Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door reitsma1960
Hoi allemaal,

Even iets over het programma WXSIM.........
Voor diegene die het programma niet kent, is dit een programma waar je zelf je weerbericht mee kunt laten maken. Je kunt het programma ook laten leren van zijn fouten.....
Ik heb nu een aantal weken een vergelijkings script draaien en vergelijk de temperatuur voorspelling van WXSIM (het eigen weerbericht programma) met die van de WU. Ik ben zeer tevreden en enthousiast en wil dit toch even delen......:cheer:
http://www.weerstation-marsdijk.nl/WXSIMvsWU.php

De verwachting gemaakt met WXSIM kun je hier zien:
http://www.weerstation-marsdijk.nl/assen.php

Dus, geen reclame maar mijn enthousiasme even delen.

Oebel
Door WeerStationWoerden
hoi Oebel
het ziet er allemaal zeer goed uit
zelf vind ik de eerste url iets wat onoverzichtelijk
maar na een tijdje kijken begint het te dagen
url 2 is gelijk glas helder
grote klasse
zoals bekend wilde ik WXSIM ook aanschafen
hoop dat je mij dan wat weg wijs kan maken ( terzijde tijd )
Mvg Gert
Door reitsma1960
WeerStationWoerden schrijft:
hoi Oebel
het ziet er allemaal zeer goed uit
zelf vind ik de eerste url iets wat onoverzichtelijk
maar na een tijdje kijken begint het te dagen
url 2 is gelijk glas helder
grote klasse
zoals bekend wilde ik WXSIM ook aanschafen
hoop dat je mij dan wat weg wijs kan maken ( terzijde tijd )
Mvg Gert

Hoi Gert,

Altijd bereid te helpen......dat weet je.

De eerste url is de vergelijking tussen WXSIM wn WU.
3x per dag wordt automatisch de temperatuur opgehaald van WXSIM en ook van WU.
Dit wordt vergeleken met de temperatuur gemeten met mijn eigen Davis VP2+
Er mag een verschil zijn van 2 graden.
Groen betekent dat WXSIM heeft gescoord.
Blauw betekent dat WU heeft gescoord.
Onderaan zie je dan in percentages het verschil tussen die twee.
Inderdaad, even rustig bestuderen......

Oebel
Door jacg
Oebel,

Is een leuk script he, maak er al geruime tijd gebruik van. Alleen ik heb het aangepast zodat wxsim wordt vergeleken met Meteo Consult. Weather Underground is niet echt een begrip in Nederland.

Nu nog even de kleuren en het lettertype aanpassen van de tabellen zodat het wat mooier in je site past.

En nog een kleine opmerking, in je wxsim 3in1 script heb je geen aanpassing gedaan van m/s naar km/u. Al je windiconen zijn nu oranje, terwijl het eigenlijk bedoeld is dat deze oranje worden boven een bepaalde windsnelheid. Ze schijnen zelfs rood te kunnen worden :ohmy:

Groeten,

Jacco
Door reitsma1960
jacg schrijft:
Oebel,

Is een leuk script he, maak er al geruime tijd gebruik van. Alleen ik heb het aangepast zodat wxsim wordt vergeleken met Meteo Consult. Weather Underground is niet echt een begrip in Nederland.

Nu nog even de kleuren en het lettertype aanpassen van de tabellen zodat het wat mooier in je site past.

En nog een kleine opmerking, in je wxsim 3in1 script heb je geen aanpassing gedaan van m/s naar km/u. Al je windiconen zijn nu oranje, terwijl het eigenlijk bedoeld is dat deze oranje worden boven een bepaalde windsnelheid. Ze schijnen zelfs rood te kunnen worden :ohmy:

Groeten,

Jacco

Hoi Jacco,

Ik vind het prima zoals het nu op de site staat.

Wat je opmerking betreft;
Wanneer je in het overzicht kijkt zie je dat later in de week de wind iconen blauw zijn. Ik heb ervoor gekozen de grens lager te leggen dan jij blijkbaar doet.

Het zijn allemaal persoonlijke keuzes die je maakt.

EDIT: le hebt gelijk. Ik zal de grens van de kleurverandering iets hoger leggen.

Groet,
Oebel
Door edje1205
jacg schrijft:
Oebel,

Groeten,

Jacco

Hallo Jacco,

ik heb dit script ook al een tijdje in gebruik met wisselende resultaten.
Momenteel werk ik ook met WU (en daarnaast met YR.NO) wat ik toch iets te globaal vind (werkt oa met gegevens Amsterdam waar ik 5km vandaan zit en in een meer waterrijk gebied Zaandam langs de Zaan).Meteo Consult bied ook verwachtingen aan voor Zaandam, dat wordt voor mij dus relevanter dan WU.

Wat is de script aanpassing die ik door moet voeren ?

Dank zover!
Oebel: nog steeds mooie resultaten ik zit er nog steeds onder, ondanks learned bias corrections. Wellicht moet Tom nog maar eens kijken.

groet
edje1205
Door reitsma1960
edje1205 schrijft:
Oebel,

Oebel: nog steeds mooie resultaten ik zit er nog steeds onder, ondanks learned bias corrections. Wellicht moet Tom nog maar eens kijken.

groet
edje1205

Hoi Ed,

Ik was de laatste tijd minder tevreden over het resultaat. Ik zat er vaak 3 graden naast voor zowel laag als hoog. Ik heb hierover al contact met Tom. Tom onderzoekt momenteel de learned Bias correction.
Wordt dus vervolgd. Ik wil je wel op de hoogte houden, maar volg het ook op het WD forum zou ik zeggen bij WXSIM.

Groet,
Oebel
Door edje1205
edje1205 schrijft:
jacg schrijft:
Oebel,

Groeten,

Jacco

Hallo Jacco,

ik heb dit script ook al een tijdje in gebruik met wisselende resultaten.
Momenteel werk ik ook met WU (en daarnaast met YR.NO) wat ik toch iets te globaal vind (werkt oa met gegevens Amsterdam waar ik 5km vandaan zit en in een meer waterrijk gebied Zaandam langs de Zaan).Meteo Consult bied ook verwachtingen aan voor Zaandam, dat wordt voor mij dus relevanter dan WU.

Wat is de script aanpassing die ik door moet voeren ?

Dank zover!
groet
edje1205

Jazeker !
Bovenstaande was de hoofdvraag eigenlijk, wellicht dat Jacco nog reageert :whistle:
Door edje1205
Wie kan mij helpen het Comparason script zodanig te veranderen dat ik de gegevens van Meteo Consult ipv WU hierin kan gebruiken ? Tot nu toe lukt me dat niet.

Ik ben aangesloten bij meteo consult en heb een grafiek verwachting op een vanm mijn pagina's http://www.weersverwachtingen.eu/clientraw/wd-ajax-ml/wxsimforecast.php onderin.

Ik wil data van deze pagina gebruiken http://www.weer.nl/wereldweer/actueel-en-verwacht-weer/stad/31X5055/zaandam.html

hoe ?

dank zover !
Door Weerstation Aalten
Misschien een domme vraag van mijn kant,:blush:

ik lees dat WXSIM kan leren van zijn eigen fouten maar hoe moet je dat laten doen?
gaat dit automatisch of moet je dit ergens instellen?

Verder een mooi programma al kost het wel tijd om het te begrijpen.

Marcel