Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Sinds gisteren na 14 updates van windows7 ultimate is mijn weerstation IP weatherlink Davis VP2 aan het hakkelen en geeft in het logbestand de vreemdste zaken, de data is wel goed maar niet altijd gedownload/upload, waar ik het moet zoeken weet ik nog niet , het enige wat hij nog moet doen is data klaarzetten voor HWA de rest heb ik even uitgeschakeld, zodat het niets meer te doen heeft met drukte van Weatherlink/Davis ,in vermoed dat het probleem zit in de router/server met betrekking tot netwerk,ik ben even met andere zaken bezig wat prioriteit heeft, tussen de buien door zal ik het systeem een schop geven om hem weer even aan de praat te krijgen.

Groeten Nol,
meteoeersel.nl niet up to date
Door tinuz97
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Sinds gisteren na 14 updates van windows7 ultimate is mijn weerstation IP weatherlink Davis VP2 aan het hakkelen en geeft in het logbestand de vreemdste zaken, de data is wel goed maar niet altijd gedownload/upload, waar ik het moet zoeken weet ik nog niet , het enige wat hij nog moet doen is data klaarzetten voor HWA de rest heb ik even uitgeschakeld, zodat het niets meer te doen heeft met drukte van Weatherlink/Davis ,in vermoed dat het probleem zit in de router/server met betrekking tot netwerk,ik ben even met andere zaken bezig wat prioriteit heeft, tussen de buien door zal ik het systeem een schop geven om hem weer even aan de praat te krijgen.

Groeten Nol,
meteoeersel.nl niet up to date

Schoppen nog wel :woohoo:
Ik ben dat afgeleerd updaten,ik update alleen nog maar na een komplete image gemaakt te hebben van het OS waar ook de progs op draaien van het weerstation.
Updaten heb ik dan ook op handmatig staan,en controleer dit zelf.
Succes met schoppen,ik zou optie 2 nemen: grote hamer :P
Door nolversteeg
Hallo Martijn,

Het schoppen is niet fysiek,maar een term die gebriukt wordt door techneuten.
Wat betreft de backups moet ik voor mijn goed fatsoen wel aan meedoen,om geloofwaardeig over te komen bij de toenmalige klanten dus backups en herstelpunten zijn er te over, en de updates gaan ook handmatig ,alleen het juiste herstelpunt weten te vinden is een uitdaging waardoor ging het fout. Ik ben al zo ver dat de router de problemen geeft in combinatie met een storing die UPC van de week heeft gehad, dus zo eerst even de gehele handel resetten en kijken wat het resultaat wordt. Daarna alles stuk voor stuk weer inschakelen.

Groeten Nol.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,
Nu liggen beide domeinnamen (server) plat geen beweging meer in te krijgen wel een kopie van de HDD maar programma's en aanliggende opnieuw, en hoop dat ik dit nog allemaal weet. en het zo vlug voor elkaarktijg dat de buffers van beide stations niet vollopen.

groeten Nol
Door tjabine
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,
Nu liggen beide domeinnamen (server) plat geen beweging meer in te krijgen wel een kopie van de HDD maar programma's en aanliggende opnieuw, en hoop dat ik dit nog allemaal weet. en het zo vlug voor elkaarktijg dat de buffers van beide stations niet vollopen.

groeten Nol

Weet je zeker dat schoppen niet fysiek is? probeer het eens.
Suc 6

Gr Ron.
Door nolversteeg
Hallo Ron,

Heb jij zeker geld teveel, ik niet ,wel tijd dus het komt goed, gewoon alles opnieuw. de data is er nog .Alleen soms het wiel weer uitvinden, maar dat is hobby. Zo heeft microsoft een slag om de arm, dit kan enkele minuten of zelfs enkele uren duren . We gaan gewoon door met schoppen totdat het weer in de lucht is.

Groeten Nol
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Het schoppen heeft niet geholpen, alles staat nu overhoop, zelfs de programma,s alles geprobeerd opnieuw te installeren , wat deels gelukt is , maar de veroorzaker is de IP connector die het af laat weten dus morgen konact op nemen met de leverancier, of er moet iemand zijn die mij kan vertellen hoe ik de info van een SQL database geschikt kan maken om door te sturen naar HWA .

Groeten Nol
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Het heeft even geduurd maar de server is weer in de lucht ,de hakkelende data was te wijten aan de NAS die DHCP wilde doen terwijl hij al een statisch IP had en de IP logger hinderde. Hierdoor de server op z'n kop gezet met behulp wan mijn software kennis .De 2TB HDD waar de motor niet meer van wilde draaien (backup)komt morgen gerepareerd terug (zonder data), werkte daar ook in mee.

Xampp vaarwel gezegt en over naar IIS , met hulp van Bart (weerinzeeland),anders was ik nog een week aan het zoeken geweest de sites weer in de lucht gekregen.
Uitdaging PHP en SQL installeren om de meteosite ook weer een plaatje te laten vertonen, en met de Envoy 8x ook de zonnestralen en straling weer te geven .
En niet te vergeten Dick uit Zoetermeer ,die ook voor de brievenbus lag om mijn "defecte" (niet dus!) IP logger snel te vervangen.

Kortom de data is er weer, de HWA grafiek moet even stabiliseren.

Eenieder die meegedacht en meegeholpen heeft hartelijk dank.

Goeten Nol Versteeg.