Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Meteo Simpelveld schrijft:
Eckie76 schrijft:
Klopt, om dezelfde reden heb ik ook mijn 3e weerstation Roermond-Maasniel uit de lucht gehaald, omdat ik structureel te hoog zat en er weinig van klopte.

Ik snap ook niet goed waarom mensen hun pc 's nachts uitzetten. Er zijn goede alternatieven om het stroomgebruik nagenoeg verwaarloosbaar te maken met hubs etc.

Goedemiddag,
Het is niet alleen het energiegebrui wat beslut dat een configuratie niet 24X7 aanstaat, maar er zijn ook andere redenen voor.
Ik vind dat wanneer dit aangegeven wordt bij aanvang en accoord bevonden er niet over gezeurd dient te worden.

Groet Bert

Bert, ik vraag me alleen iets af omdat ik de beweegreden (en de achtergrond) niet snap.

Om van het probleem van de zeurders af te zijn:

Er kan een splitsing gemaakt worden tussen stations die 24 uur per dag online zijn en niet 24 uur per dag online zijn: opgelost!

Linksaf voor 24 uur
rechtsaf voor niet 24 uur

Is dat misschien iets?
Door wthus
Wat is MeteoHub nou precies? Software of Hardware? Kan iemand dat even verklaren/uitleggen zonder te verwijzen naar de website want daar wordt ik ook niet veel helderder van eigenlijk.
Door jorissynaeve
Meteohub is software voor hardware :)

Nene, voor meteohub te draaien heb je een NSLU2 nodig. Das zo'n toestelletje dat je in je netwerk kunt plaatsen en waar je USB-sticks kunt mee verbinden om die gegevens te delen in je netwerk.
De software in die NSLU2 is van Linux en opensource. Hierdoor kan je vele nieuwe software hier op installeren. Zo ook meteohub. Dat is een softwarepakket dat zorgt dat, indien je je weerstation aan een USB-poort verbind van de NSLU2, de weergegevens download.
Je kan met de NSLU2 ook een ftp-server, webserver etc maken zodat je je eigen website kunt laten draaien met de gegevens van oa je weerstation.
Door meteohub zal de NSLU2 ook gegevens in Wdisplay-formaat kunnen verzenden via ftp dus binnenkort ook de openweerdata.htm file van weeractueel.

Zo'n NSLU2 kan je al op de kop tikken voor 70€ 2de hands en 100€ nieuw. Metohub kan je gratis probeerversie gebruiken en om te kopen betaal je iets van 50€ dacht ik (staat op de site).

Hopelijk ben je hier iets mee.

Ah ja, de NSLU kan je 24/24 laten draaien en verbruikt maar 10W ofzo.
Door RZw
Als ik de teksten zo lees, is je weerstation met een USB verbinding verbonden met de Meteohub. Ik had met mijn Davis Vantage pro 2 met een USB datalogger (en Weatherlink) veel last van vastlopers van de PC. Nu met een seriele datalogger is dat verleden tijd. Hoe zit dat met de meteohub?
Door Frits
Hallo allemaal,

Even een aanvulling: De Linksys NLSU2 (de hardware voor de Meteohub) kost nieuw EUR 67 (ca EUR 72 incl bezorgkosten) bij www.routershop.nl. Linksys levert geen nieuwe NLSU2 meer, maar er zijn er voorlopig nog voldoende verkrijgbaar in de markt. De NLSU2 moet van nieuwe besturingssoftware worden voorzien om er een Meteohub-server van te kunnen maken. Dit is niet al te moeilijk met de handleiding op de site van Meteohub (Duits of Engels). Goed beschreven en heel precies volgen. Daarnaast heb je een USB-stick van 2GB of 4GB nodig voor de Meteohub waarop de weerdata en de meteohub-software worden geplaatst. Voor de definitieve licentie betaal je EUR 49 voor onbeperkt gebruik, de wat beperkte evaluatieversie kost 3 maanden niets. Daarmee kun je dus ook al uitvoerig testen op eventuele vastlopers.

Ik heb nog geen enkele vastloper gehad van de Meteohub (bijna 2 maanden gebruik) en aangezien de PC alleen voor raadplegen van de weerdata wordt gebruikt via de meteohub-webinterface heb ik ook geen vastloper van de PC gehad.
Ik heb geen ervaring met de Davis VP2, datalogger in combinatie met Meteohub.
Hou anders ook eens het forum van meteohub in de gaten. En bekijk ook eens in de zeer uitgebreide handleiding van Meteohub op de Metohubwebsite om een indruk te krijgen. Ik ben tot nu toe zeer enthousiast, maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik geen ervaring heb met andere weersoftware.

Vanwege het uitlopen van de Linksys NLSU2 is Meteohub overigens al op zoek naar vervangende hardware die tenminste dezelfde (en wellicht meer) functionaliteit zal aankunnen heb ik al gelezen op het Meteohub-forum. Dus meer nieuws is nog te verwachten...

Een al uitgewerkte weerwebsite met Meteohub is bijvoorbeeld te vinden op www.hetweerinbleiswijk.nl . Dit is overigens niet mijn eigen website, want die moet ik nog bouwen/uitbreiden!

Groeten,

Frits
Door Unconnected
Frits schrijft:
Een al uitgewerkte weerwebsite met Meteohub is bijvoorbeeld te vinden op http://www.hetweerinbleiswijk.nl. Dit is overigens niet mijn eigen website, want die moet ik nog bouwen/uitbreiden!

ey dat is mijn site :P haha

ik heb boris (van meteohub) het format al doorgegeven van hetweeractueel.nl. meestal is hij wel in voor dat soort ideeen. zodra er iets beschikbaar is doe ik ook mee met hetweeractueel.nl B)

meteohub is hierzo al een maand zeer stabiel. ik heb hem ergens goed verborgen staan en gekoppeld via een wifi-ap-client (zie hier: http://www.hetweerinbleiswijk.nl/apparatuur). werkt echt perfect en op deze manier kan het weerstation netjes beneden in de huiskamer blijven en hoeft hij niet boven de hele dag aan de pc te hangen.
Door wthus
Meteohub maakt me nog niet lekker vooralsnog dus blijf ik gewoon maar een PC ervoor gebruiken met VWS en WL. loopt tot op heden ook prima en volgens mij ook meer mogelijkheden mee dan met meteohub.

Wel strakke website uut Bleiswijk! B)
Door jansmit
Wat ik begrepen heb kan je het programma Weather Display toch ook gebruiken izm meteohub en dan de layout van dat programma gebruiken voor je website, dus dan komt Weather Display ook op de usb stick te staan om op te starten en dan wordt automatisch je website geupload.
Door Unconnected
jansmit schrijft:
Wat ik begrepen heb kan je het programma Weather Display toch ook gebruiken izm meteohub en dan de layout van dat programma gebruiken voor je website, dus dan komt Weather Display ook op de usb stick te staan om op te starten en dan wordt automatisch je website geupload.

zover ik weet kan meteohub alleen exporteren naar weather display. maar op die manier moet der toch nog een extra pc aanstaan en dan is het hele idee weer weg :lol:
Door jansmit
Unconnected schrijft:
jansmit schrijft:

zover ik weet kan meteohub alleen exporteren naar weather display. maar op die manier moet der toch nog een extra pc aanstaan en dan is het hele idee weer weg :lol:

Ja dan heb het weinig zin bedankt voor de info
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9