- 11 okt 2011, 13:09
De MOS plaatjes zijn door MC het laatst ververst om 0:55u afgelopen nacht met de data van 22:00u gisteravond.
Voor de MOS XML is zojuist de verwachting van vanmorgen 10:00u binnengekomen. Het lijkt erop dat de XML gisteren eenmalig is fout gegaan. De oorzaak is mij niet bekend.
Het kan zijn dat de plaatjes wat later binnenkomen, omdat het genereren is opgesplitst over meerdere processen/servers. Ik kijk het over een uur na en anders meld ik het bij Meteo Consult.
Om de problemen met de MOS images op te lossen, wil ik deze gaan genereren op de HWA server op basis van de XML feed. Omdat de XML zelden of nooit een storing geeft (gisteren volgens mij voor het eerst), is dat op dit moment betrouwbaarder.
Bij Meteo Consult is de wil er zeker om dit goed te doen. Echter verschillende mensen zijn verantwoordelijk voor verschillende delen van het proces (data manager, systeembeheerder, ontwikkelaar etc). Gevolg is dat er bij storingen eerst gekeken moet worden waar het probleem zit en wie dat dat dan moet oplossen. Bovendien zitten enkele mensen ook nog in het buitenland. Daardoor duurt het soms (te) lang voordat een storing verholpen is.
Als ik het genereren zelf goed opzet, dan zijn de storingen tot een minimum beperkt en heb ik zelf alles in de hand. Daardoor kan een eventuele storing ook sneller opgelost zijn. Het kost me wel nog even tijd om dit goed op te zetten. Dus a.u.b. geduld daarvoor.
Gr,
Luc