Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
Ik heb de seriële versie van Davis. Bij de PC ga ik over van serieel naar USB.
Sinds het voorjaar draai ik op een zelf samengestelde miniPC 32 bit met W7 en een SSD.
Op de PC is virtualVP geinstalleerd. Verder draait Wswin, Cumulus, WL en WD op de miniPC. WD gebruik ik alleen voor 1-Wire. Alles draait hier probleemloos. Ik moet wel opmerken dat ik een hoop geklungel heb gehad voordat ik de juiste drivers gevonden had.

Willy
Door Rinus
Ook ik werk met een USB logger Davis en windows 7
Met een lange usb power verlengkabel van 5 meter nooit geen problemen
MvGrt
Rinus
Ws Beijerlust
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Ik ben van Usb overgegaan naar Serieel,

Met de Usb Datalogger had ik niet anders dan verbindingsproblemen en errors.

Na overgegaan te zijn op Serieel nooit geen enkel probleem meer geweest met verbinding en draait sindsdien als een Zonnetje.

Op mijn Weer PC zit gewoon een Seriele aansluiting dus geen probleem.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door jeroenzwart
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ik ben van Usb overgegaan naar Serieel,

Met de Usb Datalogger had ik niet anders dan verbindingsproblemen en errors.

Na overgegaan te zijn op Serieel nooit geen enkel probleem meer geweest met verbinding en draait sindsdien als een Zonnetje.

Op mijn Weer PC zit gewoon een Seriele aansluiting dus geen probleem.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden

Martijn,

even een vraag: welk besturingssysteem gebruik je? Ik heb namelijk dezelfde ervaring als jij. Alleen na aanschaf nieuwe computer met Windows7 kreeg ik het probleem toch weer terug. Doe nu een test om VWS in de compatibiliteitsmodus voor XP te draaien: gaat nog goed, maar draait ook pas één dag...

Groet, Jeroen
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Jeroen ik draai met Window,s Vista

Met De Usb logger elke keer problemen met verbinding maar dat was ook in combinatie met Weatherlink software.

Sinds de seriele logger in gebruik is met de zelfde weatherlink versie nooit geen probleem meer geweest.

mvg,

Martijn
Door jeroenzwart
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Jeroen ik draai met Window,s Vista

Met De Usb logger elke keer problemen met verbinding maar dat was ook in combinatie met Weatherlink software.

Sinds de seriele logger in gebruik is met de zelfde weatherlink versie nooit geen probleem meer geweest.

mvg,

Martijn

Okay helder, wellicht dat dan toch Windows7 het probleem opnieuw veroorzaakt. Ik wacht nog even af of het in de compatibiliteitsmodus wel goed gaat...:side:

Groet, Jeroen