Algemeen forum voor discussie over de website
Door meteobergen
Goedenavond weerfreaks:
Het hele HWA wordt gigantisch te grabbel gegooid.
De opzet is en was klasse...nu gebeurt er teveel omheen waar een ieder die HWA benadert geen bal mee te maken heeft. Die willen informatie enz,maar zeker niet het gekissebis vernemen waar tegenwoordig alles van bol staat!!! Gezond verstand jongens...terug naar af. Oh ja,ik zal wel een punt of komma vergeten zijn.

Gr Siets Meteo Bergen :unsure:
Door hanszzz
Hallo mede weer fanaten je kan kan geen appels met peren vergelijken toch soms heb je net dat zetje nodig om dat ene stukje te begrijpen,
nadat je tig keer het forum heb gelezen en google hebt geraadpleegd.

Voor sommige onder ons is alles simpel voor de andere is het een keer voor doen al genoeg, dat heb ik zelf al ondervonden toch?

Zonder dit forum en hulp van jullie profs was ik nooit zo ver geweest als nu en ik denk dat er meer zijn die dit beamen.

Grt Hans
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Pffffffffff.........

Laten we het gewoon leuk houden hier en iedereen in zijn waarde laten en vooral elkaar respecteren met zijn inbreng hier op Hwa.

Mvg,

Martijn
Door Weerstation Kaatsheuvel
reitsma1960 schrijft:
Hoi allemaal,

Ik ben het ook deels eens met genoemde zaken.

Ik vind dat dit forum ook bedoeld is voor de weer-enthousiastelingen die de nederlandse taal minder goed beheersen. Hier stoor ik mij, misschien ook beroepshalve, absoluut niet aan. Ook de mensen die minder opgeleid zijn horen naar mijn mening zeker op dit forum thuis! Ook al beheers je de Nederlandse taal wat minder.
Fijn dat ook die mensen proberen vragen beantwoord te krijgen mbt hun fantastische hobby. Je best doen de taal goed te gebruiken vind ik wat anders. Daar kunnen we ons best voor doen.

Laten we met zijn allen serieus met dit forum omgaan en niet elke klein dingetje (elke kleine storing oid)en elk wissewasje melden. Wanneer je bijv. langer offline bent lijkt het mij goed dit wel te melden.

Elkaar helpen en adviseren, daar ben ik hartstikke voor. Of dat nou in het Nederlands of gebrekkig Nederlands is of (gebrekkig) Engels of Duits, maakt mij geen fluit uit.

Mvrgr,
Oebel
@Oebel Hier kan ik mij wel in vinden, Groet,
Hans
Door fotogw
@ Etab,

Als je zoveel kritiek geeft zou je op zijn minst je naam kunnen noemen. Alle anderen reageren gewoon met hun naam aan het eind van hun betoog. Dat lijkt me bij de normale omgangsregels te horen. Die gelden hier ook, vind je niet?

@ Etab, "Als ik het maar begrijp" lijkt me wat eenzijdig. Het lijkt me handig als iedereen een beetje zijn of haar best doet om zich begrijpelijk uit te drukken. Maar, voor correct taalgebruik zijn inderdaad andere fora.

@ Etab Kritiek op HWA was zelfs de aanleiding van dit topic, althans zo lees ik het. Volgens mij is Frans niet gevierendeeld, dus misschien is de toon waarop die kritiek gebracht wordt wel bepalend.

@ Frans Gelukkig beginnen mensen soms spontaan met een hobby, en dat kan ook een weerstation zijn. Het lijkt me dat HWA juist die mensen nodig heeft.

Pffffffffff.........

Laten we het gewoon leuk houden hier en iedereen in zijn waarde laten en vooral elkaar respecteren met zijn inbreng hier op Hwa.

Mvg,

Martijn

@ martijn, Hélemaal mee eens!

Iemand nog een leuk nieuw topic in gedachten zonder gedoe, en over het weer? Iets over de komende winter en het aantal beukenootjes of zo:)

Gerhard
Door weerstationhoogeloon
Ik was het eerst niet van plan om te reageren, maar er moet me toch het een en ander van het hart.

Ik ben het uitermate eens met de stellingen van de postingstarter dat er wel het een en ander is veranderd op het forum hier. Mij is ook opgevallen dat je de trouwe forum lezers/schrijvers van het begin nauwelijks meer hoord.

De laatste tijd erger ik me ook aan postings waarin een nieuw lid zich voorsteld op het forum, (wat op zich uitstekend is), gereplied worden door velen met een nietszeggende welkomst groet. Als alle 371 bij HWA aangesloten weerstations dat iedere keer zouden doen bij een nieuw lid dan heeft Luc zometeen weer serverruimte te kort! Jongens, het voegt niks toe! natuurlijk is iedereen die zich voorsteld van harte welkom, dat weten we allemaal. Met zo'n antwoorden vul je alleen maar schijfruimte.

Ook de antwoorden die er komen als iemand (tijdelijk) zijn station afmeld omdat ie zonodig harddisk merk "x" gaat uitwisselen voor merk "y" hebben géén toegevoegde waarde mijn inziens.

Ik denk dat we met z'n allen proberen het HWA naar een hoger - professioneler - niveau te tillen; doordat we met het aanleveren van weerdata een nagenoeg landelijk dekkend netwerk van meetgegevens hebben gerealiseerd. En dat is prachtig!

Maar op het forum lijkt deze professionaliteit een stuk minder, en dat is zeer jammer.

Ik wil niemand voor de borst stoten, maar ik denk dat mijn (recht-door-zee) stelling vrij duidelijk is.

@Luc
Ook ben ik stellig van mening dat het aangehaalde door Meteoeersel.nl:
<> er toe bijdraagd om de toegang tot het forum professioneler over te laten komen.

Dit moest ik even kwijt en excuses voor de eventuele taal fouten.

gr. Remie
Door tinuz97
Dus als je bv dyslexie hebt (ik niet) en je typt gebrekkig Nederlands,dan stoort men zich daar aan? (ervan uit gaande dat bv een persoon met dyslexie zich fanatiek met het weer bezig houdt)

Nou sorry,degenen die zich aan spelfouten stoort mag zichzelf afvragen wat dat eigenlijk over zichzelf zegt.

Mooier nog,vaak zegt dat iets over de persoon in kwestie die zich ergens aan ergert.

Sommige dingen ben ik het wel mee eens,zoals topics openen met ik ben offline,en een nieuwe met ik ben er weer.

Ik heb er geen moeite mee als iemand zich offline meld en hulp vraagt om bv de fout op te zoeken.

Sterker nog,als ieder 1 elkaar in zijn waarde laat is het veel gezelliger,althans lijkt mij.

Ik vind het juist prettig als ik iemand (zover mijn kennis gaat) kan helpen met een website bouwen/een storing zoeken.
We zijn immers allemaal beginners geweest en hulpbehoevend geweest.

Vaak staat dat ook in het offtopic gedeelte,dus wat is het probleem?
Juist,niks...offtopic is daarvoor gemaakt.

Dit is mijn kleine bijdrage in de positieve zin.

Make love,not fight :laugh:
Door koos
Het feit dat er in korte tijd zoveel gereageerd wordt, betekent dus wel dat iedereen dit forum een warm hart toedraagt. Alleen dat is al een goede constatering en geeft vertrouwen in de toekomst van HWA.

Koos
Door etab
fotogw schrijft:
@ Etab,

Als je zoveel kritiek geeft zou je op zijn minst je naam kunnen noemen. Alle anderen reageren gewoon met hun naam aan het eind van hun betoog. Dat lijkt me bij de normale omgangsregels te horen. Die gelden hier ook, vind je niet?

@ Etab Kritiek op HWA was zelfs de aanleiding van dit topic, althans zo lees ik het. Volgens mij is Frans niet gevierendeeld, dus misschien is de toon waarop die kritiek gebracht wordt wel bepalend.

Gerhard

Ik leef en doe alles met deze naam mijn vriendee gebruiken mijn echte naam niet eens.. En onderschrijf regelmatig reacties met Eric,
Daarnaast is de inlognaam bij aanmelding direct je forumnaam.

Ik zie regelmatig dat als iemand kritiek heeft, reacties op het FEIT dat iemand kritiek heeft en inhoudelijk wordt er niet gereageerd. Het wordt je door sommigen (niet topicstarter) gewoon zelfs kwalijk genomen.

kritiek is niet per definitie negatief, iemand die kritiek heeft is begaan want hij denkt na over betere mogelijkheden.

Wat wel belangrijk is voor een ieder. Platte tekst toont geen emotie en nuance.
De expressie in het gezicht van de schrijver is weg. Dat geeft dat tekst vaak veel harder overkomt dan bedoelt.
Door Snarf2000
Gisteravond ruim 500x gelezen in 5 uur.
Een topic waar (lijkt mij) veel aandacht aan wordt geschonken.

Kijk, daar is een forum nou voor bedoeld.
Een discussie gestart over het wel en wee van HWA.

Ik had gedacht, en ik was er ook erg bang voor,
dat ik een enorme berg "shit"over me heen zou krijgen,
maar jullie hebben me gelukkig gespaard.
Natuurlijk is niet iedereen het hier met mij eens.
Daarvoor is iederen te verschillend van elkaar.
De een is het stellig met mij eens en een ander is er laconiek over.
Gelukkig maar, anders zou het wel heel erg eentonig worden.
Maar dat is precies wat ik graag zie op een forum.

Leden van de laatste generatie (Laatste jaar) moeten beslist niet denken dat er hier onderscheid wordt gemaakt tussen "profs en rookies" (Lees: oudere en jongere) leden.
Iemand van het laatste uur kan wel degelijk meer kennis van zaken hebben over bepaalde zaken.
Dat zijn nou net de leden die we nodig hebben.
Ook zij kunnen een enorme aanwinst zijn voor HWA, maar ook de minder bedeelden zijn ook enorm welkom bij mij en HWA.
(Al laat ik dat bijna nooit blijken in de categorie "Even voorstellen")

Voor wat betreft de nederlandse taal, moet dat niet gezien worden om perfect nederlands te gebruiken op het forum.

**Ht s lln wt lsbrdr ls d tkst n btj ftsnlk wrdt nrgzt.**

(**Het is alleen wat leesbaarder als de tekst een beetje fatsoelijk wordt neergezet.**)
Ik weet ook dat sommige mensen hier moeite mee hebben, en dat neem ik ze niet kwalijk.
Maar het is soms ver beneden alle peil.
Schreifvouten maak ik zelf ook wel eens. Dat overkomt iedereen wel eens.
Maar schrijf je tekst eens eerst in bijvoorbeeld "Word". De spellingscontrole maakt het je enorm gemakkelijk om de ergste fouten er uit te halen.
Daarna de tekst kopieëren en plakken. Het resultaat is verbluffend.

Als ieder iets meer zijn/haar best doet om het leesbaar, leuk, informatief en gezellig te maken, dan hebben wij het mooiste forum van nederland.

=====
Het feit dat er in korte tijd zoveel gereageerd wordt, betekent dus wel dat iedereen dit forum een warm hart toedraagt. Alleen dat is al een goede constatering en geeft vertrouwen in de toekomst van HWA.

Koos
====

Daar ben ik het zeer stellig mee eens. En waarschijnlijk ik niet alleen.

Misschien is dit een aanzet om wat kritischer tegen de HWA_Forum indeling/opzet aan te kijken.
Elke verbetering is een verbetering.

Luc en de overige moderators moeten de koppen maar eens bij elkaar steken.
(Een Poll werdt ook al genoemd)

Frans.
Meteo Noord West