Algemeen forum voor discussie over de website
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
relin schrijft:
Hmmm bij mij wel, en toen ik mijn tekst als voorbeeld bekeek ook.:dry:

Als je bij conrad zoekt op ut 200 vind je hem ook.

Groeten Remko

Ik kreeg deze melding:

Error!
Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken.

Pagina vernieuwd en nu zie ik wat je bedoeld :)
Door baroman
Hoi Martijn en andere weeramateurs.

Deze melding kreeg ik ook op mijn scherm.

Maar is het niet beter om je thermostaat in je regenmeter zelf te bouwen, deze gaat dan aan en uit.
Als je de thermostaat op 10 cm hangt blijft deze aan totdat je temperatuur weer boven je ingestelde waarde komt??
En als je een koude winter hebt, tel uit je winst.

Ronnie..
Door tjabine
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Klik aan, Klik uit :)

Mooi Opgelost Hans.

Alleen toch Jammer van de firma Davis dat zij hierin weer zijn tekortgeschoten om er geen Thermostaat in te bouwen die in te stellen is.

Hierbij zou de verwarming automatisch aangaan bij de ingestelde minimum temperatuur.

Mijn inziens is dit goed mogelijk.

Beetje Jammer weer van Davis, Voor de prijs die je moet neertellen voor de Heater had dit zo moeten zijn met Thermostaat.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden

Hoi Martijn,

Ik begrijp je opmerking.
Ook ik maak gebruik van de Davis verwarming, en ook ik dacht voor dat geld niet
vanzelf aan en uit!!

Maar ik ben er achter dat dat eigenlijk wel een plus punt is.
Waarom op een droge dag met een temperatuur onder de bv 5 graden de verwarming aan??

Ook ben ik er van de week achter gekomen dat met een flinke hagelbui de regenmeter vol stond met hagel, en dat bij 8 graden.
Dus even handmatig aangezet en klaar.

In dit geval als je dus met een thermostaat wilt werken moet hij dus eigenlijk al aan staan bij 8 graden.

Een hoop onnodig verbruik van energie lijkt mij.

Gr Ron.
Door baroman
Beste weeramateurs.

Je kunt ook een tijdschakelklok tussen je thermostaat doen,
als dan de temperatuur onder de ingestelde waarde komt gaat de tijdklok ook lopen.
Deze kun je dan instellen wanneer de heater weer uit moet.
Voorbeeld: Je stelt je thermostaat in op 5 graden de temperatuur komt onder deze waarde de heater gaat dus aan, maar je tijdklok ook, je zorgt er dus voor dat je regenmeter warm genoeg is dat je de warmte ongeveer een halfuur vasthoud (zelf experimenteren) in je regenmeter (ligt aan je isolatie, Hans heeft hier een foto van bijgevoegd in Regenmeter(verwarming) je stelt je tijdklok ook in op een halfuur dat kost dit in een goede winter je maar de helft van de kosten.

De verwarming (heater) gaat dus in 1 uur een halfuur aan en 1 halfuur uit.

Zo een heel verhaal, jullie zien wel ik wordt geen schrijver:woohoo:
Maar ik hoop dat het duidelijk is, het scheelt weer in de kosten.

Ronnie..