Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Geef die nr maar.
Gelukkig heb ik oplettende mensen en wordt het weerstation zowaar 24h bewaakt :)
Kreeg zonet bericht dat ik een low batterij heb...dus het kan niet anders dan dat de super cap rio is.
Dat wordt dus maar 1 halen, echter ben ik bang dat het volgende week pas wordt :(
Door ws vreewijk
Hi Gertjan,

Normaal zit dr 10farad 2.7 volt in.

Ik heb een iets zwaardere genomen van 25 farad 2.7 volt

Voordeel spaart je batterij want je solar paneel heeft genoeg power om de 25 farad te laden.Grafieken kan ik je ook sturen met metingen van een Duitse amateur die het heel precies heeft gemeten allemaal.

type van conrad
Condensator greencap 25f 2.7 volt
bestel nr 451430-8a
kosten € 5.59

de 10farad is goedkoper en kost € 3.53
daarvan is het bestel nr 451427-8a

IK zou voor de 25 farad gaan.

let op de + en de - poot als je hem vervangt kijk voor het losknippen waar de plus en min poot dus zit knip kort op de oude condensator af zodat je de oude pootjes kan benutten en je niet op de print hoeft te gaan knoeien.

Bij vragen weet je me wel te vinden succes;)

mvr gr Chris
Door SpeedyGJ
Bedankt!
Heb je eventueel een foto voor me hoe je dat hebt bevestigd? Kan morgen uiteraard ook wel.
Ik zal gelijk voor de 25 farad gaan :) moet het dan ook maar meteen goed doen :D
Door SpeedyGJ
Welk paneeltje?
Gisteren Dick ook even gemaild, hij zal me een nieuwe toe sturen, van conrad heb ik nog niet binnen, hoe lang dat gaat duren weet ik nog niet, die van Dick zal ik morgen wel binnen krijgen.
Gelukkig is het de rest van de weer vrij rustig weer waardoor ik even prima aan de slag kan :)
Door ws vreewijk
:) zonnepaneeltje.

dus 3 volt batt eruit zonnepaneel of stekkertjes los maken of even adekken
oude super cap dr uit LET OP + en -

nieuwe erin.

gr Chris
Door SpeedyGJ
Ik wil nog even terug komen hierop.

Sinds gister ochtend rond 8 uur lagen de gegevens eruit, jawel de batterij was dus leeg. Na klein uurtje had de solar voldoende stroom om de boel de hele dag werkend te houden, ook in de nacht liep alles vlekkeloos, en dan jawel in de ochtend weer uurtje uitval.

Blijkbaar slaat die condensator toch de stroom op die het weerstation zal moeten hebben. Moet ik nu gaan twijfelen of de condensator echt lek is? Of zal er iets anders aan de hand zijn.

P.S de laatste keer toen ik het nakeek was alles gewoon clean.
Door ws vreewijk
Hi Gertjan,

Overdag draaid het dan op je solar en in de avond trektie het laatste restje uit je 3 volt lithium batterij en dat houdie een aantal uurtjes vol want die is zeker leeg tegen de ochtend.

Overdag komt de lithium batterij ietsje bij en dan herhaalt zich dat.
De bedoeling van de super cap is de nacht te overbruggen en als dat niet lukt word er gebruik gemaakt van je lithium batterij,nu werkt je supercap dus niet met als resultaat dat elke nacht je batterij word aangesproken en die is dan rap leeg.

Stop je dr nu een nieuwe 3 volt lithium batterij in dan werk het weer een poos maar das echt geen optie,want elke nacht weer word die iets leger getrokken.

De cap vervangen is echt geen ingewikkelde klus met Peter zn handleiding is het goed te doen.

gr Chris