Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Mark9012
Beste weeramataurs,

Weet iemand misschien of ik het basistation van de Cresta WXR-815LM kan gebruiken met mijn TFA Nexus sensoren, ik heb namelijk gezien dat deze het zelfde eruitzien.

Waarom ik dit wil doen:?

Ik heb gezien dat de cresta WXR-815LM wel met een uv sensor wordt geleverd en zou die dus graag, die uv sensor willen laten werken met mijn tfa nexus, of gewoon het basisstation van de cresta WXR-815LM kopen + uv en deze aansluiten op me huidge weerstation.

Mark.
Door Mark9012
Hoi Niek,

ik heb inmiddels contact gehad met Weerstationkopen.nl, waar ook mijn weerstation vandaan komt.

En het is dus mogelijk, ik heb gisteren een scherm van de cresta besteld, en de uv sensor en deze kunnen werken met de sensoren van de TFA, deze zijn hetzelfde namelijk
Door Mark9012
€ 136.95 ik kreeg hem dus in het volgende pakket.

De cresta console, netadapter, uv sensor, en uvsensor ophangbeugel.

Ik krijg hem in ieder geval dinsdag binnen.
zodra ik hem binnen heb zal ik wel even aan je doorgeven hoe t werkt.
Door Mark9012
Zo, net het weerstation binnen gehad (met dank aan Dick van weerstationkopen.nl)

O.a. de UV sensor opgehangen en het basistation van de cresta boven op de weerkamer neergezet.

Installatie ging vlekkenloos, binnen 15sec waren alle sensoren gevonden, inclusief de nieuwe uv meter, en kon het weerstation na wat fine tunen aan de pc gehangen worden.

kortom, ben zeer tevreden met het nieuwe basistation, en uv sensor.

hier nog een plaatje van de plaats van de uv sensor.

Bijlagen
uv-7f69e6fa418b316b55c1a2aa6db621cb.jpg
uv-7f69e6fa418b316b55c1a2aa6db621cb.jpg (147.19 KiB) 3306 keer bekeken