Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Is het de 1 niet, dan is het de ander wel! Volgens mij is mijn weerstation een beetje vervloek....nu begin je toch wel een beetje zat te worden van al die problemen.

Anyway windmeting ligt eruit sinds 8:20, ik zal er straks maar even heen, gelijk maar even kijken of die low batery aanwezig is, volgens Weatherlink / Cumulus is deze OK :S
Door tjabine
Pfff word het niet eens tijd voor een nieuw weerstation Speedy?
Zo blijf je aan de gang, de ene keer dit de andere keer dat.
Data komt ook niet altijd door zie ik.

Suc6 straks, Brrrr -2 graden bij je.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Ja ik weet het momenteel ook even niet meer, krijg de neiging om dit station te verkopen en een nieuwe station te halen, dan zal het wel de VUE worden, krijg alleen mijn twijfels over die kleine tempschotels, of dit nou beter werkt dan de grote?

Data kwam indd niet altijd door, dit komt omdat FlingFTP niet correct werkt, die wil de gegevens niet meer uploaden. Anyway andere programma gebruikt, echter hield deze er even later mee op en moest em handmatig omzetten, dit kwam echter door omdat ik een timer op had gezet :D foutje van mij dus.
Als ik het via WeatherLink laat lopen dan kan ik het helemaal wel vergeten, uploaden duurt lang + dat die bijna continu blijft hangen.
Heb gisteren een test gemaakt van het uploaden van alle grafieken.

WeatherLink: 1min 20 seconden!
AutoFTP v2: 35 seconden!
Dat is toch wel een heel groot verschil.
Door wsEpe
SpeedyGJ schrijft:
Ja ik weet het momenteel ook even niet meer, krijg de neiging om dit station te verkopen en een nieuwe station te halen, dan zal het wel de VUE worden, krijg alleen mijn twijfels over die kleine tempschotels, of dit nou beter werkt dan de grote?

Als ik het via WeatherLink laat lopen dan kan ik het helemaal wel vergeten, uploaden duurt lang + dat die bijna continu blijft hangen.
Heb gisteren een test gemaakt van het uploaden van alle grafieken.

WeatherLink: 1min 20 seconden!
AutoFTP v2: 35 seconden!
Dat is toch wel een heel groot verschil.

GJ. ter info,
1) de Vue werkt goed met de schotels. De kleine tempschotels zijn eigenlijk net iets te klein. Ik zie (af en toe) afwijkingen (ong. +0,5 graad) bij een bepaalde hoek van de zon. In de zomer is dit aan het eind van de middag, gelukkig meestal na de warmste punt van de dag, als de temp alweer zakt. Dus de max. waarden van de dag kloppen wel. Denk zelf dat dit aan de schotels ligt, maar zou ook door weerkaatsing komen van gebouwen ofzo.
2) Weatherlink problemen zijn bij mij over sinds ik de upload van 1x per 5 minuten naar 5x per 1 minuut upload. Dus knip de data/grafieken in 5 gelijke delen en upload deze om de beurt 1 minuut later. Bij de eerste deel lees ik de data van de console in.
Door SpeedyGJ
Bedankt voor de info :) ik ga hier over nadenken.

En wat betreft weatherlink, bij elke upload knalt die al vast, of het nu alleen de noaa.txt is of hwa of grafieken, het mag niks uitmaken :)

De week/maan/jaar grafieken worden per 30min - 1 uur geupdate.
Door SpeedyGJ
Afbeelding

Oordeel maar.
Probleempje?
Wind ineens weg?

Zal vanmiddag even vragen als dit probleem nog voor doet, of de cupjes ook draaien of niet, alleen dan kan ik zien of het een probleem is of dat de wind inderdaad weg is gevallen.
Voor de rest werkt het allemaal uitstekend dit nieuwe station :D
Door SpeedyGJ
Ah dat geeft me een zorg minder, dit zou inderdaad het probleem kunnen zijn geweest. Hmmz moet toch maar eens gaan kijken of ik de windmeter kan laten verwarmen om dit probleem in de toekomst niet meer te krijgen, zal gelijk de regenmeter maar even in mee nemen :)
Door hanszzz
Hallo all Persoonlijk vind ik dat dit niet mag voorkomen voor zo`n duur station :( , Min puntje van Davis vind ik. Zelfs mijn Tfa heeft hier geen last van ;)

Gj kan je hem niet volpurren dan wel vochtafstotend :laugh: en de windmeter kan wel boven de cv pijp lekker warm.

Grt Hans
Door gerrit32
Dit is ook voor het eerst dat ik het meemaak sinds 2003.
De anemometer heeft nog nooit vastgestaan door ijs, hooguit wel eens door een spinnenweb. Dit gebeurde dan tijdens een periode van vrijwel windstilte.

Voordat dit gebeurde had ik gezien dat de windsnelheid rond de 6 m/s lag. Dit is bepaald niet rustig.
Later zag ik dat de windsnelheid 0 m/s was. Alleen de windvaan bewoog waardoor ik mij gelijk zorgen maakte om het reed contact.
Toen het licht werd kon ik zien dat de anemometer stil stond. Met de verrekijker zag ik ijs zitten op de bevestiging aan de mast. Op de anemometer zag ik echt niets.

Dit was een hele vreemde gewaarwording. De vaan heeft wel vaker vast gestaan, maar dat is een bekend probleem.

Groet,
Gerard