Algemeen forum voor discussie over de website
Door pb2rdf
Hallo Luc,

Samenwerking accoord, maar dan wel op basis gelijkwaardigheid.

Wij leveren de gegevens aan, waardoor meteoconsult een databank gaat opbouwen met meetgegevens verspreid over Nederland.
Daardoor kunnen ze betere verwachtingen maken, en dus meer omzet creëren.

Als tegenprestatie van Meteoconsult kunnen ze bv een paar workshops specifiek voor weeramateurs per jaar geven om de meteokennis van de weeramateurs wat te professionaliseren, het delen van de opgebouwde database met de aanleverende weerstations, gratis volgen van hun weercursus, of tegen sterk gereduceerd tarief.

Dat noem ik nog eens een win-win situatie. :woohoo:

grtn, Peter de Blécourt
Door Meteo Simpelveld
pb2rdf schrijft:
Hallo Luc,

Samenwerking accoord, maar dan wel op basis gelijkwaardigheid.

Wij leveren de gegevens aan, waardoor meteoconsult een databank gaat opbouwen met meetgegevens verspreid over Nederland.
Daardoor kunnen ze betere verwachtingen maken, en dus meer omzet creëren.

Als tegenprestatie van Meteoconsult kunnen ze bv een paar workshops specifiek voor weeramateurs per jaar geven om de meteokennis van de weeramateurs wat te professionaliseren, het delen van de opgebouwde database met de aanleverende weerstations, gratis volgen van hun weercursus, of tegen sterk gereduceerd tarief.

Dat noem ik nog eens een win-win situatie. :woohoo:

grtn, Peter de Blécourt

Ook ik vind dit niet gek maar onderstaande vind ik belangrijker.
Van mij kunnen ze wel de gegevens hebben onder de huidige condities, maar dan wil ik wel een autorisatie van hun hebben voor o.a. Landbouw en tuinbouw, Gladheid en waterbeheer.
Dit kan door ons weer gebruikt worden.
Groet Bert
Door Luc
Vanmiddag heb ik een vervolg gesprek gehad met Meteo Consult. Dit was wederom een positief gesprek. Ik heb alle opmerkingen en reacties verwoord in dit gesprek. Een groot deel van de door jullie genoemde wensen, kunnen waarschijnlijk verwezenlijkt worden. Een paar echter ook niet. Hier heeft Meteo Consult goede redenen voor aangedragen.

Hoe nu verder?
Meteo Consult gaat intern onze wensen onderzoeken/toetsen op haalbaarheid. Uiterlijk eind volgende week krijg ik een voorstel hoe de samenwerking er uit gaat zien. Als ik me kan vinden in dit voorstel, dan zal ik dit voorleggen aan jullie als weeramateur. Daarna gaan we snel aan de slag om de data uitwisseling daadwerkelijk te realiseren. Zodra ik meer kan melden dan doe ik dat uiteraard!

Nog even geduld dus....

Luc
Door Luc
Luc schrijft:
Hoe nu verder?
Meteo Consult gaat intern onze wensen onderzoeken/toetsen op haalbaarheid. Uiterlijk eind volgende week krijg ik een voorstel hoe de samenwerking er uit gaat zien. Als ik me kan vinden in dit voorstel, dan zal ik dit voorleggen aan jullie als weeramateur. Daarna gaan we snel aan de slag om de data uitwisseling daadwerkelijk te realiseren. Zodra ik meer kan melden dan doe ik dat uiteraard!

De uitwerking van de samenwerking duurt helaas iets langer dan gehoopt. Ik verwacht half juni met een voorstel te kunnen komen.
Door Meteonoord
Hi collega's

Ik heb eens enige tijd gesurfd op de MC site.

Om het mooi te zeggen : Ik concludeer en stel vast dat er wel een heleboel zaken zijn die gewoon betaald moeten worden. Winst dus voor MC. Dat geeft voor mij toch wel een iets ander beeld mede gezien het feit dat bij de wat meer ervaren weerwaarnemers in mijn omgeving toch wel enige scepcis heerst m.b.t. de samenwerking met MC.

hwa levert gespreide informatie, een zogoed als volledige dekking in Nederland en een bijna volledige dekking bij onze Belgiesche vrienden.

Hier mag en moet volgens mij een redelijke vergoeding tegenover staan. Met alle respect voor het bijzonder vele werk van Luc moet ik toch ook vast stellen dat ook Luc een financiele zakelijk belang heeft bij deze samenwerking.

Ik ontraad het niemand maar denk wel goed na, het moet ook voor ons als waarnemers, die uiteindelijk de gegevens verstrekken, ook een voordeel hebben en ga niet alleen af op " Ik lever gegevens aan MC ".

Zoals het nu staat blijf ik gewoon gegevens aanleveren naar hwa maar ik twijfel ernstig of ik zal meewerken aan doorleveren aan MC. Ook vind ik dat we een sluitende toezegging moeten krijgen dat de doorzending van de gegevens aan MC ook inderdaad dan niet gebeurd. Een goede zaak zou zo wie zo zijn om door MC inderdaad een bronvermelding te laten doen. Iets wat in het uiterste geval ook rechtens, naar mijn bescheiden mening, is af te dwingen.

Maar ik hoop dat het Luc gelukt samen met MC een voor alle partijen aanvaardbare oplossing te vinden. Ik heb geen zin om MC te financieren, mijn hobby kost geld maar daar heb ik voor gekozen maar het is onzin dat dan een derde ( Lees MC ) wel voordeel in geld zou hebben. Hoe je het wendt of keert er wordt gewin gemaakt met onze gegevens.

Ik wens Luc veel geduld en wijsheid toe om dit voor ons naar behoren te verdedigen.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door hansmiv
Dat lijkt mij wat zwaar aangezet. Ik vraag me af wat de waarde is voor MC om over gegevens te kunnen beschikken van een handvol welwillende liefhebbers, die gebruik maken van apparatuur van een leuk amateur-niveau. De opstelling van de apparaten is volstrekt ongecontroleerd. De afstelling is evenmin gecontroleerd en in denk dat er niet één station is dat geijkt is en ook in de toekomst regelmatig wordt geijkt.
Voorts is een kwart van de stations sowieso niet 24/7 in de lucht.

Ik vind het een fantastisch initiatief van "Kessel" om een platform te creëren voor elke weer-enthousiast die zijn gegevens (met alle beperkingen) wil publiceren en daarmee deel kan zijn van een community. Maar ik denk dat de betrouwbaarheid en betekenis voor een instelling als MC niet hoog genoeg is om er commerciëel veel mee te kunnen aanvangen.

Dat roept dan wel de vraag op wat de motivatie van MC is om met HWA te willen samenwerken. Ik had (in alle naïviteit) het idee, dat er ook bij MC mensen zijn die niet alleen voor hun boterham, maar ook uit liefde voor hun vak nieuwsgierig zijn naar wat er op ons niveau gebeurt en ons willen ondersteunen in onze hobby. En eerlijk gezegd denk ik dat nog steeds.
Door Meteonoord
Hans,
Ik kan mij ook wel vinden in jouw twee eerste alinea's maar wat is dan inderdaad de motivatie van MC ? Vergeet maar dat ze dat doen uit interesse dan wel hulpvaardigheid. Er moest in het verleden voor elke handeling betaald worden. Het is een puur commerciele instelling, daar is overigens niets mis mee, alleen om dan de goedwillende amateur hiervoor te gebruiken......... ?

De achtergrond van mijn betoog was en is dat we, ondanks de euforie, wel kritisch mogen kijken naar het aanbod.

Bert J. van Bergen
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 45