- 25 aug 2011, 21:21
Nu iedereen aan de onderhoud plegen is aan zijn installaties wil ik mijn anemometer eens onderhanden nemen.
Bij windsnelheden van 0-5 km/u staat hij met enige regelmaat stil, terwijl de bladeren toch bewegen.
Ik heb het idee dat er toch vuiligheid in/om zit.
Nu de herfst voor de deur staat wil ik graag een soepel draaiende windmeter.
Is er iemand die foto's heeft gemaakt tijdens een onderhoudsbeurt van de windmeter?
Een step by step demontage foto handleiding?
Wat kan los en schoongemaakt worden (hoe en waarmee?)
Welke gereedschappen te gebruiken, en vooral, wat juist niet te doen.
Denk aan smeren (waarmee?) of niet, preventief vervangen van (versleten) onderdelen?
Groeten Frans
Meteo Noord West
On/Offtopic:
Daarbij lijkt het mij heel erg zinvol om van "alle" weerstation modellen een duidelijke foto montage / demontage handleiding te maken.
Per onderdeel zoals: regenmeter, Windmeter, sensors, electroica en noem maar op.
Liefst als PDF zodat hij op dit forum makkelijk te downloaden is en de bestandsgrootte beperkt blijft.
Misschien in een apparte sectie "Onderhoud Weerstations"?
Bij windsnelheden van 0-5 km/u staat hij met enige regelmaat stil, terwijl de bladeren toch bewegen.
Ik heb het idee dat er toch vuiligheid in/om zit.
Nu de herfst voor de deur staat wil ik graag een soepel draaiende windmeter.
Is er iemand die foto's heeft gemaakt tijdens een onderhoudsbeurt van de windmeter?
Een step by step demontage foto handleiding?
Wat kan los en schoongemaakt worden (hoe en waarmee?)
Welke gereedschappen te gebruiken, en vooral, wat juist niet te doen.
Denk aan smeren (waarmee?) of niet, preventief vervangen van (versleten) onderdelen?
Groeten Frans
Meteo Noord West
On/Offtopic:
Daarbij lijkt het mij heel erg zinvol om van "alle" weerstation modellen een duidelijke foto montage / demontage handleiding te maken.
Per onderdeel zoals: regenmeter, Windmeter, sensors, electroica en noem maar op.
Liefst als PDF zodat hij op dit forum makkelijk te downloaden is en de bestandsgrootte beperkt blijft.
Misschien in een apparte sectie "Onderhoud Weerstations"?