Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Branwacht
Hallo weervrienden,

Ik heb een vraag over het aflezen van de regenmeter van de binnenunit van de Alecto WS-3500.

Hoe ? werkt deze......

Je hebt de dagelijkse/weeklijkse/maandelijkse/en totaal

Dagelijks loopt die van 0.00 tot 24.00 uur dus van middernacht tot middernacht maar als het nu, nadat ik op mijn nest ga zeg 22.00uur flink begint te regenen, dan kan ik dus 's morgens niet in een oog opslag zien hoeveel het tijdens mijn nachtrust heeft geregend.

En wat nu als de bui zich voordoet op zondagavond dan zou dat dus betekenen dat de regenwaarde weg wordt geschreven naar weekly want niet alleen de dag wijzigd maar ik neem aan ook de week.

En dan nog een opmerking, in de regenmeter kan ik een historie per 6 uur oproepen, is dat om dit soort gevallen te omzeilen maar waarom is dat dan geen 24 uur ?

Nog een vraagje de windmeter, GUST is de hoogst gemeten snelheid (toch?) maar hoe kan het dan dat die waarde ook naar beneden wordt bijgesteld ? Ik had laatst een GUST van ik meende 15km/h toen ik later weer keek op GUST stond deze ergens op 5 KM/h ? of is ook de GUST snelheid aan dagen of weken of maanden gekoppeld ?

Tot zover, ik wacht jullie reactie's met veel belangstelling af !

Graag jullie feedback op hoe ik de regenmeter en GUST moet aflezen....

Groeten, Branwacht...
Door Josje
Hallo Branwacht,of is het brandwacht..;)
Ik zie dat je hier nieuw bent,dus van harte welkom hier op HWA.
Ik hoop dat je hier veel wijsheid uit kan putten.
Er zullen zeker leden zijn die antwoorden op je vraag kunnen geven.
Groetjes Josje
Door Branwacht
Hallo Josje,

Ja sorry, ik had me eerst even voor moeten stellen. Ik woon in Noorden van het land lees Friesland. En had altijd een leuk weerstation van Cresta, die heb ik nog steeds maar ik wou er een regenmeter en windmeter bij. Die heb ik nu gevonden in de vorm van de Alecto WS-3500. Verder heb ik met mijn werk veel te maken met het weer (bouw) dus ik vond het wel leuk zo'n weerstation aan de muur te hebben.

En in friesland, spreken wij (meestal) fries, en de Brandweer heet hier dan ook Branwacht, en naast mijn werk in de bouw ben ik dus 24/7 brandweerman een branwacht dus, vandaar dat de 'd' mist in het woord branwacht.

Laters...
Door Josje
Leuk dat je iets over je zelf verteld!
Dan weten we ook iets van de andere kant.
Tja dan moeten we elkaars handschudden ,want deze jongen was zelf 23 jaar branwacht:laugh:
Veel sucses hier!
Josje