Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door pdw112
De template die ik nu op mijn site gebruik heeft geen dropdown menu.
Nu is er een nieuwe versie die dit wel heeft.
Als ik de oude template overschrijft door de nieuwe versie krijg ik geen dropdown menu.
moet ik de oude oude template eerst verwijderen en daarna de nieuwe installeren.
Hoop ik alleen dat dan niet de hele website opnieuw moet opbouwen want daar heb ik geen zin in.
Dan blijf ik liever bij het oude zoals hij nu is.
Website draait op joomla 1.5.23
Door Mark9012
Beste,

Ik had het zelfde probleem eigenlijk toen ik mijn website maakte.
Deze is gemaakt met artisteer, wat ik daar op de website zag is dat je tijdens het maken van de template submenu's aan moet zetten.
http://www.artisteer.com/?p=help_joomla

ik heb toen zelf een nieuwe template gemaakt, en deze geïnstalleerd de oude gewoon gedeactiveerd en de nieuwe ingesteld als standaard.
Zodra je dan pagina's aanmaakt in joomla beheer, die als hoofdmenu een andere pagina hebben. hebben zul je de drop down menu's te zien krijgen.
Door Mark9012
hier de screenshot, ik kon hem niet meer aan me vorige post toevoegen:(

Bijlagen
voorbeeld-2df519096edcd53de3591f09422c46f4.JPG
voorbeeld-2df519096edcd53de3591f09422c46f4.JPG (60.12 KiB) 2955 keer bekeken
Door LPN
Hallo,

je kan de nieuwe template gewoon installeren en dan als default instellen, de oude kan je dus gewoon laten staan , zelf heb ik meerdere templates geinstalleerd en uiteindelijk voor mij de beste gebruikt.
Wat betreft je dropdownmenu,ik heb zelf ook aardig wat moeite gehad om de dropdown functie te krijgen. Hoe is je menustructuur opgebouwd ? het moet iets zijn als onderstaande foto,alles onder hoofdmenu

dan moet je nog onder module beheer > hoofdmenu submenu items altijd tonen op ja zetten.

Omdat mijn template in artisteer gemaakt is zonder dropdown functie heb ik een dropdown extensie geinstalleerd die mijn hoofdmenu in de dropdown functie laat zien.

Len
Bijlagen
joomla-cf2f120a0cf7c6b3e6af174932b7ef3e.jpg
joomla-cf2f120a0cf7c6b3e6af174932b7ef3e.jpg (91.56 KiB) 2955 keer bekeken
Door pdw112
Hoe het zit met de submenu´s snap ik alleen de nieuwe template installeren lukt niet omdat deze dezelfde naam heeft als de oude.
Wat ik wel kan doen is tijdelijk de standaard joomla template installeren en de huidige template verwijderen en dan de nieuwe installeren.
En dan hopen dat als ik die nieuwe template weer als default zet de site weer het zelfde is als nu.
Alleen met de optie dat ik nu wel voor de submenu´s kan kiezen.

Graag jullie advies voor het geval ik mijn website verpest.
Door LPN
Hallo,

Ik begrijp dus dat je het zip bestand van de originele template niet meer hebt anders kon deze als het niet klopte weer installeren.
Wat volgens mij wel kan is dat je tijdelijk de standaard template installeer en dan via bijv. filezilla in de map templates op de sever de map met de originele template kopieer naar je harde schijf. Van deze map moet je dan weer een zip bestand maken wat je weer zou kunnen installeren.
Ik heb het even geprobeerd hij kan het opnieuw ingepakte zip bestand wel installeren en de template werkte bij wel ( even snel gecontroleerd) , wel moest ik dan de andere die er stond met dezelfde naam verwijderen.
Maar misschien is er iemand die een beter idee heeft.
Door pdw112
De zip file van de oude template kan ik wel zoeken via google.
Ga het een deze dagen even proberen.
Door pdw112
heb geprobeerd de oude template te verwijderen maar krijg onderstaande foutmelding.

Waarschijnlijk per ongeluk iets verwijderd.
Bijlagen
500_fout.jpg
500_fout.jpg (10.96 KiB) 2955 keer bekeken
Door LPN
hoi,

Kan het zijn dat de bestandsrechten van de template niet goed staan (bijv op alleen lezen).