Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door WeerstationGraveNL
Goedemorgen weervrienden,

In verband met een grote verbouwing aan mijn woning zal ik voor zeker 2, maar eerder 3 maanden geen live data kunnen doorsturen naar HWA. Hopelijk leest beheer dit, zodat ze weerstation Grave even uit de statistieken kunnen houden.

Mjin woning wordt zowel van binnen alsook van buiten grondig aangepakt, waardoor de weerapparatuur even in de opslag moet.

De live en historische data gaat die tijd even offline, maar desondanks is er nog genoeg te lezen voor de liefhebber.

Wat ik me wel afvraag is of de mos-verwachting al die tijd gewoon blijft werken?
Ik wil die namelijk prominent op de voropagina zetten met de boodschap dat we in januari weer terug zijn met live data. Weet iemand of die blijft werken als je geen data doorstuurt naar HWA/MC?

Graag weer tot ziens in januari !!

Peter van Bommel
http://www.weerstationgrave.nl
Door Overijse
WeerstationGraveNL schrijft:
Goedemorgen weervrienden,

In verband met een grote verbouwing aan mijn woning zal ik voor zeker 2, maar eerder 3 maanden geen live data kunnen doorsturen naar HWA. Hopelijk leest beheer dit, zodat ze weerstation Grave even uit de statistieken kunnen houden.

Mjin woning wordt zowel van binnen alsook van buiten grondig aangepakt, waardoor de weerapparatuur even in de opslag moet.

De live en historische data gaat die tijd even offline, maar desondanks is er nog genoeg te lezen voor de liefhebber.

Wat ik me wel afvraag is of de mos-verwachting al die tijd gewoon blijft werken?
Ik wil die namelijk prominent op de voropagina zetten met de boodschap dat we in januari weer terug zijn met live data. Weet iemand of die blijft werken als je geen data doorstuurt naar HWA/MC?

Graag weer tot ziens in januari !!

Peter van Bommel
http://www.weerstationgrave.nl

Veel succes met de verbouwingen Peter, aangaande het offline gaan, je station zou automatisch moeten lichtgrijs komen te staan na één uur geen upload meer, en eenmaal terug online met upload van je weerdata op dezelfde plaats (url) zul je ook automatisch terug meegeteld worden als ik het goed heb.

Of je Mos blijft werken ???? kan ik niet op antwoorden das eerder iets voor Luc.

Grtz
Kris
Door Snarf2000
Hoi Peter.

Leuk dat je gaat verbouwen, maar zonde van je data.
Een gat van 3 maanden is niet leuk.
Is er niet 1 iemand in jou buurt waar je 3 maandjes een pc met internet mag laten draaien?
Een tijdelijke opstelling van je weerstation in iemands tuin in je eigen woonplaats.
Een kistje bier doet vaak al wonderen. :silly:

Al zou je je tijdelijk ook kunnen laten uitsluiten van HWA, indien jou data niet helemaal 100% accuraat is.
Dan blijft jou data op je site wel "redelijk" actueel.
Dat zou wel mogelijk moeten zijn, dacht ik.

Tenminste, dat zou mijn keuze zijn.
Stilstand is achteruitgang.

Frans
Door Luc
WeerstationGraveNL schrijft:
De grens ligt op 45 dagen. Na 45 dagen geen data leveren aan HWA en MC, stopt MC de MOS verwachting. Dit is echter nog een handmatig proces. Eens de x tijd lever ik een MC lijst aan met weerstations die al 45 dagen niet meer actief zijn. Het is dus een handmatig proces. Ik zal zorgen dat jouw MOS verwachtingen tot januari nog blijven werken.

Gr,
Luc
Door ws vreewijk
Peter succes dat alles naar wens gaat.
Jammer kom met regelmaat op je site.

Ff geen shout dus ook of ben je met een lappie wel af en toe aanwezig?????

In ieder geval het beste en tot volgend jaar.

Gr Chris
Door weerstation
Jammer van de tijdelijke onderbreking Peter.

Je bent voor mij toch steeds één van de referentiestations in de regio.
Ik hoop dat de renovatie een beetje op tijd klaar is en dat we snel weer je gegevens kunnen raadplegen.

Succes met de verbouwing.
Door WeerstationGraveNL
Dank voor alle goede wensen. Leuk!
Het gaat zonder meer goed komen.

Mijn site blijft gewoon bereikbaar, dus blijf vooral gebruik maken van de shoutbox.
Ik hoor van bezoekers dat ze die met grote regelmaat volgen en zo ook op jullie websites terecht komen. Dat is het mooie van de shoutbox-kring die we met 'n groot aantal weerstations ondertussen hebben opgebouwd.

Ik maak een aangepaste openingspagina met shoutbox, mos-verwachting, yr.nl-verwachting en het bericht dat mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is om 2 a 3 januari alweer in de lucht te zijn met actuele data. Dat wordt waarschijnlijk mijn enigste voornemen ooit dat uit gaat komen.

Zie jullie later alligators :)