Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door poldeleeuw
Beste leden,

Met plezier kondig ik hierbij mijn nieuwe website aan (met eigen domein): http://www.weerstation-brugge.be.

Bij het brengen van een bezoekje wees aub zo vrij om in de shoutbox uw mening, suggesties of reactie na te laten. Ik sta open voor interessante tips.

groeten Joeri.

Ps: Dit weekend kijk ik vollop om mijn website voortaan 24/24 te laten draaien.
Door jorissynaeve
Zeer mooi! Alleen de resolutie van jouw achtergrondfiguur zou veel hoger moeten zijn. Ik zie de figuur 4x op mijn scherm.
Door ws vreewijk
hallo Joeri,
Leuk dat je het hier meld heb even gekeken ziet er fris uit.
Wat joris zegt is wel waar de relolutie vd achtergrond moet veel beter kunnen.

Succes en veel plezier.

gr |Chris
Door ws vreewijk
Hi Joeri

heeft bij mij ook even geduurd lekker je tijd nemen en dingen proberen,komt vanzelf goed en anders heb je de weer vrienden op hwa als hulp.:)

gr Chris
Door SpeedyGJ
Ik zou toch een egale achtergrond kiezen ivp een foto, het is leuk maar je krijgt er problemen mee.

Aller eerst het veel voorkomende probleem: Resolutie, te klein is niet mooi en mensen met een hoge resolutie krijgen het dubbel te zien. Je kan het wel fixen maar dan wordt de hele foto uitgerekt en dat ziet er ook niet uit.

Dan zit je nog met de grote van de afbeelding, deze is 269,93 KB of wel 276.412 bytes.
Tegenwoordig hebben we gelukkig allemaal snel internet, maar je moet wel om denken dat: Hoe groter de foto, hoe groter het bestand wordt. Laden duurt iets langer + dat dit ten koste gaat van je datalimiet.
Als je per dag 100 mensen trekt kost je dit alleen aan je foto al zowat 27mb! Hou hier rekening mee.

Voor de rest ziet het er prima uit :)
Door poldeleeuw
Bedankt voor de goede tip. Ik zal zien wat ik kan doen. Misschien een achtergrond die overgaat van een lichter naar een donkerder kleur of omgekeerd.
Door AenG
poldeleeuw schrijft:
Bedankt voor de goede tip. Ik zal zien wat ik kan doen. Misschien een achtergrond die overgaat van een lichter naar een donkerder kleur of omgekeerd.

Een kleur die verloopt ziet er inderdaad fraaier uit.
Zoek maar eens op GRADIENT, dan vind je ook verschillende tools om dit soort achtergronden te genereren.

Gr. Geert