Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door ws vreewijk
Heb er nog eens naar gekeken dit komt iets dichter bij.

Door middel van de instel pots kun je een ijking doorvoeren ik denk niet dat je dat software matig kan gaan doen.
Mogelijk zal je twee apparte DS2450 moeten gaan nemen ook al heeftie meer ingangen denk ik dat wederom software matig dit iets handiger uitkomt.

Is er nog iemand die wat ideetjes heeft.

gr Chris
Door jorissynaeve
De DS2450 heeft toch gewoon 4 onafhankelijke A/D converteerpoorten? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik ga eens wat onderdelen bestellen en zien of de schakeling lukt..
Door ws vreewijk
Ja dat heeftie Joris,maar ik denk software matig iets makkelijker tenzij je de kennis hebt zelf je software te maken ik dus niet:blush:

Dus je hebt dan voor elke meting een apparte sensor id wat het denk ik makkelijker maakt , je wijst per id een apparte sensoruitlezing toe in de software.
Ik ga nu even uit van software waar je je sensors kan configureren ws win kan dat bij WD weet id dat zo net niet.

Zomaar een vraag welke software wou je hiervoor gaan toepassen.

Verder heb ik dr nog eens over na gedacht mogelijk dat er een extra stop weerstandje tussen de instel pot en aarde moet dit om te voorkomen dat je hem te laag regelt wat mogelijk einde sensor kan betekenen.

Omdat jij uitging van 10kohm denk ik dat om te beginnen dat een goede waarde is mocht dat te veel zijn is dat makkelijk te verlagen.

Laat je iets weten mocht je verder gaan,zelf moet me er eerst in verdiepen hoe ik dat met de software zou gaan doen ben dr geen kei in.

gr Chris
Door jorissynaeve
Ik heb wel genoeg kennis van software en programmatie om de sensoren uit te lezen en de data te verwerken.
Vermits ik nu al een 1-wire systeem gebruik, ga ik het bij dit systeem houden. Via een perl-script stuur ik de data door naar meteohub als extra sensor. Met het script kan ik vanalles doen zo ook calibratiefactoren in rekening houdend.

Ik ben van plan alles te bestellen bij Futurlec.com, omdat daar zowel de sensoren als componenten te verkrijgen zijn (om de DS chips na, die ik elders in UK koop en waar ik goede ervaringen mee heb). Tezamen zou alles minder dan 50€ kosten voor de Ozon en fijn-stof sensor.
Door jorissynaeve
Mijn bestelling van alle componenten is doorgegeven. Heb enkele extra condensatoren, weerstanden en diodes besteld zodat ik wat verder kan indien de schakeling niet zo werken.
In totaal kom ik uit rond 50€. Ik hou jullie op de hoogte.
Door jorissynaeve
Donderdag heb ik de chips binnen gekregen. De sensoren en al de componenten bevinden zich al ergens in België. Die zijn blijkbaar vanuit Hong-Kong al in Brussels-Airport geraakt.
Indien ze niet door de douane moeten zal ik morgen of eerst komende dagen alles binnen hebben.
Door ws vreewijk
Hoi Joris,

Ok gezien het geringe bedrag zal dr wel geen heffing op zitten denk ik.
Dus zal een formaliteit zijn tenzij ze er echt in willen kijken.

Ben benieuwd groet Chris
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9