Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door westkapellegek
Hallo,

Ik heb gisteren een simpel webcammetje gekocht. Het gaat om de logitech c250.Dit om eerst te ontdekken hoe te uploaden naar mijn site, voordat ik aan het "echte" werk begin.

Ik ben op een probleem gestuit. Eerst sloot ik de cam aan op mn mini laptop met w7. Daar kreeg ik wel beeld en als ik de cam binnen had was het nog scherp ook. Buiten kreeg ik een zwaar overbelicht beeld.

Ik heb daarna de cam op mn xp computer aangesloten. Toen ik daar de instellingen wilde wijzigen, kwam er een totaal ander scherm. Als ik daarin geavanceerd aanklik, kan ik instellingen veranderen om overbelichting tegen te gaan.

Dit scherm krijg ik in w7 onder yawcam niet gevonden, terwijl ik dat wel deed in xp. Op beide computers is geen andere camerasoftware geinstalleerd. ALs ik de cam aansluit op xp, zie ik dat wel onder "deze computer" en bij w7 niet. Ik hoop dat iemand hier in thuis is en dat ik deze proefcam goed kan laten werken op w7.

Gr Niek
Door SpeedyGJ
Tip:
Zet antiflikker op uit, bij mijn cam is het geval als deze op 50/60hz staat, dat die dan overbelicht blijft, zodra ik deze uit zet is het goed.
Door westkapellegek
Hallo Kees,

Ik heb vanochtend de drivers geïnstalleerd en dit was de oplossing. Het is nu een beetje spelen met de beste instellingen, maar het goede scherm komt nu in beeld.

Dank!

gr Niek
Door westkapellegek
Inmiddels heb ik de cam (in testfase) online gezet. Iedereen kan een kijkje komen nemen!

gr Niek
Door hanszzz
hihi ik heb het even bekeken Niek maar erg donker op het moment bij dag licht maar even weer zien sucses er verder mee

grt Hans
Door kees ws middelburg
hanszzz schrijft:
hihi ik heb het even bekeken Niek maar erg donker op het moment bij dag licht maar even weer zien sucses er verder mee

grt Hans

ik sluit me hier bij aan morgen nog maar even kijken

Grt Kees ws Mdl
Door westkapellegek
Hallo,

De webcam heb ik nu een weekje getest. Met daglicht was de omgeving wel te zien, maar de lucht bleef overbelicht. "s Avonds gaf de webcam wel mooie beelden, vooral met het avondrood. Toch wilde ik overdag ook beeld hebben. Ik heb het volgende bedacht:

Ik had nog een oude zonnebril liggen. Hiervan heb ik de pootjes afgeschoefd. Met tape heb ik ervoor gezorgd dat één glas van de bril voor de lens van de cam is komen te hangen. Nu heb ik overdag ook goede beelden van de lucht!

Een korte timelapse zal ik binnenkort onder deze url te zien zijn (uploaden duurt even) www.alweeronline.nl/vb/TimeLapse.avi

Hier 2 foto's van hoe het nu gemonteerd is:
[img]http://www.alweeronline.nl/vb/018.JPG[/img]
[img]http://www.alweeronline.nl/vb/019.JPG[/img]

gr Niek
Door dibasta
Ik heb het ook, overdag moet ik mijn webcam handmatig bijstellen, of hij is te licht, dan wel te donker, heb alle mogelijkheden geprobeerd, optie: automatisch, rightlight, maar dan staat ie weer te donker en dan weer te licht. dus blijf het maar handmatig bijstellen. (logitech quick cam pro 9000).

gr,
Peter.