Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Weerstation Aalten
Hallo allemaal ik en ik denk wel meerdere hier op dit forum ben/zijn benieuwd hoe iemand zijn website heeft gemaakt.

Zoals welke template gebruik je om je weer data te tonen en of met welk programma heb je dit gemaakt.
Op die manier kunnen anderen inspiratie opdoen die een eigen weersite willen bouwen en weten welk programma of template ze kunnen gebruiken.
Ik zelf maak gebruik van de cartelake template en aangepast met de microsoft expression web software.
Door tjabine
Ok, ik zelf begon met een eigen website gemaakt met Dreamweaver.
Dit alles koste alleen nog al wat werk om bij te houden.
Het voordeel hiervan is dat ik wel aardig wat ervaring heb opgedaan
wat betreft javascript en al dat soort dingen.
Mijn vader z'n site draait nog daar mee. http://www.meteobergen.nl

Ik ben daarna ook over gegaan op Drupal, wat mij zeer goed bevalt.
Dit alles om het toch wat makkelijker te maken.
Nadeel hiervan is wel dat ik naar een andere provider moest overstappen omdat Drupal
bij One.com erg traag was.

Net zoals Joomla en andere kun je bij Drupal een eigen template kiezen die je zelf leuk vind.
Ik zie vaak Templates van bv Cartelake.
Niet erg alleen probeer er dan je eigen draai aan te geven,
Anders is het allemaal zo standaard.
Ik begrijp het natuurlijk wel, het is een pasklare oplossing.

Verder gebruik ik Weatherlink en Cumulus voor de weerdata op m'n website.
Ook maak ik gebruik van een ajax script om de weerdata te verversen zonder page refresh.

Gr Ron.
Door poldeleeuw
Ik gebruik een standaard HTML website die ik naar believen kan aanpassen. Ik zit nu bij Dommel als provider met nadeel dat hij geen PHP en MySQL ondersteund. Ben wel tevreden over de snelheid en tot nu toe heeft hij nog niet plat gelegen.

In de toekomst ga ik waarschijnlijk wel overschakelen naar een andere provider met PHP vanwege de vele weer add-ons die in PHP zijn zoals bvb integratie van WXsim ...

De weersgegevens laat ik in de site inlopen met behulp van HTML-tags die Weather Display ondersteunt.