Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door poldeleeuw
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe site maken in Drupal. Ik heb al wat zitten klungelen hiermee en een template gekozen ervoor. Nu is mijn probleem het volgende. Ik zou graag op mijn homepage de actuele weerdata zien verschijnen. Alleen weet ik in Drupal niet goed hoe eraan te beginnen.

Op mijn vorige site http://www.weerstationbrugge.dommel.be (rechterkant) heb ik deze geïntegreerd met behulp van html-tags.

Dient dit hier ook zo te gebeuren of bestaat daar iets anders voor? Alleen weet ik dan wel niet welk bestand ik moet laten omzetten in Weather Display.

Het is wel mogelijk want ik heb dit al op veel websites gezien...

Alvast bedankt voor de reactie('s).

Joeri.
Door weatherservice
Joeri,

Misschien best dat je hier ook even je nieuwe website zet.

Nicolas
Door tjabine
Hoi Joeri,

Ik gebruik ook Drupal.
De enige manier die volgens mij werkt? en zo doe ik het dus ook, is om
gebruik te maken van een Iframe!

Je zet je actuele weergegevens in bv een php pagina en deze laat je in het Iframe zien.

Code: Selecteer alles
<iframe align="top" allowtransparency="true" frameborder="0" height="300" 
scrolling="no" src="jouwpagina.php" width="300"></iframe>

Suc6

Gr Ron.
Door tjabine
poldeleeuw schrijft:
En waar dien ik deze code dan te plaatsen?

waar je maar wilt, nieuwe pagina aan maken, klik aan full html enz enz.

En anders even verder ervaring op doen met Drupal.
En de juiste modules installeren.

Heb je eventueel een test pagina waar we mee kunnen kijken?

Gr Ron.
Door poldeleeuw
Hoe maak je juist dat php bestand met tags? Is dat dan bvb %time% dat je in dat bestand moet zetten?

Kan je anders stukje code als voorbeeld posten zodat ik kan zie hoe jij het gedaan hebt?

Gr Joeri.
Door tjabine
poldeleeuw schrijft:
Hoe maak je juist dat php bestand met tags? Is dat dan bvb %time% dat je in dat bestand moet zetten?

Kan je anders stukje code als voorbeeld posten zodat ik kan zie hoe jij het gedaan hebt?

Gr Joeri.

Hoi Joeri,

Inderdaad dat is de manier.
Ik zelf heb gewoon een php pagina gemaakt met al mijn weather tags en eventueel de opmaak voor de pagina (tabel in mijn geval)
Deze upload ik met Weatherlink en die vult op de plek van de tags een waarde in.
En deze pagina zet ik dan dus weer in het Iframe.

Gr Ron.
Door poldeleeuw
Hey Ron,

Dat stukje code dat hierboven staat, dient dit dan bovenaan de content block te komen? En dan onder de code gewoon beginnen met die tags te typen ofzo?

En dan nog iets... Als ik in Drupal een nieuwe content block maak krijg ik onderaan mijn bericht "Read more" weergegeven. Is er een manier om dit te voorkomen?

Groeten Joeri.
Door poldeleeuw
Ik heb nog wat zitten proberen met het iframe en ik bekom het volgende:

Ik zie nu een kader maar de homepage loopt erin ipv mijn php bestand. Ik heb nochtans al het pad in de iframe aangepast.

Je kan het hier zien: www.weerstation-brugge.be
Door tjabine
Hoi Joeri,

Ik kan het niet niet maar probeer dit even dan.

Code: Selecteer alles
<iframe align="top" allowtransparency="true" frameborder="0" height="300"  
scrolling="no" src="http://www.weerstation-brugge.be/jouwpagina.php"
width="300"></iframe>

Gr Ron.