Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Pringelz
Zon koelplaat met ventilatoren erin is wel netjes, zuigt mooi de warme lucht weg van de laptop. Heb er ook zo eentje, webcam blijft lekker fris aan de onderkant. Nouja heb geen laptop 24h draaien, heb een PC.
Door ws vreewijk
Hi Frans,

Nou ben ik dr geen kei in,dus misschien iemand met meer kennis die iets kan zeggen over je temperaturen.

Je zegt is super schoon,dus neem ik aan pas schoongemaakt????

Een usb probleempje denk ik eerder.

Gr Chris
Door Pringelz
De temperaturen van de CPU's zien er wel goed uit rond de 30-35°C. De VGA kaart gaat wel hoog tot 70°C, maar normaal gaan videokaarten altijd wel rond hoge temperaturen hangen. De andere temps (TZ0 enz..) zijn volgens mij temperaturen gemeten op het moederbord.

Pringelz
Door Snarf2000
Net even een testje gedaan.
Als ik IE9 heb openstaan op een WDL pagina en mijn laptop gaat ook zijn grafieken genereren op het hele uur, klimt meteen de temperatuur.

Frans
Bijlagen
hwm2106.JPG
hwm2106.JPG (82.72 KiB) 2877 keer bekeken
Door Pringelz
Je CPU blijft op normale temperatuur voor een laptop zo te zien, het is wel normaal dat de laptop zijn temperatuur stijgt, als je surft op pagina's met veel data ens. Heb ik hier ook, als ik veel open heb staan, zoals WSWIN enzovoort, stijgt de temperatuur ook.
Door tinuz97
Vga valt wel mee,die is in een laptop warmer als een desktop (vooral 8 en 9000 series nvidia)
Je hardeschijf vind ik wel aan de warme kant.
Cpu netjes.
Volgens mij zelfde hardeschijf zo te zien,lol.

Mijn acer 7720G als voorbeeld:

Programma is Aida64 voor degene die dat wil weten.
Bijlagen
7720GAcer.jpg
7720GAcer.jpg (39.57 KiB) 2877 keer bekeken
Door Snarf2000
Zit er over te denken deze te vervangen voor een SSD schijf.
Dat scheelt ook weer wat warmte.

Morgen maar eens de laptop uit elkaar halen.
Misschien zie ik dan iets wat niet klopt.

Frans
Door Snarf2000
weatherservice schrijft:
Leuk dat je terug bent! Nooit gedacht aan het aanschaffen van een oude desktop?

Groet,

Nicolas

Wel eens aan gedacht maar, Nee dank je.
Een laptop is veel zuiniger met energie dan een laptop.

Frans