Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Boutje
Nadat het weerstation en de pc prioriteit verloren i.v.m. mijn hartproblemen....lijkt het me weer leuk om de draad weer eens op te pakken. Loop echter wel tegen een paar "probleempjes" aan.

Pc waarop de Oregon Scientific WMR200 draaide moet worden voorzien van nieuwe software, batterijen van alle sensors moeten worden gewisseld, zeker als we straks de winter in gaan.....en ik wil eigenlijk tock ook eens die website met mijn eigen gegevens in de lucht hebben. Ik las op HWA dat er naast WD en WDL er nu ook Cumulus is welke de WMR200 ondersteund.....reden voor een aantal vragen;

Ervaren jullie een voorkeur voor een merk batterij in de sensors van de WMR 220 ? (Longlife, Extra Power....Duracel...Philips....noem maar op)

Is het met Cumulus makkelijker om de gegevens op HWA en op je eigen website te krijgen? Ik vond WD erg complex...en lastig in te stellen, kwam er eigenlijk niet mee klaar.

Welk FTP programma is goed geschikt voor deze taken? Voor het uploaden van de website gebruik ik de ftp functie van Total Comander, vond ik erg gemakkelijk....maar of dat kan werken met het uploaden van de gegevens naar de website??Geen idee!

Hier nog wat gegevens voor het totaalplaatje :
Weerstation OS WMR200
Asus EEE pc met Windows Xp Home Ed.
Domeinnaam website aanwezig.
WYSIWYG Webbuilder 7 ( Orginele versie )
WD en WDL ( Orginele versie )

Een overstap naar Cumulus kan vergemaklijkt worden....er hoeft geen data te worden overgezet van WD. Ik las ook dat dat niet eens gaat of zeer moeilijk is.
Zijn er printscreens te vinden van dit programma? Of websites die dit gebruiken?

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden, zodat ik, in ieder geval gemotiveerd,..... weer een poging ga wagen!
Door weerzal
Goedendag,

Ik ben blij dat je de draad weer kunt oppakken.
Ik kan je alleen mijn bevindingen vertellen omtrent de batterijen.
Naar men zegt zijn de duracel procell de beste die je kunt gebruiken.
Op het werk gerbuiken we die ook en gaan toch echt het langste mee.
Voor de andere punten hoop dat je rsspons krijgt van de anderen.
Succes.

Groet Rob.
Door nitrx
Over het weerstation WMR weet ik niets maar cumulus heeft ftp ingebouwd, stadaard zitten er webtemplates bij talloze sites zijn hier te http://sandaysoft.com/maps/cumulus-map.php bewonderen, cumulus heeft veel zogenaamde webtags om zelf templates te maken daarnaast zijn er tal van addons op het forum te vinden.

succes
Ron
Door tingbrouwer
Hallo Boutje,

Mooi dat het met je gezondheid de goede kant opgaat en je weer energie krijgt voor hobby's.

Ik ben onlangs overgestapt van WD naar Culumus wat mij tot nu toe goed bevalt:
-instellingen zijn gemakkelijk te maken
-standaard website is eenvoudig op te zetten (zie: http://www.meteoermelo.nl
-realtime webpagina ziet er ook goed uit: http://www.meteoermelo.nl/CumulusRealtime.html
-goede "help" aanwezig
-ftp werkt goed
-draait stabiel een FIT-pc met XP-home (5 watt/uur)

Ik ben geen Computernerd

Nadelen:
-ondersteund (nog) geen extra voelers/opnemers
-??

succes met voortzetting van deze toch wel mooie hobby.

Gert Brouwer.
Door Tonky
tingbrouwer schrijft:
Nadelen:
-ondersteund (nog) geen extra voelers/opnemers
-??

Gert Brouwer.

Ter info, Cumulus ondersteund wel meerdere sensoren (max. 10)
Maar je vindt die informatie alleen in de solar/extra data bar, dus geen grafieken.
Door Tonky
tingbrouwer schrijft:
Ik kan dus ook een grastemp. voeler aansluiten ?

Yep, ik heb 3 extra sensors. :)
Door Boutje
De realtimepagina lukt helaas niet. Moet Windows Silverlight installeren...maar gaat niet. De rest van Cumulus lukt me behoorlijk karig, of lijkt dat maar zo?
Heb ondertussen een paar webpagina`s bekeken....maar miste er toch wat aan.