Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerzal
Vanmorgen weer dankbaar voor de zoveelste storing van de stroomvoorziening.
Daarna even de boel opstarten en weer vrolijk aanleveren.
Maar dit keer niet.

Mijn Davis console krijg ik niet meer aan de praat.
Alleen maar de tekst receiving from.......

Nu had ik tussen de middag te weinig tijd om er een s goed voor te gaan zitten.
Maar ik vrees het ergste.
Buiten dat ik de console helemaal stroomloos heb gemaakt nog niets kunnen proberen.
Dus tips zijn welkom.

Groet Rob.
Door Willy Peters
Dag Rob,

Toevallig weet ik hier het een en ander van.

Het schakelstation van Zaltbommel is spanningsloos geworden door in een brand in het schakelstation Tiel. Dit zal je ook wel bekend zijn. De spanning is gewoon afgeschakeld. D.w.z. dat er geen schade aan je apparatuur kan zijn ontstaan door de stroomstoring.

Normaal is het zo dat de backup batterijen in je console deze gewoon van spanning moet blijven voorzien. Tenminste, als deze nog goed zijn. Dit is precies hetzelfde als je de adapter uit het stopcontact trekt. Je console functioneert gewoon door.

Willy
Door weerzal
Bedankt voor de update Willy.

Alleen is gewoon mijn scherm weg ook na reset, batterijen eruit en de adapter ook.
Dus ik denk toch dat ik een piek gehad heb ook al hebben ze de stroom netjes uitgeschakeld.
Gelukkig heb ik mijn station goed verzekerd.

Ik zal jullie op de hoogte houden maar, tips en trucs blijven welkom.

Groet Rob
Door Willy Peters
Oei, Dan ziet het er naar uit dat het goed mis is. Kun je controleren of er spanning uit je adapter komt?
Ik zou in je omgeving toch maar eens informeren of er nog meer mensen zijn die schade hebben. Je kunt altijd nog een claim indienen bij Alliander.

Willy
Door weerzal
Nu er is goed nieuws en wat minder nieuws.

Bij thuiskomst vanmiddag gelijk weer aan de gang om de console aan de gang te krijgen.
welke knop dat ik ook probeerde in te drukken geen verandering op de console en geen beeld.
Weer alles los gemaakt en 3 minuten stroomloos gelaten.
Voor de zekerheid nieuwe batterijen erin en weer op de apdapter aangesloten.
En warempel het menu was weer te bedienen en nog mooier alle gegevens stonden er nog in zoals lat.lon.en hoogte.
So far so good na de instellingen op done gedrukt en weer beeld YES :cheer:

Vervolgens weerpc opgestart en haalt weatherlink even 600 metingen binnen.
Dus uiteindelijk heeft de console toch gedraaid en was alleen het beeld weg en kon ik de knoppen niet bedienen.
Het blijft wel heel raar en kan het ook niet verklaren ( dat is het mindere nieuws ) maar ben wel superblij dat alles uiteindelijk toch gewoon weer werkt.

Ga nu toch maar eens kijken voor een ups voorziening en Willy je heb gelijk het was dus toch geen piek.

Conclusie blij dat het werkt jammer dat ik geen echte oorzaak heb.

Groet Rob.