daar welke leuke ideeën over. Echter nog nooit verdiept in apps ontwikkelen. Ik dacht dat voor Android apps JAVA een must was, maar ik begrijp uit jouw bericht dat dit ook via PHP kan?

Gr,
Luc